Clasamentul celor mai importante 99 de atracţii turistice din lume

27 Mart. 2023, 05:59
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Mart. 2023, 05:59 // Actual //  bani.md

Patru dintre primele 5 cele mai impresionante obiective turistice din lume, incluse în clasamentul celor mai importante 99 de atracţii, se află în Europa.

Stasher, specialist în depozitarea bagajelor, a realizat un clasament al celor mai importante 99 de atracţii turistice din lume.

Ţinând cont de recenziile Google, de calitatea cazării, de distanţa până la cel mai apropiat aeroport internaţional, de siguranţa turiştilor şi de popularitatea în TikTok, fiecare atracţie a fost astfel cotată, notează Euronews.

Patru dintre primele cinci cele mai impresionante obiective turistice din lume se află în Europa.

Pe locul 4 se află Plaza de España din Sevilla, Spania.

Un semicerc de clădiri guvernamentale impunătoare, flancate de turnuri înalte, îmbrăţişează o fântână mare în spaţioasa Plaza de España din Sevilla. Piaţa a fost construită iniţial pentru Târgul Mondial Ibero-American din 1929. Nu mai puţin de 52 de nişe de faianţă se aliniază la baza clădirilor sale, reprezentând fiecare dintre provinciile Spaniei. Patru poduri din mozaic – reprezentând cele patru regiuni vechi ale ţării – taie căi pitoreşti peste apă, unde bărci cu vâsle plutesc în jurul canalului circular. Plaza de España este un spaţiu public, ceea ce înseamnă că intrarea este liberă.

Laguna Albastră, Islanda

Cu aburi care se ridică din apele sale turcoaz lăptos, înconjurată de vulcani maiestuoşi, Laguna Albastră din Islanda creează o imagine primitoare. Oricât de eteric ar fi peisajul, piscina nu este un fenomen natural: de fapt, spa-ul este umplut cu un produs secundar al centralei geotermale din apropiere. Cu toate acestea, apa sa bogată în minerale şi nămolul alb şi moale de silice au proprietăţi curative pentru piele. Aceasta primeşte aproximativ un milion de vizitatori pe an, mai mult decât dublul populaţiei Islandei, şi este una dintre favoritele de pe TikTok. Preţurile biletelor pentru Laguna Albastră variază în funcţie de zi, oră şi sezon, începând de la aproximativ 60 de euro.

Disneyland Paris, Franţa

“Cel mai fericit loc de pe Pământ” se ridică la înălţimea sloganului său, cel puţin conform utilizatorilor TikTok: Disneyland Paris este cea mai populară atracţie de pe platforma de socializare. Postările sale au fost vizualizate de aproape opt miliarde de ori şi se mândreşte, de asemenea, cu un scor foarte respectabil al recenziilor Google – 4,5.

Clădirea Parlamentului Ungariei, Budapesta, Ungaria

Cu arhitectura sa fabuloasă şi cu barurile sale cu pretenţii, capitala Ungariei uimeşte vizitatorii la fiecare pas. O plimbare cu barca de-a lungul Dunării face parte cu siguranţă din itinerariu, oferind şansa de a vedea de pe apă cel mai impresionant monument al Europei, Parlamentul din Budapesta. Inaugurată în 1902, structura neogotică rămâne cea mai mare clădire din ţară: faţada sa simetrică şi cupola centrală decupează o siluetă izbitoare pe malul de Pesta al fluviului. Se recomandă o excursie de noapte pentru a o vedea luminată în toată splendoarea ei: clădirea Parlamentului maghiar a obţinut un scor impresionant de 7,3 din 10 în analiză, ceea ce o face nu doar cea mai bună atracţie turistică din Europa, ci şi din lume.

Pentru a intra în clădire, se achită 13 euro.

Care sunt cele mai slabe atracţii turistice din Europa?

Europa nu figurează atât de mult în topul celor mai proaste atracţii turistice din lume: Marele Bazar din Istanbul, Turcia, este clasat pe locul al doilea în ceea ce priveşte siguranţa şi accesibilitatea.

Statele Unite şi Asia au multe dintre celelalte “cele mai proaste atracţii” de pe listă: turiştii au etichetat în recenzii Hollywood Walk of Fame din Los Angeles ca fiind “murdar” şi “periculos”, ceea ce i-a adus cea mai slabă clasare.

Busch Gardens din Tampa Bay, Florida, figurează, de asemenea, în ultimele 10 locuri.

Situat la 219 km distanţă de un aeroport, Taj Mahal din India se află pe locul al treilea, în timp ce Victoria Harbour şi Ocean Park din Hong Kong ocupă locurile şase şi şapte.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII