Valoarea maşinilor Tesla la mâna a doua s-a prăbuşit

03 Apr. 2023, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Apr. 2023, 06:00 // Actual //  Lupu Eduard

Valoarea maşinilor Tesla la mâna a doua s-a prăbuşit de când producătorul de vehicule electrice a demarat o serie de reduceri de preţuri pentru noile modele în ultimele şase luni, potrivit datelor de vânzări, conform Financial Times.

Valoarea unui Model 3 nou, cu baterie cu autonomie mare, cumpărat în luna ianuarie a acestui an în Marea Britanie pentru 57.435 de lire sterline, se preconizează că va scădea cu 46% până la 31.300 de lire sterline până în ianuarie 2024, potrivit agenţiei de preţuri din industrie CAP HPI.

Aceasta se compară cu o scădere de doar 4% în 12 luni pentru acelaşi model cumpărat în septembrie 2021, care a costat 48.435 de lire sterline nou şi a ajuns să valoreze 46.300 de lire sterline un an mai târziu.

Datele Cap HPI se referă la Marea Britanie, una dintre cele mai mari pieţe ale Tesla, dar maşinile grupului american au suferit deprecieri abrupte şi în alte ţări, potrivit directorilor din industrie.

Deşi valorile maşinilor second-hand au scăzut anul acesta comparativ cu anul 2022, când maşinile vechi se vindeau adesea aproape sau peste preţul lor nou, deprecierea maşinilor Tesla a fost mai mare decât a mărcilor electrice rivale.

Spre deosebire de scăderea preconizată a valorii unui Model 3 de 46%, un Polestar 2 electric de 50.395 de lire sterline cumpărat în ianuarie va valora aproximativ 33.000 de lire sterline la începutul anului 2024, o pierdere de 17.395 de lire sterline, sau 35%, potrivit previziunilor CAP HPI.

Deprecierea mai accentuată a modelelor Tesla face potenţial ca maşinile sale să fie mai scumpe în cadrul unor oferte de finanţare decât cele ale rivalilor.

Acest lucru se datorează faptului că, în cadrul contractelor de leasing sau de achiziţie personală, utilizatorii trebuie să finanţeze valoarea pe care o pierde o maşină pe parcursul perioadei de leasing.

Acest aranjament, care vizează aproape toate maşinile noi vândute în Regatul Unit şi care este din ce în ce mai popular în Europa şi în SUA, duce la preţuri mai mari pentru vehiculele care suferă o depreciere mai mare.
Tesla a redus preţurile pentru maşinile noi în China în octombrie, apoi în SUA, Europa şi Marea Britanie în ianuarie şi din nou la unele modele în martie, pentru a genera cerere.
Directorul executiv Elon Musk a apărat reducerile la începutul acestui an, spunând: „Dorinţa oamenilor de a deţine o Tesla este extrem de mare. Factorul limitativ este capacitatea lor de a plăti pentru o Tesla”.
De asemenea, Tesla a întâmpinat dificultăţi în a-şi spori operaţiunile de vânzare la mâna a doua, ceea ce înseamnă că maşinile sunt adesea vândute prea ieftin, a declarat Dylan Setterfield, şeful departamentului de previziuni al CAP HPI, lucru coroborat şi de alte persoane din industrie.

Acest lucru a jucat, de asemenea, un factor semnificativ în scăderea valorii autovehiculelor Tesla la mâna a doua de anul trecut, a adăugat el.

Tesla stabileşte preţurile la nivel global, spre deosebire de alţi producători care folosesc sucursale sau dealeri locali, care oferă reduceri şi stimulente pentru a contribui la stimularea vânzărilor.

De asemenea, marca nu are o listă lungă de aşteptare pentru maşinile sale, spre deosebire de rivali precum BMW, ceea ce înseamnă că este mai puţin protejată împotriva unei scăderi generalizate a cererii pe măsură ce condiţiile economice se înrăutăţesc.

Reducerile operate de Tesla au stârnit avertismente privind un război al preţurilor între modelele electrice, dar până acum directorii constructorilor auto rivali au declarat că nu vor reduce preţurile de vânzare cu amănuntul pentru modelele noi, de teamă că vor provoca o depreciere mai mare pe piaţa second-hand.

„Sper ca Tesla să continue să reducă la zero, dar noi vom continua să protejăm valoarea vehiculelor noastre electrice”, a declarat directorul general al Renault, Luca de Meo, la începutul acestui an. „Acest lucru distruge valoarea pentru client, cu siguranţă, atunci când faci acest lucru”.

Doar Ford a redus preţul Mustangului său electric în Europa, în timp ce Mercedes a redus preţul clasei sale electrice E în China, la care iniţial a aplicat un preţ prea mare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Mai 2024, 09:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
06 Mai 2024, 09:19 // Actual //  Lupu Eduard

Borge Brende, preşedintele Forumului Economic Mondial, nu vede cu ochi buni tabloul economiei mondiale, afirmând că lumea se va confrunta cu un deceniu de creştere în slow-motion dacă nu se aplică măsurile economice corecte.

El a subliniat pericolul pe care îl prezintă pentru economie datoria globală, aflată în continua creştere, şi care a ajuns la un nivel nemaivăzut din 1820, accelerând riscul de stagflaţie cu care s-ar putea confrunta economiile avansate, scrie CNCB.

„Trebuie să abordăm situaţia datoriilor la nivel mondial. Nu am mai văzut o asemenea datorie de la Războaiele Napoleoniene, suntem pe cale să acumulăm datorii cât tot PIB-ul la nivel global”, a avertizat Brende.
El este de părere că guvernele trebuie să se gândească cum să reducă această datorie şi să ia măsurile fiscale corecte fără a ajunge în situaţia de a declanşa o recesiune. De asemenea, a semnalat presiunile inflaţioniste persistente şi faptul că inteligenţa artificială generativă ar putea fi o oportunitate pentru ţările în curs de dezvoltare.

Avertismentul său se vine în continuarea unui raport recent al Fondului Monetar Internaţional, care a observat că datoria publică mondială a crescut la 93% din PIB anul trecut, fiind în continuare cu 9 puncte procentuale mai mare decât nivelurile anterioare pandemiei. FMI a estimat că datoria publică mondială s-ar putea apropia de 100% din PIB până la sfârşitul deceniului.
Fondul a evidenţiat, de asemenea, nivelurile ridicate ale datoriei din China şi Statele Unite, afirmând că politica fiscală relaxată din cele din urmă pune presiune asupra ratelor şi a dolarului care apoi împinge în sus costurile de finanţare în întreaga lume, exacerbând problemele care deja există.

La începutul acestei luni, Fondul Monetar Internaţional şi-a majorat uşor prognoza de creştere globală, afirmând că economia mondială s-a dovedit „surprinzător de rezistentă” în ciuda presiunilor inflaţioniste şi a schimbărilor de politică monetară. În prezent, acesta se aşteaptă la o creştere globală de 3,2% în 2024, în creştere cu un modest 0,1 puncte procentuale faţă de prognoza sa anterioară din ianuarie.

Brende de la WEF a declarat duminică că cel mai mare risc pentru economia globală este acum „recesiunea geopolitică cu care ne confruntăm”, subliniind recentele tensiuni dintre Iran şi Israel.

„Există atât de multă imprevizibilitate şi se poate scăpa uşor de sub control. Dacă Israelul şi Iranul ar fi agravat acest conflict, am fi putut vedea peste noapte un preţ al petrolului de 150 de dolari. Iar acest lucru ar fi fost, desigur, foarte dăunător pentru economia globală”, a spus el.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău