Colina Verde Residence în detalii direct de la dezvoltatori

09 Aug. 2023, 13:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
09 Aug. 2023, 13:46 // Actual //  bani.md

E timpul să aflăm, direct de la sursă, mai multe despre ambițiosul proiect Colina Verde Residence, a cărui construcție a fost începută în anul 2023, în Durlești – o zonă aflată într-o continuă și accelerată dezvoltare. Ne va răspunde la întrebări coordonatorul proiectului, Sufrai Valerian (S.V.).

Cum a fost ales locul în care urma să fie construit complexul Colina Verde Residence?

S.V.: Timp de aproape doi ani am fost în căutarea unui loc care să întrunească două calități majore: unu la mână, să se afle în apropierea unei infrastructuri bine dezvoltate și accesibile, și, doi la mână, să ofere peisaje pitorești. Vă recomandăm, apropo, să vizitați locul la răsărit sau la apus, și să vă bucurați de frumusețea pe care v-o dezvăluie. Credeți-mă, vă veți dori să numiți acest loc „acasă”.

De ce Colina Verde?

S.V.: Altitudinea de 240 de metri deasupra nivelului mării justifică perfect această denumire, iar de la înălțimea colinei, majoritatea apartamentelor au acces la o extraordinară vedere panoramică.

Cine se ocupă de construcție?

S.V.: În proces sunt implicați patru investitori, fiecare dintre ei fiind expert pe segmentul care-i revine, ceea ce previne plățile, nenecesare în acest caz, către intermediari. Întreg volumul de metal utilizat în construcție este furnizat de către Metalica Zuev. Construcția însăși este sarcina Golban Trade, companie care și-a făcut un nume în Israel datorită tehnologiilor inovatoare pe care le utilizează în proces. Estate Invest – companie cu un enorm număr de angajați și cu o rețea bine pusă la punct de furnizori de materiale. Bas Invest – companie specializată în achiziționarea terenurilor și proiectare.

În ce constau avantajele amplasării complexului?

S.V.: Colina Verde este amplasat într-o zonă care se află într-o continuă dezvoltare deja de unsprezece ani.

Am respins ideea construirii centrelor comerciale la parterul complexului, întrucât, la două sute de metri depărtare se află și supermarket, și farmacie, și filiale de bănci, și restaurant etc.

La câțiva pași distanță se află și stația pentru transportul public, accesul atât către sectorul Buiucani, cât și spre cartierul Telecentru, este asigurat într-un mod foarte eficient, iar distanța până la parcul central din Chișinău este de doar 8,4 kilometri.

În plus, locul este foarte ofertant pentru practicarea activităților fizice – în preajmă este deja construită o sală de sport cu piscină, planul nostru presupune construirea unui stadion și a unei școli de fotbal, iar momentan purtăm tratative legate de construirea mai multor terenuri de tenis. Sperăm că ne va reuși.

De câți bani este nevoie pentru construirea acestui complex?

S.V.: Din păcate, instabilitatea vremurilor și, respectiv, a prețurilor, îngreunează realizarea unor prognoze exacte. Ceea ce putem spune este că aproximativ 70% din costurile construcției au fost deja efectuate.

Cu ce va fi Colina Verde diferit față de alte proiecte?

S.V.: Scopul în sine nu este să fim diferiți. Mai exact, noi nu ne uităm la cum construiesc alții. Ceea ce facem noi este să realizăm un proiect care va corespunde viziunii noastre despre confort, care cuprinde o curte mare, de 2400 metri pătrați, cu havuz, terenuri de joacă, sculpturi, iluminare LED, zonă de plimbare și foișoare, precum și rampe pentru cărucioare.

Designul îndrăzneț al scărilor complexului aparține celor de la LH47 ARCH, arată modern, proaspăt, stilat, și are, așa cum am glumit cu Serghei, directorul biroului de arhitectură LH47 ARCH, care mai deține în portofoliu proiecte precum Orășelul Kozel, Voloshin Banya, Satul German, BORA BORA, un aer de casă de vacanță. De altfel, întreg proiectul Colina Verde este produsul creativității lor, de la planimetrie până la design.

Complexul mai dispune de izolare termică și fonică de calitate superioară.

Furnizorul nostru de materiale – compania YTONG – este lider pe piața europeană a betonului celular autoclavizat, concluzie fermă și definitivă la care am ajuns în urma comparării studiilor de laborator privitoare la calitatea materialului.

Grosimea pereților exteriori și a celor dintre apartamente este de 300 de milimetri, neluând în calcul tencuiala și vata minerală, astfel că liniștea și conservarea căldurii sunt garantate.

De la etajul trei în sus, toate ferestrele au înălțimea de 2550 milimetri, iar de la etajul cinci încep și balcoanele deschise, ceea ce, într-adevăr, ridică prețul, oferind însă și un aer și o priveliște care fac să merite fiecare bănuț cheltuit.

Așadar, este vorba de un proiect clasa premium?

S.V.: Nu-mi plac aceste calificative clișeice. Noi ne ținem de principiul că fiecare merită să trăiască bine și demn, iar asta ne dictează calitatea muncii.

Este realizată o parcare subterană cu două niveluri și au fost deja comandate lifturi silențioase, dotate cu senzori și opțiuni de navigare facilă KLEEMAN – marcă de primă clasă. Sunt prevăzute feronerii scumpe pentru ferestre, precum și uși calitative, grele, trainice.

O atenție sporită vom acorda înverzirii spațiului: pe perimetrul complexului vor fi dispuși arbuști de photinia, iar în luna aprilie a anului viitor vor fi plantați arbori cu vârsta de șase ani, precum pin austriac, stejar roșu, prun decorativ, magnolie și alte specii, și tot în primăvara anului viitor vom așterne un gazon.

Cât de rapid va fi finalizat proiectul?

S.V.: Golban Trade utilizează în premieră în Republica Moldova cofraj italian Peri și scuturi protectoare din aluminiu de producție israeliană Alumlight, ceea ce permite ridicarea a două etaje într-o lună, fără riegel-uri, și facilitează reparația în apartamente. În octombrie vom termina carcasa, zidăria deja am început-o, iar în septembrie va începe producerea ferestrelor. Iarna vom pune accentul pe lucrul interior, precum executarea instalațiilor inginerești și turnarea podelei. Pentru fațade, ne-am înțeles cu cei de la Baumit pentru luna martie.

La finalul toamnei anului 2024 vom putea da deja complexul în exploatare.

Pentru mai multe detalii și informații despre apartamentele noi din complex, personalul Colina Verde Residence vă stă oricând la dispoziție, la numarul de telefon 060 500 500 sau la adresa de e-mail contact@colina.md

Cu noi, aveti siguranța ca veți beneficia de apartamentul mult visat – colina.md.

P.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală