Cele mai atrăgătoare zone din Republica Moldova pentru turiștii străini. Ce-i interesează în mod deosebit pe aceștia

31 Aug. 2023, 11:13
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Aug. 2023, 11:13 // Actual //  bani.md

Biroul Național de Statistică (BNS) a dat publicității cifrele referitoare la evoluția turismului în Republica Moldova pentru primul semestru al anului 2023, dezvăluind creșteri notabile în ceea ce privește numărul turiștilor cazați și înnoptările turistice, în comparație cu aceeași perioadă din 2022. Aceste date confirmă că industria turismului se află într-un trend ascendent în țară.

Conform raportului BNS, în perioada ianuarie-iunie 2023, numărul turiștilor cazați în structurile de primire turistică a înregistrat o creștere de 14,5% în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere semnificativă reflectă succesul eforturilor depuse pentru promovarea destinației turistice Moldova și atragerea unui număr crescut de vizitatori.

Statisticile indică că în primele șase luni ale anului 2023, numărul total de turiști cazați în structurile de primire turistică a fost de 153,1 mii persoane. Dintre aceștia, 53,0% au fost turiști nerezidenți, iar 47,0% au fost turiști rezidenți. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, numărul turiștilor nerezidenți a crescut cu 10,9%, în timp ce numărul turiștilor rezidenți a înregistrat o creștere de 18,8%.

Analizând structurile de cazare, se observă creșteri ale cazărilor turiștilor în hoteluri și moteluri (+12,5%), structuri de odihnă (+20,3%), tabere de vacanță (+44,4%), pensiuni turistice (+9,7%) și structuri de întremare (+9,7%). Aceste date reflectă diversificarea opțiunilor de cazare și creșterea interesului pentru diferite tipuri de experiențe turistice în țară.

Cea mai mare pondere în numărul total de turiști cazați a fost înregistrată în municipiul Chișinău (69,2%), urmat de regiunile de dezvoltare Centru (18,4%), Sud (5,9%), Nord (5,3%) și UTA Găgăuzia (1,1%).

În ceea ce privește înnoptările turistice, în perioada menționată s-au înregistrat 531,0 mii înnoptări, reprezentând o creștere de 5,2 puncte procentuale față de anul precedent. Creșterea înnoptărilor a fost mai pronunțată în taberele de vacanță pentru elevi (+45,3%), structurile de odihnă (+25,8%) și structurile de întremare (+9,2%).

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare turistică a fost de 24,1% pentru totalul structurilor de cazare turistică, cu structurile de întremare și căminele pentru vizitatori înregistrând cele mai ridicate valori de 44,0% și, respectiv, 42,0%.

În ianuarie-iunie 2023 numărul de locuri de cazare oferite turiștilor a fost de 71,8 mii locuri-pat, în creștere cu 4,5 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului precedent. Cea mai mare creștere a acestui indicator s-a înregistrat în pensiuni turistice și agroturistice (+30,4%), cămine pentru vizitatori (+25,1%), structuri de odihnă (+8,6%).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII