Construcția parcărilor pentru autocamioane, iluminarea podului și construcția spațiilor pentru poliția de frontieră de la podul Leova-Bumbăta sunt pe ultima sută de metri. Obiectivul nostru imediat este ca podul să fie accesibil 24/24 or, anunță ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu.
Podul de pontoane de la Leova-Bumbăta a fost dat în exploatare la sfârșitul lunii mai și a fost realizat în comun de Guvernul Republicii Moldova și Guvernul României. Acesta a fost deschis circulației internaționale pe segmentul moldo-român pentru a fluidiza traficul transfrontalier dintre RM și țările UE. La această etapă, circulația se face între orele 08.00 și 20.00. Pentru mijloacele de transport este instituită limita de greutate de 3,5 tone.
Conform informațiilor prezentate de antreprenor, costul estimat al lucrărilor de construcție a drumului de acces și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor este planificată pentru luna noiembrie a acestui an.
Podul are o lungime de 60 de metri și o lăţime de 14 metri.
Lucrările au fost efectuate de compania Irinda Prim SRL (proprietar și administrator – Igor Galeamov), care anterior a fost sancționată de Consiliul Concurenței, cu o amendă de circa un milion de lei, pentru participarea cu oferte trucate la licitații sau la orice alte forme de concurs de oferte.