Costul unui container pentru a fi exportat în Spania a crescut de câteva ori în urma războiului Rusiei împotriva Ucrainei, le-a reproșat deputaților din blocul BCS premierul Dorin Recean, care și-a prezentat raportul de activitate în Parlament urmare a unei moțiuni de cenzură înaintată de deputații BCS.
„Acest război a crescut costurile pentru exportatorii noștri la 10-12 mii de euro pentru un container livrat în Spania. Or, înainte de începerea războiului din Ucraina costul era de 2-3 mii de euro prin Portul de la Odesa”, a declarat Recean de la tribuna Parlamentului.
În prezent, moldovenii și-au reorientat exporturile prin Portul Giurgiulești, care asigură lanțurile de aprovizionare pentru importatorii și exportatorii moldoveni, însă de la începutul războiului în Ucraina, a jucat de asemenea un rol cheie în sprijinirea aprovizionării către și dinspre Ucraina. Portul este atât un punct principal de intrare pentru importurile de combustibil în Moldova, cât și un furnizor de combustibil pentru rețelele de benzinării și fermierii ucraineni. În timp ce un obiectiv major este exportul de cereale din Moldova, Giurgiulești transbordează din ce în ce mai mult cereale din Ucraina, contribuind la efortul internațional de prevenire a penuriei alimentare amenințate de război
Porturile Mariupol, Berdiansk si Skadovsk de la Marea Azov precum și portul Herson de la Marea Neagră sunt închise „până la restabilirea controlului”.