Peste 26 de milioane de tone de fier vechi au fost prelucrate de Uzina Metalurgică Moldovenească din octombrie 1984

20 Oct. 2023, 16:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Oct. 2023, 16:10 // Actual //  bani.md

Uzina Metalurgică Moldovenească (MMZ) sărbătorește în octombrie anul acesta 39 de ani de la prima turnare de metal din această regiune. Acest eveniment a marcat începutul industriei metalurgice din Moldova. În această perioadă, la MMZ au fost prelucrate 26.075.592 tone de deșeuri de metal și au fost produse 22.883.937 tone de semifabricate, utilizate ulterior în producția unei game variate de produse pentru diferite industrii.

„De la prima turnare de metal și momentul lansării ulterioare, uzina a devenit un lider al industriei din regiune și un exemplu pentru multe alte uzine metalurgice din țările învecinate. Investițiile constante în modernizarea și creșterea capacităților de producție, respectarea celor mai înalte standarde în ceea ce privește protecția mediului la nivel regional și normele internaționale au asigurat calitatea produselor, recunoscută de partenerii noștri din peste 100 de țări”, a menționat conducerea MMZ.

Doar  în 2022, au fost efectuate 12 audituri externe de către diverse organizații de certificare străine pentru a evalua conformitatea produselor uzinei cu standardele globale, rezultând obținerea a 21 de certificate de conformitate.

De-a lungul întregii perioade, de la prima turnare a metalului, la MMZ au lucrat peste 15.500 de persoane, uzina devenind un element cheie în dezvoltarea nu doar a orașului Rîbnița, ci și a întregii regiuni. De la început și până în prezent, uzina a depus eforturi semnificative pentru dezvoltarea orașului și a regiunii, inclusiv pentru protecția socială a angajaților actuali, foști și viitori.

În plus, pe lângă susținerea pensionarilor din rândul lucrătorilor metalurgiști,  numărul cărora depășesc o mie de persoane, din care 65 au avut o implicare directă în evenimentele din 1984, MMZ sprijină învățământul dual, oferind asistență și ajutor familiilor numeroase și tinerilor, precum și profesioniștilor calificați. În ceea ce privește studenții care urmează să se califice în cadrul acestui sistem de învățământ, uzina le acordă burse și le garantează angajarea ulterioară.

Realitatea Live

04 Iun. 2025, 12:32
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iun. 2025, 12:32 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a anunțat oficial demararea lucrărilor de pregătire a terenului pentru construcția unui nou segment de cale ferată în zona Văleni, raionul Cahul. Declarația a fost făcută la fața locului, unde oficialul a menționat că lucrările sunt în grafic și se desfășoară în baza proiectului aprobat.

„La sfârșitul lunii februarie vorbeam aici despre analizările de sol pentru acest viitor proiect. Astăzi suntem în faza pregătirii terenului pentru construcția efectivă a unui segment de 500 de metri de cale ferată, cu finanțare asigurată din bugetul de stat și din fondurile Guvernului Republicii Moldova pentru Căile Ferate”, a declarat ministrul.

Potrivit lui Vladimir Bolea, la finalizarea lucrărilor, veniturile Căii Ferate din Moldova (CFM) ar urma să crească cu peste 56 de milioane de lei anual, datorită transferului estimat de 300.000 de tone de marfă de pe drumurile publice către transportul feroviar.

„Este un pas important pentru descongestionarea traficului rutier, dar mai ales pentru eficiența economică și ecologică a sectorului transporturilor din Republica Moldova”, a adăugat Bolea.

Segmentul nou face parte dintr-un plan mai amplu de revitalizare a infrastructurii feroviare, în contextul semnării la 14 aprilie 2025 a unui Memorandum de Înțelegere între România și Republica Moldova, care prevede redeschiderea circulației feroviare pe tronsonul Cantemir–Fălciu, cu scopul de a îmbunătăți conectivitatea regională și fluxurile comerciale transfrontaliere.

Ultimele date statistice relevă că în primul trimestru al anului, volumul de mărfuri transportate pe calea ferată a scăzut cu 15,7%, în timp ce parcursul mărfurilor (tone-kilometri) s-a prăbușit cu 29,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Transportul feroviar deține în prezent o pondere de 13,4% în structura totală a mărfurilor transportate în Moldova, semnificând un sector important, dar în dificultate.

În prezent, CFM se confruntă cu dificultăți financiare. Pierderile copaniei s-au cifrat la 228 milioane de lei în anul 2024, iar restanțele la salarii se ridică la peste 100 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO