VIDEO Transparența și incluziunea tuturor categoriilor sociale în luarea deciziilor, discutate la un Forum în Florești

28 Dec. 2023, 15:20
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
28 Dec. 2023, 15:20 // Slider //  MD Bani

Cât de transparent este procesul decizional din raionul Florești și în ce măsură Consiliul Raional ține cont de incluziunea tuturor categoriilor sociale în luarea deciziilor? Membrii Consiliului Raional de Participare Florești – un organ consultativ creat cu scopul de a contribui la democrația participativă din raion – și factori de decizie au vorbit despre rezultatele activităților din anul 2023.

„Este un eveniment anual major (n. r. – Forumul Anual al Democrației Locale), fiindcă am sintetizat activitatea Consiliului Raional de Participare care este compus din membrii ai asociațiilor obștești din 19 localități care au depus o muncă de voluntariat”, a declarat Feodosia Bunescu, directoarea proiectului „Consiliul Raional de Participare Florești”.

Potrivit directoarei de proiect, în raion a fost constatată lipsa comunicării eficiente dintre societatea civilă și factorii de decizie locali, iar membrii Consiliului Raional de Participare au depus o muncă enormă în încercarea de a elimina aceste lacune. Un accent a fost pus pe tinerii fără ocupație.

„Acești tineri nu au nivelul de studii necesare ca ei să poată elabora un plan de afaceri, să participe la un concurs și să inițieze o afacere. De aceea în funcția noastră este ca să ridicăm capacitățile acestor tineri ca ei să devină capabili să-și îmbunătățească situația proprie. Să se implice în dezvoltarea comunitară și ulterior să influențeze și procesul decizional”, a menționat Feodosia Bunescu.

Andrei Brighidin, director de dezvoltare, monitorizare și evaluare la Fundația Est-Europeană, a declarat următoarele:

„Am văzut pe parcursul forumului că membrii comunității, membrii asociației, adică a societății civile au formulat deja câteva probleme referitoare la asigurarea transparenței decizionale. Problemele au fost însoțite de către soluții concrete și acest fapt ne bucură pentru că transparența, după cum spuneam, este o precondiție esențială a participării”.

Iar Galina Ignat, manager financiar la Biroul de Cooperare al Elveției în Republica Moldova, a declarat că:

„Susținem anume crearea acestor consilii participative pentru a asigura transparența decizională a proceselor care au loc în consilii și în primării, participarea activă a cetățenilor precum și incluziunea socială”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

„Eu consider că este foarte important ca în raioane să fie dezvoltate asemenea proiecte. Toți cetățenii, locuitorii al raionului Florești trebuie să fie implicați în luarea deciziilor. Trebuie să fie informați, în primul rând. Trebuie să cunoască situația la zi, problemele, care sunt soluțiile pentru a le rezolva”, a spus Iurie Vlad, vicepreședinte al raionului Florești.

Evenimentul a fost organizat de asociația obștească „Pro Comunitate Băhrinești”, care deține secretariatul Consiliului Raional de Participare Florești în cadrul proiectului „Cetățeni activi, comunități prospere – faza II”, implementat cu sprijinul Fundației Est-Europene, din resursele acordate de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) și Suedia.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală