(FOTO) Destinații ce merită a fi vizitate! Cele mai bune parcuri și păduri naționale din Europa

02 Iun. 2021, 06:00
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
02 Iun. 2021, 06:00 // Au Bani //  MD Bani

Majoritatea dintre noi adoră călătoriile în natură. Chiar și specialiștii recomandă plimbări în aer liber pentru a reduce stresul și pentru a ne încărca de energie pozitivă. Iată care sunt cele mai potrivite parcuri și păduri naționale din Europa pe care merită să le vizitezi.

1. Loch Lomond și Trossachs, Scoția

De la insulele verde smarald până la țărmurile izbitoare ale pădurilor, Loch Lomond are tot ce un iubitor de natură ar putea dori să vadă într-un parc național.

În ciuda simțului său izolat, Loch Lomond este mult mai aproape de civilizație decât ai putea crede. Parcul național este în întregime accesibil cu mijloacele de transport în comun, fiind la doar 50 de minute de mers cu trenul de gara Glasgow Queen Street. Odată ce ajungeți, diverse autobuze acvatice fac legătura cu o multitudine de priveliști.

2.Tour du Mont Blanc și Aiguille de Midi, Chamonix, Franța

Pentru drumeții dornici, acest traseu de 200 km este demn de orice listă de călători. Vizitatorii își pot permite luxul de a explora unele dintre cele mai sublime vârfuri din Europa.

Întinzându-se din satul de schi pitoresc Chamonix, prin Elveția și Italia, acest traseu are totul: ascensiuni dramatice și scufundări la fel de uimitoare. Pe acest traseu veți avea parte și de o mulțime de spații pentru a vă odihni, care oferă confortul necesar și în care aveți posibilitatea să gustați bucate tradiționale franceze.

CTraseul este complet accesibil cu trenul, folosind Mont Blanc Express, care deservește toate satele de la St Gervais-le Fayet la Martigny (Elveția), prin Servoz, Les Houches, Chamonix, Argentière și Vallorcine.

3.Parcul Național Saxonia Elveția, Germania

În ciuda numelui său, Parcul Național Saxonia Elveția este situat în munții de gresie Elba, la granița germană cu Republica Cehă, și se poate ajunge cu ușurință cu trenul.

Parcul prezintă chei care se adâncesc în peisaj, precum și mase de păduri, ceea ce face habitate perfecte pentru o gamă largă de specii diverse, cu râs, vidre și pescari regi, toate fiind observate de-a lungul râurilor Elbei și în păduri. Parcul național are peste 800 de vârfuri, inclusiv muntele Königstein, care se înalță deasupra unui frumos oraș medieval germanic cu același nume.

Parcul național găzduiește și Hotelul Helvetia, un bio-hotel care satisface nevoile fiecărui călător ecologic. Mâncarea este organică, iar hotelul oferă un angajament față de sursele de energie regenerabile.

4. Parcul Național Cévennes, Franța

O constelație de văi răsucite și vârfuri mărețe, Cévennes este unul dintre secretele cele mai bine păstrate din Franța, localnicii și călătorii descoperind doar imensele minuni ale acestui parc național.

Parcul are o reputație remarcabilă pentru biodiversitate, deci ar fi o alegere excelentă pentru călătorii cu un ochi dornic pentru plantele rare și speciile de animale. Cu o serie de trasee în aer liber ascunse printre roiul de stejari și castani dulci, există oportunități ample de a vă bucura de diversitatea peisajului.

Realitatea Live

28 Apr. 2024, 19:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Apr. 2024, 19:09 // Actual //  Lupu Eduard

Specialiştii au stabilit că aeroportul din judeţul Galaţi va avea o suprafaţă de 250 de hectare, la care se va adăuga o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.

„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea.

Autorităţile au mai anunţat că aeroportul va prelua din identitatea oraşului, prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galaţi. Aeroportul va fi construit după un concept ecologic, cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, şi cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus şi emisii poluante cât mai scăzute. Totodată, va fi singurul aeroport din România cu un spaţiu expoziţional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale.

Conform proiectului, Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafaţă desfăşurată de 28.500 de mp, şi un terminal cargo, cu o suprafaţă de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficienţă maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porţi de îmbarcare. Pista de decolare şi aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timişoara şi Constanţa.

„Practic, pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a precizat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Specialiştii au inclus în proiect numeroase echipamente, sisteme şi instalaţii precum panouri fotovoltaice, instalaţii inteligente de iluminat, staţii de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere şi analiză video pe bază de inteligenţă artificială (detecţia bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greşit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezenţă umană sau vehicul), echipament de ultimă generaţie de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porţi automate de verificare a cărţilor de îmbarcare şi sistem de automatizare a zonei tehnice”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău