Cel mai bogat om discret nu știe ce să facă cu miliardele sale

24 Feb. 2024, 15:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
24 Feb. 2024, 15:29 // Bani și Afaceri //  bani.md

Autry Stephens (85) și-a vândut compania, Endeavor Energy Resources, către Diamondback Energy săptămâna aceasta.

Tranzacția în valoare de 26 miliarde de dolari în numerar și acțiuni îl poziționează drept cel mai bogat magnat al petrolului din SUA, potrivit Bloomberg.

După tranzacție, Stephens – un om tăcut – părea reticent să părăsească compania pe care a fondat-o în 1979, spunând Wall Street Journal că a luat decizia în mare parte din cauza unui diagnostic de cancer: “Voi simți lipsa oamenilor de acolo. Era un fel de mică familie”.

Stephens a rezistat mult timp eforturilor externe de a vinde Endeavor, care era una dintre ultimele companii petroliere majore independente din bogatul bazin Permian din vestul Texasului. Dar lucrurile s-au schimbat când a fost diagnosticat cu cancer de prostată. Atunci a anunțat că a decis să nu lase compania moștenire fiicei sale, Lyndal Greth, care este membru în consiliul de administrație al companiei, și că fiul său nu a fost implicat în afacerea familiei.

Acum, tranzacția cu Diamondback Energy – care a depășit alți licitatori de renume cum ar fi ExxonMobil și ConocoPhillips – este pe cale să transforme compania într-o forță puternică în peisajul energetic intern.

Stephens este cunoscut pentru stilul său modest. Conduce un Toyota Land Cruiser vechi și zboară cu low cost al Southwest Airlines, potrivit Business Insider. El a rămas fidel originii sale modeste – o fermă din Texasul central care cultiva arahide și pepeni.

În ciuda averii sale uriașe și a întâlnirii cu faima – a fost prezentat în serialul reality TV “Black Gold” – traiectoria sa profesională a rămas concentrată pe ambițiile sale inițiale, care, potrivit universității Texas Austin pe care a absolvit-o, erau “să câștige un salariu constant și o pensionare confortabilă”.

Stephens și-a atribuit succesul deschiderii sale față de idei și tehnologii noi, precum și unei strategii de foraj bazată în exclusivitate pe cash, care, potrivit Bloomberg, l-a ajutat să supraviețuiască crizei financiare din 2008 în timp ce mulți alți operatori din SUA au dat faliment.

“Istoria industriei petroliere este plină de povești despre oameni care și-au făcut și au pierdut averile de mai multe ori”, a declarat Stephens pentru WSJ. Întrebat de Journal ce va face cu miliardenele sale nou primite în cont, Stephens a spus că încă nu s-a gândit prea mult la asta.

Vânzarea Endeavor l-a propulsat pe Stephens de pe locul 130 pe Bloomberg’s Billionaires Index pe locul 77. Averea sa a crescut cu 17,5 miliarde de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut, iar astfel Stephens este în spatele doar al lui Jensen Huang de la Nvidia și lui Mark Zuckerberg de la Meta, din perspectiva dinamicii creșterii averii în acest an.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII