Cel mai bogat om discret nu știe ce să facă cu miliardele sale

24 Feb. 2024, 15:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
24 Feb. 2024, 15:29 // Bani și Afaceri //  bani.md

Autry Stephens (85) și-a vândut compania, Endeavor Energy Resources, către Diamondback Energy săptămâna aceasta.

Tranzacția în valoare de 26 miliarde de dolari în numerar și acțiuni îl poziționează drept cel mai bogat magnat al petrolului din SUA, potrivit Bloomberg.

După tranzacție, Stephens – un om tăcut – părea reticent să părăsească compania pe care a fondat-o în 1979, spunând Wall Street Journal că a luat decizia în mare parte din cauza unui diagnostic de cancer: “Voi simți lipsa oamenilor de acolo. Era un fel de mică familie”.

Stephens a rezistat mult timp eforturilor externe de a vinde Endeavor, care era una dintre ultimele companii petroliere majore independente din bogatul bazin Permian din vestul Texasului. Dar lucrurile s-au schimbat când a fost diagnosticat cu cancer de prostată. Atunci a anunțat că a decis să nu lase compania moștenire fiicei sale, Lyndal Greth, care este membru în consiliul de administrație al companiei, și că fiul său nu a fost implicat în afacerea familiei.

Acum, tranzacția cu Diamondback Energy – care a depășit alți licitatori de renume cum ar fi ExxonMobil și ConocoPhillips – este pe cale să transforme compania într-o forță puternică în peisajul energetic intern.

Stephens este cunoscut pentru stilul său modest. Conduce un Toyota Land Cruiser vechi și zboară cu low cost al Southwest Airlines, potrivit Business Insider. El a rămas fidel originii sale modeste – o fermă din Texasul central care cultiva arahide și pepeni.

În ciuda averii sale uriașe și a întâlnirii cu faima – a fost prezentat în serialul reality TV “Black Gold” – traiectoria sa profesională a rămas concentrată pe ambițiile sale inițiale, care, potrivit universității Texas Austin pe care a absolvit-o, erau “să câștige un salariu constant și o pensionare confortabilă”.

Stephens și-a atribuit succesul deschiderii sale față de idei și tehnologii noi, precum și unei strategii de foraj bazată în exclusivitate pe cash, care, potrivit Bloomberg, l-a ajutat să supraviețuiască crizei financiare din 2008 în timp ce mulți alți operatori din SUA au dat faliment.

“Istoria industriei petroliere este plină de povești despre oameni care și-au făcut și au pierdut averile de mai multe ori”, a declarat Stephens pentru WSJ. Întrebat de Journal ce va face cu miliardenele sale nou primite în cont, Stephens a spus că încă nu s-a gândit prea mult la asta.

Vânzarea Endeavor l-a propulsat pe Stephens de pe locul 130 pe Bloomberg’s Billionaires Index pe locul 77. Averea sa a crescut cu 17,5 miliarde de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut, iar astfel Stephens este în spatele doar al lui Jensen Huang de la Nvidia și lui Mark Zuckerberg de la Meta, din perspectiva dinamicii creșterii averii în acest an.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII