Sunt unele segmente de cale ferată unde se circulă cu 5km/h din cauza infrastructurii proaste, a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu în cadrul emisiunii de la Cinema 1.
„Pentru prima dată se investesc peste 250 mil euro la CFM. Noi trebuie să facem investiții în infrastructură or, dacă nu le facem, indiferent dacă vom avea sau nu salarii, această calea ferată pur și simplu se va opri. Noi avem segmente unde se circulă cu 5km și sunt costuri mari de motorină și întreținere. Noi o să atragem resurse pentru modernizarea căii ferate”, a punctat ministrul Spînu.
În ceea ce privește restanțele la salarii, Spînu a spus că au fost achitate restanțele pentru octombrie și noiembrie, iar „săptămâna viitoare vom stinge datoriile și pentru luna decembrie. Până la sfârșitul unii martie vom fi cu datoriile la salarii achitate”.
Anterior, ministrul Spînu declara că pentru reabilitarea întregii rețele feroviare din Republica Moldova este nevoie de 3 miliarde de euro.
Lungimea totală a liniilor de cale ferată este de 1500 km.
CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.