Au mai rămas câteva zile! Antreprenorii, invitați să aplice la concursurile organizate de Camera de Comerț și Industrie

22 Mart. 2024, 14:04
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
22 Mart. 2024, 14:04 // Slider //  MD Bani

Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova anunță antreprenorii autohtoni că au mai rămas câteva zile până la încheierea termenului de aplicare la concursurile „Marca Comercială a Anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” pentru anul 2023.

Potrivit președintelui CCI, Sergiu Harea, concursul „Marca Comercială a Anului” a fost inițiat în anul 2003 și a devenit, pe parcursul celor 20 de ediții, una dintre cele mai eficiente platforme de promovare a mărcilor comerciale, dar și de evidențiere a liderilor pe piața autohtonă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor și stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă. Ediția de anul trecut a înregistrat  110 mărci participante, dintre care 106 au fost premiate.

Concursul „Premiul pentru Realizări în Domeniul Calității Produselor și Serviciilor”, care este la cea de-a 10-a ediție, are drept scop identificarea companiilor ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității.

CCI a RM alături de partenerii săi îndeamnă antreprenorii autohtoni să se înscrie la cele două concursuri importante. Premiile pe care le vor obține ulterior în cadrul Galei Businessului Moldovenesc, confirmă curajul, perseverența și dorința companiilor de a se afirma pe plan național și de a-și contura reușitele în domeniul promovării mărcilor comerciale și al managementului calității. Învingătorii edițiilor precedente sunt o dovadă clară a faptului că fiecare companie și brand are nevoie de promovare și că toate acțiunile pe care le întreprind nu sunt în zadar, ci contribuie direct la dezvoltarea mediului de afaceri autohton. De aceea încurajăm companiile moldovenești să se înscrie până pe data de 29 martie 2024, la Concursurile „Marca Comercială a Anului” și „Premiul pentru Realizări în Domeniul Calității Produselor și Serviciilor pentru anul 2023”, a spus Sergiu HAREA.

Participanții la concursuri, vor beneficia și de unele avantaje:

  • publicitate suplimentară şi dezvoltarea imaginii mărcii comerciale;
  • specialiști și membri ai Juriului vor acorda consultații participanților;
  • oferirea gratuită, pe parcursul unui an, a serviciilor de prediagnoză a proprietății intelectuale la întreprindere (experții AGEPI vor examina portofoliul obiectelor de proprietate intelectuală deținut de întreprindere și vor prezenta recomandări privind valorificarea eficientă a acestuia);
  • organizarea seminarelor/ training-urilor în domeniul proprietății intelectuale pentru angajații întreprinderilor participante la concurs, inclusiv la sediul întreprinderii (gratuit), 1 seminar, de o zi (8 ore), 12-16 persoane;
  • organizare de instruiri și consiliere în domeniul integrității și anticorupție; reducere de 10% din taxa de participare în cadrul unei expoziții virtuale de pe platforma virtual-fairs.md;
  • reducerea de 20% din taxa de înregistrare pentru: transmiterea cererii/ofertei firmei la Camerele de Comerț și Industrie din străinătate;
  • înserarea cererii/ofertei firmei în bazele de date cu ofertele comerciale gestionate de CCI;
  • participarea la misiuni economice în străinătate; participarea la forurile bilaterale organizate în RM;
  • publicarea gratuită a contactelor întreprinderii și domeniului de activitate în Catalogul informativ-publicitar „Mărcile comerciale de succes din Republica Moldova 2023”.

Câștigătorii competiției vor fi premiați în cadrul „Galei Businessului Moldovenesc”– cel mai așteptat eveniment al societății economice autohtone, care se va desfășura în vara acestui an.

Antreprenorii se pot înscrie la concursuri până pe 29 martie 2024, pe adresele viorica.cazacu@chamber.md, tatiana.sainciuc@chamber.md și olga.grosu@chamber.md. Toate materialele vor putea fi accesate pe pagina www.chamber.md, la categoria Concursuri.

Cele două concursuri sunt organizate de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, în comun cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI) și în parteneriat cu Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Centrul Național Anticorupție (CNA), Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA), Institutul de Standardizare din Moldova (ISM), Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC) și Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția  Consumatorilor (ISSPNPC)

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII