Ordinul de preluare de către APP a Gărilor și Stațiilor Auto a fost contestat

19 Aug. 2024, 12:13
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2024, 12:13 // Actual //  bani.md

Ordinul emis de Agenția Proprietății Publice (APP) privind preluarea Gărilor și Stațiilor Auto, gestionate în prezent SRL „Gările Auto Moderne”, a fost contestat de avocatul companiei, într-o dispută juridică ce a generat o situație tensionată. Ordinul prevede preluarea unilaterală a complexului de către o comisie instituită de APP și condusă de Valeriu Cemîrtan.

Avocatul Andrei Iosip, reprezentant al Gărilor și Stațiilor Auto, a argumentat că ordinul APP este ilegal, invocând faptul că legislația prevede un termen de 30 de zile pentru contestații, care nu a fost respectat. Pe parcursul ședinței, în timp ce membrii comisiei insistau asupra preluării imediate a complexului, un alt avocat al companiei a contestat oficial ordinul, determinând comisia să ia o pauză. Până la această oră, membrii comisiei nu s-au întors pentru a continua discuțiile.

În cererea depusă, SRL „Gările Auto Moderne” invocă ilegalitatea ordinului APP, argumentând că rezoluțiunea contractului de parteneriat public-privat încheiat în 2018 poate fi efectuată doar după o constatare judecătorească a neexecutării obligațiilor de către partenerul privat. Societatea consideră că măsura luată de Agenția Proprietății Publice este prematură și nejustificată din punct de vedere juridic, cerând suspendarea imediată a actului administrativ în cauză pentru a preveni eventualele prejudicii ireparabile.

Într-un comunicat emis în dimineața zilei de astăzi,  SRL „Gările Auto Moderne” își exprimă dezacordul și profunda îngrijorare față de acțiunile întreprinse de Agenția Proprietății Publice, prin ordinul directorului general Roman Cojuhari, care a dispus preluarea forțată a gărilor și stațiilor auto din gestiunea companiei noastre. Calificăm acest abuz drept un atac raider asupra companiei noastre. Așa nu se procedează în lumea civilizată, inclusiv în Uniunea Europeană spre care tinde Republica Moldova. Așa se proceda numai în anii 90 de către grupările mafiote, iar faptul că o astfel de metodă e aplicată de către o structură guvernamentală este cu atât mai grav.

Precizăm că APP a emis, în 17.5.2022, notificarea nr. 09-05-3132, prin care a declarat rezoluțiunea contractului nr. 3/09 din 17.12.2018, începând cu data de 20.08.2022, sub pretextul artificial privind neexecutarea obligației de prezentare a garanției de bună execuție, eliberată de o bancă comercială sau o companie de asigurare pentru anul investițional trei, cu perioada de valabilitate de 2 ani de zile.

Deși Judecătoria Chișinău, sediul Centru, a stabilit, prin încheierea din 23.10.2023, că cererea de suspendare a executării notificării a fost respinsă, în motivarea încheierii se menționează că, „în condițiile clauzei contractuale inserate la pct. 20.1 din contractul nr. 3/09 din 17.12.2018, instanța de judecată dispune de COMPETENȚA EXCLUSIVĂ la constatarea nerespectării obligațiilor de către partenerul privat. Argumente analogice sunt menționate și în încheierea Judecătoriei Chișinău, sediul Centru.

 

Realitatea Live

19 Sept. 2024, 10:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
19 Sept. 2024, 10:10 // Actual //  Lupu Eduard

În șapte-opt luni vom avea rezultatele expertizei construcției drumului de Leova-Bumbăta și vom ști exact cât a costat, cât s-a cheltuit, a declarat în cadrul emisiunii „Rezoomat” de la Rlive, Octavian Iachimovschi procurorul-adjunct al Procuraturii Anticorupție.

„A fost solicitată o expertiză în construcției a drumului de la Leova Bumbăta, care fusese planificată pentru a fi efectuată în 2027, dar există o procedură de urgentare. Am solicitat urgentarea. Probabil că rezultatele expertizei vor fi cunoscute undeva în 7-8 luni. Expertiza în construcții a fost necesară deoarece este un domeniu impropriu procurorilor”, a punctat Iachimovschi.

Iachimovschi a spus că se va ști cu exactitate cât s-a cheltuit, cât costă de fapt prețul construcției unui astfel de drum. „Vorbim despre un dosar în care bănuielile noastre se referă la un domeniu specific, domeniu construcțiilor. Procurorul nu se poate expune pe domenii care sunt în propriei lui”.

„Domenii care sunt în improprii unui procuror sau unui oficial de urmărire penală necesită dispunerea unei expertize, ceea ce am și făcut și noi. În dosar sunt vizate două persoane. Este vorba despre Sergiu Bejan (șeful ASD n.a) și o persoană din domeniu privat”, a mai spus Iachimovschi.

Proiectul podului Leova-Bumbăta a stârnit critici și din cauza costurilor exorbitante, aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformându-l în cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova. Această sumă ridică semne de întrebare serioase în privința eficienței utilizării fondurilor publice în contextul economic tensionat al țării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău