La aproape o lună după publicarea investigației RISE „Flota rusă din Moldova,” a început un proces rapid de ștergere a urmelor firmelor implicate în schema de transport al petrolului rusesc. Patru companii care dețin petroliere și sunt implicate în această activitate au inițiat procedurile de lichidare: Adel Ship Management SRL și RHEA Shipmanagement SRL, administrate de Cristina Gaiduc, HATI Shipmanagement SRL, administrată de Irina Oprea, și SAL Shipmanagement SRL, administrată de Ion Mihalev, scrie RISE Moldova.
Mai mult, la cel puțin șase dintre petrolierele listate în raportul RISE, managementul a fost deja transferat către companii înregistrate în Azerbaidjan, indicând o încercare evidentă de a evita repercusiunile și de a disimula activitățile.
În contextul acestei situații, pe 7 august 2024, Consiliul pentru promovarea proiectelor investiționale de importanță națională, condus de premierul Dorin Recean, a decis ca cele 12 companii implicate în administrarea flotei de peste 20 de tankere care transportau petrol rusesc să fie înștiințate de Agenția Servicii Publice. Aceste companii trebuie să prezinte documente și informații detaliate despre proprietari, sursa și valoarea investițiilor, activitățile desfășurate, situațiile financiare, precum și cazierele judiciare ale asociaților și beneficiarilor.
Aceste măsuri vin ca parte a eforturilor autorităților de a clarifica și a trage la răspundere entitățile implicate în această rețea complexă, cu implicații asupra securității energetice și economice a Republicii Moldova.