Stabilitate la vârf: Mugur Isărescu rămâne guvernator al BNR în noua echipă de conducere

02 Oct. 2024, 11:10
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
02 Oct. 2024, 11:10 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naționale a României (BNR), a afirmat că instituția va fi condusă în curând de o generație mai tânără, în contextul propunerilor recente pentru noul consiliu de administrație. Într-o declarație făcută în fața comisiilor parlamentare, Isărescu a subliniat importanța continuității în conducerea politicii monetare și macroprudențiale, menționând că actualul Consiliu de administrație va rămâne valid până pe 10-11 octombrie.

„Este clar că asistăm la o tranziție a conducerii politicii monetare și macroprudențiale din România de la generația mai în vârstă spre generații mai tinere”, a declarat Isărescu, adăugând că procesul a început în 2019 și continuă cu noile propuneri. El a subliniat că, deși schimbările trebuie să fie treptate, este esențial ca BNR să păstreze o combinație între experiență și noi perspective.

Cu toate acestea, în cadrul audierilor, Isărescu a fost singurul dintre candidați care a primit întrebări din partea comisiilor, fiind chestionat despre nivelul scăzut al intermedierii financiare din România, adopția monedei euro, inflația ridicată și politica fiscală a guvernului. Ceilalți candidați nu s-au prezentat cu CV-uri sau obiective, iar procedura de vot a fost rapidă.

Mugur Isărescu a obținut 28 de voturi pentru funcția de guvernator al BNR, cu 10 abțineri, în timp ce Leonardo Badea și Florin Georgescu au primit 26, respectiv 27 de voturi pentru funcțiile de prim-viceguvernator. Isărescu a subliniat că stabilitatea prețurilor este un bun public esențial, adăugând că BNR își propune să crească veniturile în mod sustenabil, fără a provoca inflație.

Referitor la intermedierea financiară, guvernatorul a explicat că aceasta se află sub 30% din cauza multinaționalelor care se împrumută din străinătate și a lipsei de capital din companiile românești. În plus, Isărescu a considerat că, în prezent, nu este fezabilă adoptarea monedei euro, având în vedere deficitul fiscal-bugetar existent.

“Dezechilibrul principal în România este deficitul fiscal-bugetar, care se reflectă în deficitul extern. Încercăm să reducem inflația fără a crea recesiune, ceea ce a fost o provocare în trecut și va continua să fie și în viitor”, a concluzionat Mugur Isărescu.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală