Afacerea cu gaz a Rusiei a intrat la apă, după încercarea de îngheța Europa. 56,2 mil. de euro – pierderi săptămânale

28 Mart. 2024, 10:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
28 Mart. 2024, 10:37 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Încercarea eșuată de a „îngheța” Europa pentru a convinge Occidentul să facă concesii în problema Ucrainei continuă să ruineze Gazprom. La sfârșitul anului 2023, compania care operează cele mai mari rezerve de gaze de pe planetă a contabilizat pierderi din activitatea de bază, potrivit raportului companiei citat de MoscowTimes.

Gazprom a pierdut 291 de miliarde de ruble (echivalentul a 3 miliarde de euro) în anul din producția și vânzările de gaze, adică a suferit o pierdere de 5,6 miliarde de ruble (echivalentul a 56,2 milioane de euro) în medie în fiecare săptămână.

În mod oficial, compania a raportat un profit net anual de 695,6 miliarde de ruble (echivalentul a 7 miliarde de euro), dar este pe deplin asigurat prin primirea de dividende din participarea la alte companii, notează Serghei Aleksashenko, fostul vicepreședinte al Băncii Centrale, iar acum membru senior la Brookings Institution. În valoare de 895,2 miliarde de ruble, Gazprom a adus acțiuni la Gazprombank, grupul de asigurări SOGAZ, Novatek și Gazprom Neft, ale căror profituri au fost folosite pentru a „petici” bugetul monopolistului de gaz.

Potrivit rapoartelor, în ultimul an, veniturile Gazprom au scăzut cu o treime, profitul operațional cu 80%, iar fluxul net de numerar – diferența dintre intrările în conturi și ieșirile – s-a ridicat la doar 55,9 miliarde de ruble. Drept urmare, Gazprom nu a reușit să restabilească în mod semnificativ „perna de numerar”: în 2022 s-a micșorat de 6 ori, de la 1,473 trilioane la 247 miliarde de ruble, iar în 2023 a crescut cu 74 de miliarde modeste.

Comparativ cu nivelurile de dinainte de război (185 miliarde de metri cubi în 2021), exporturile Gazprom s-au triplat. Livrările către Europa au scăzut la 28 de miliarde de metri cubi, nivelul din a doua jumătate a anilor 1970. Dar producția Gazprom s-a ridicat la doar 404 miliarde de metri cubi și s-a dovedit a fi cea mai mică în cei 34 de ani de existență a companiei. Față de 1990, când Ministerul Industriei Gazelor din URSS a fost transformat într-o corporație de stat a gazelor, Gazprom a pierdut o treime din producție, adică aproape 200 de miliarde de metri cubi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău