Comisia Europeană a aprobat marți un plan al autorităților franceze de a injecta până la patru miliarde de euro pentru a recapitaliza compania aeriană Air France, iar în contrapartidă Air France va ceda către alte companii aeriene rivale 18 sloturi pe zi pe Aeroportul Paris Orly.
La rândul său, ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a anunțat că în urma aprobării planului de recapitalizare de către Comisia Europeană, statul francez va putea să își majoreze participația la Air France până la 30% de la 14,9% în prezent, scrie AGERPRES.
Executivul comunitar a precizat însă că, în decurs de 12 luni, Franța va trebui să prezinte o strategie de exit din compania Air France, exceptând situația în care în acest interval statul francez își va reduce participația pe care o deține la compania aeriană până la mai puțin de 25%. De asemenea, Comisia Europeană a precizat că Air France nu va avea voie să plătească dividende, să deruleze răscumpărări de acțiuni sau să plătească bonusuri membrilor echipei manageriale până la rambursarea recapitalizării.
„Franța va contribui cu până la patru miliarde de euro pentru a întări capitalul Air France și a ajuta compania aeriană să depășească dificultățile financiare provocate de pandemia de coronavirus. În același timp, sprijinul public vine cu unele condiții, în primul rând acea ca statul francez să fie suficient remunerat și cu noi măsuri destinate creșterii competiției”, a declarat vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager.
Compania Air France are peste 45.000 de angajați. Air France, KLM Royal Dutch Airlines și Transavia formează grupul Air France-KLM. În 2019, grupul Air France-KLM a raportat un profit operațional de aproximativ 750 milioane de euro. Cu toate acestea, ca urmare a restricțiilor de călătorie introduse de Franța și multe alte țări pentru a limita răspândirea coronavirusului, Air France și grupul holding au suferit o reducere semnificativă a activităților, ceea ce a provocat pierderi operaționale.