Recent angajații Air Moldova au expediat o petiție la Președinție pentru salvarea companiei de la faliment. Or, președintele Maia Sandu a declarat într-o conferință de presă că: „știți care sunt prerogativele președinției și mai ales când vine vorba de resursele financiare or, banii sunt la bugetul de stat”.
„Problema la Air Moldova sunt datoriile enorme care au fost acumulate și acum se caută o soluție cine să le întoarcă. Trebuie să le acopere cei care le-au făcut. Așteptăm să auzim noutăți de la procuratură și sistemul judecătoresc despre modul cum a fost falimentată când era în proprietatea statului și privatizată pentru că e clar că a fost un proces ilegal și stratul a fost devalizat și compania a ajuns în mâini private. Este clar că chiar după ce a ajuns în mâini private administrarea a fost ineficientă și am ajuns în această situație. Problema trebuie discutată cu cei de la Agenția Proprietății Publice”, a explicat Sandu.
Compania ar întâmpina dificultăți la închirierea avioanelor din cauza sancțiunilor. Deși au parteneri în România, aceștia au refuzat să le ofere avioane.
Air Moldova a fost privatizată în toamna anului 2018 cu 50 de milioane de lei, de Civil Aviation Group, o companie fondată de doi moldoveni și compania românească Blue Air. Ultima se va retrage, însă, la nici-un an de la privatizare în condiții suspecte, cota de 49% fiind preluată de Dzintars Pomers din Letonia.
Valoarea tranzacției depășea 1,2 miliarde de lei (circa 61,5 milioane euro), dintre care 50 milioane de lei au fost transferate la bugetul de stat, restul sumei reprezintau datoriile companiei Air Moldova, pe care investitorul s-a obligat să le achite în decurs de trei ani.
În prezent, AirMoldova ar fi controlată de fugarul Ilan Șor prin companii interpuse.