BioNTech a depăşit estimările specialiştilor pentru vânzările de vaccinuri. Ce profit a înregistrat compania

12 Aug. 2021, 09:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
12 Aug. 2021, 09:25 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Compania BioNTech a înregistrat un profit de 2,8 miliarde de euro, astfel, depășind estimările specialiştilor pentru vânzările de vaccinuri. Profitul a atins un nivel atât de înalt datorită cererii pentru vaccinul anti coronavirus, scrie Financial Times.

Grupul german de biotehnologie a declarat că se aşteaptă ca veniturile pe întregul an de pe urma vaccinurilor dezvoltate în comun cu firma Pfizer să fie de aproximativ 15,9 miliarde de euro, cu mult peste o prognoză anterioară de 12,4 miliarde de euro.

BioNTech a declarat că până pe 21 iulie a semnat contracte pentru livrarea a 2,2 miliarde de doze pentru anul acesta, alături de peste 1 miliard de doze alocate pentru 2022. Compania se aşteapta ca, ulterior, capacitatea anuală de producţie să ajungă la 3 miliarde de doze până la sfârşitul anului.

„Noi şi partenerul nostru Pfizer am depăşit suma de un miliard de doze de vaccin anti COVID-19 livrate la nivel mondial”, a declarat Ugur Sahin, director executiv şi co-fondator al companiei. „Suntem mândri că am atins această mare etapă după doar şase luni şi că am putut ajuta oamenii mulţumită tehnologiei noastre”, mai menţionează sursa citată.

BioNTech/ Pfizer şi grupul american Moderna sunt singurele două firme care fabrică vaccinuri pe bază de mesager ARN. Acesta oferă celulelor instrucţiuni genetice pentru a produce proteine virale.

Cererea de vaccinuri cu ARN mesager din partea naţiunilor bogate a crescut mulţumită studiilor ce demonstrează a fi semnificativ mai eficiente decât vaccinurile rivale care conţin fie proteine virale, fie virus atenuat.

Profiturile BioNTech în prima jumătate a anului au atins 3,9 miliarde de euro, faţă de pierderile de 142 de milioane de euro din 2020. Veniturile din vaccin, care urmează să devină unul dintre cele mai bine vândute medicamente din lume, sunt împărţite cu Pfizer.

Acţiunile companiei au crescut de patru ori în ultimul an, lucru care facilitează implicarea în alte cercetări medicale.

 

Realitatea Live

12 Aug. 2022, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
12 Aug. 2022, 06:00 // Actual //  Lupu Eduard

Ministerul Economiei a anunțat recent consultări publice cu privire la un proiect de Hotărâre de Guvern care să favorizeze importul de produse petroliere europene în Republica Moldova.

Esența modificării este excluderea certificării obligatorii a produselor petroliere în cazul importului direct al acestora de la un producător dintr-un stat membru al Uniunii Europene.

„Facilitarea accesului pe piața Republicii Moldova a produselor petroliere principale (a benzinei și motorinei) importate direct de la producătorii acestora amplasați într-un stat membru UE. Astfel, se vor recunoaște documentele eliberate de producător prin care se confirmă calitatea produselor petroliere (declarația de conformitate și raportul de inspecție). Respectiv decade necesitatea efectuării obligatoriu a prelevării probelor și încercărilor de laborator efectuate la etapa importului pe teritoriul vamal al Republicii Moldova”, se spune în modificările propuse.

Interesele au aruncat în aer amendamentul salvator

Inițiativa legislativă a apărut după publicarea raportului Comisiei parlamentare speciale conduse de deputatul Radu Marian, formată după ce în această primăvară s-a accentuat deficitul de produse petroliere. Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu a atras atenția asupra acestei probleme și a convocat Consiliul de Securitate. Dânsa a cerut rezolvarea grabnică a problemei.

La acea vreme, deficitul de motorină a stârnit un șir de probleme. Prețul angro era mai mare față decât prețul la pompă. Or, acest lucru a stârnit nemulțumirea în rândul agricultorilor, care amenințau cu proteste în cazul în care statul nu le compensează 100% din acciza la motorină.

Un nou amendament, speculanții de carburanți fac lobby  

Revenind la legea produselor petroliere, Comisia specială propune reducerea cheltuielilor cu 2 bani per litru la petroliștii din Republica Moldova, care au companiile mamă în România.

O inițiativă, bună, însă cauza deficitului produselor petroliere din Republica Moldova este alta. Este vorba de speculațiile, cu schema de revânzare a carburanților. Potrivit statisticilor, confirmate de declarațiile ANRE, combustibilul a fost importat în țară în cantități suficiente. Dar, de fapt, a rămas la comercianții care l-au revândut. Fiecare importator are propriul său comerciant speculator-dealer care cumpără volume importate și creează un deficit artificial.

În plus, absența restricțiilor legale permite nerezidenților să vândă combustibil pe teritoriul Republicii Moldova în portul Giurgiulești fără licențe speciale. Conform acelorași scheme, combustibilul rusesc este furnizat de acolo în Ucraina cu implicarea misterioasei companii offshore Euronova. Despre acest lucru a scris bani.md anterior. Este vorba de o schemă de revânzare a carburanților prin care gigantul rus Gazprom vinde carburanți în Ucraina prin portul Giurgiulești via portul Constanța. Danube Logistics SRL, controlată de BERD (100%)  și care operează Portul Giurgiulești, activează drept traider petrolier, facilitând tranzitarea carburanților spre Ucraina. Transportul se face pe calea ferată.

Autoritățile au înțeles problema, dar ridică din umeri

Problema cu criza carburanților nu e recentă. Anul trecut, de exemplu mai multe benzinării și-au suspendat activitatea din lipsă de carburanți. Respectiv, cei de la guvernare au înțeles că problema lipsei carburanților e una artificială și au vrut să o soluționeze. Astfel s-a vrut limitarea vânzărilor angro a carburanților, respectiv s-a născut celebrul amendament la legea carburanților – Marian – Bolea.

Amendamentul includea limitarea vânzării angro a produselor petroliere. Era vorba de comercializarea angro doar în lanțurile de comerț cu amănuntul. Este lesne de înțeles că nu le-a fost pe plac speculanților din piață, iar în lectura a doua detaliul cu limitările de comercializare a dispărut.

Povestea continuă, în condițiile în care în actualul amendament, cineva a avut grijă ca deficitul carburanților să nu fie soluționat.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău