Black Friday-ul tradițional din SUA, „ucis” de shopping-ul online. Parcările magazinelor au fost pe jumătate goale

25 Nov. 2023, 10:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
25 Nov. 2023, 10:02 // Actual //  bani.md

Cumpărătorii au vizitat magazinele fizice din întreaga lume de Black Friday cu o cerere care pare să fie mai slabă în comparaţie cu anii precedenţi, deoarece creşterea cumpărăturilor în mediul online a redus importanţa sărbătorii shopping-ului ca eveniment de o singură zi.

Un număr de 130,7 milioane de oameni sunt aşteptaţi să facă cumpărături în magazine şi online în SUA de Black Friday, estimează Federaţia Naţională de Retail.

Evenimentul este cunoscut pentru mulţimile care se aliniază la magazinele mari în zorii zilei pentru a obţine televizoare şi electrocasnice la preţ redus.

Dar vineri, 24 noiembrie, la 6 a.m. (ora locală), la un magazine Walmart din New Milford, Connecticut, parcarea era plină doar pe jumătate.

„Anul acesta este mult mai liniştit, mult mai liniştit”, a spus cumpărătoarea Theresa Forsberg, care vizitează aceleaşi cinci magazine împreună cu familia ei în zorii zilei în fiecare Black Friday.

Cumpărătorii din SUA intenţionează să cheltuie în medie 875 de dolari pentru achiziţii de sărbători – cu 42 de dolari mai mult decât anul trecut – îmbrăcămintea, cardurile cadou şi jucăriile fiind în fruntea majorităţii listelor de cumpărături.

Tradiţia de Vinerea Neagră a început în SUA, dar s-a extins la nivel global şi s-a mutat online.

În Franţa, Italia şi Spania, majoritatea cumpărătorilor plănuiau să cumpere haine de Black Friday, produsele electronice fiind pe locul doi, potrivit unui sondaj PwC.

În medie, cumpărătorii din Franţa plănuiau să cheltuie 295 de euro (322 de dolari), a constatat PwC, cu 65% din achiziţii estimate să fie făcute online.

În Marea Britanie, volumul tranzacţiilor a crescut cu doar 1,4% în săptămâna încheiată miercuri, comparativ cu un an în urmă, potrivit Barclays, o bancă care realizează aproape jumătate din tranzacţiile cu cardul de credit şi de debit ale ţării.

„Recent, Black Friday nu a fost cea mai bună”, a spus Naomi Ojomo în timp ce căuta rochii într-un magazin Zara din Canary Wharf, în estul Londrei, adăugând că reducerile sunt mai puţin atrăgătoare din cauza multor alte vânzări din întreaga lume.

Ce s-a vândut cel mai bine de Black Friday

Creşterea cumpărăturilor online a redus importanţa Black Friday ca eveniment de o singură zi.

Comercianţii cu amănuntul de la Macy’s la Amazon lansează oferte încă din octombrie şi oferă adesea reduceri suplimentare mai aproape de Crăciun, a declarat directorul general al Macy’s, Jeff Gennette, investitorilor luna aceasta.

Cumpărătorii au cheltuit online un record de 5,6 miliarde de dolari de Ziua Recunoştinţei, arată datele de la Adobe Analytics, o creştere de 5,5% a cheltuielilor online faţă de anul trecut, în conformitate cu previziunile.

Reducerile online de Ziua Recunoştinţei au ajuns la aproximativ 28% pentru jucării, în timp ce produsele electronice au avut reduceri de până la 27%, a spus Adobe.

Păpuşile Barbie, persponajele de acţiune Marvel, Playstation 5 şi jocul video „Call of Duty: Modern Warfare III” s-au vândut foarte bine.

Adobe se aşteaptă ca Black Friday să aibă cele mai bune oferte la televizoare, cu reduceri de 22%.

Îmbrăcămintea, electrocasnicele, articolele sportive şi mobilierul vor avea, de asemenea, reduceri mari, dar preţurile vor scădea şi mai mult până la Cyber Monday.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

15 Ian. 2025, 09:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
15 Ian. 2025, 09:28 // Actual //  Ursu Victor

Piața auto din Republica Moldova a înregistrat o creștere semnificativă în 2024, cu un număr total de 10.289 de mașini noi înmatriculate, ceea ce reprezintă o creștere de 14,26% comparativ cu 2023 (9.005 unități). În decembrie, luna cu cele mai multe înmatriculări, au fost înregistrate 1.284 de unități, marcând un record lunar, potrivit autoblog.md.

După ce a cedat temporar poziția de lider, Dacia a revenit pe primul loc în preferințele moldovenilor, cu 1.307 mașini vândute în 2024. Toyota s-a clasat pe locul al doilea, cu 1.297 unități, urmată îndeaproape de Skoda, cu 1.287 unități vândute. Cumulativ, aceste trei mărci au acaparat 37,8% din piața auto.

Pe locurile patru și cinci se situează KIA (705 unități) și BMW (512 unități), marca germană premium reușind o creștere considerabilă față de anii precedenți.

Mai multe branduri au avut vânzări notabile:

  • Suzuki: 500
  • Renault: 437
  • Geely: 408
  • Mercedes-Benz: 293
  • Hyundai: 263
  • Peugeot: 246
  • Volvo: 216
  • Jetour: 213
  • HAVAL: 205

În top 30 au intrat și mărci precum Lexus (197 unități), Ford (195), Honda (179), și Porsche (176). În ciuda unei prezențe mai reduse, Tesla a reușit să înregistreze 77 de mașini vândute, iar Volkswagen, un brand de tradiție, a avut 73 de înmatriculări.

Restul celor peste 60 de mărci prezente pe piață au înregistrat vânzări mai modeste, sub 60 de unități fiecare.

Anul 2024 a fost unul al diversificării și al creșterii competiției, reflectând o piață auto dinamică, cu preferințe bine conturate, dar și deschidere către noi mărci și tehnologii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală