Blocada financiară a Rusiei de către țările pe care Kremlinul le numește „prietenoase” continuă să se intensifice

23 Mai 2024, 12:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Mai 2024, 12:21 // Actual //  Lupu Eduard

După Turcia, Emiratele Arabe Unite și China, în Mongolia au apărut probleme cu plățile pentru companiile rusești. Alexander Knobel, șeful Laboratorului internațional de cercetare în comerțul exterior de la RANEPA, a vorbit miercuri despre acest lucru la conferința „Perspective pentru dezvoltarea cooperării comerciale, economice și de investiții între Mongolia și țările UEE”.

Potrivit acestuia, băncile mongole se tem de riscul unor sancțiuni secundare ale SUA – adică măsuri pentru încălcarea regimului actual de sancțiuni. În decembrie, Trezoreria SUA a primit puteri suplimentare care îi permit să iasă din sistemul financiar american orice bancă din lume care contribuie la complexul militar-industrial rus.

„Această problemă trebuie rezolvată la nivel bilateral”, a spus Knobel, citat de TASS. Cu toate acestea, până acum eforturile diplomatice ale Ministerului rus de Externe și ale Kremlinului nu au dat roade.

Negocierile cu Turcia, ale cărei bănci blochează plățile din Rusia de la începutul anului, au început din februarie. Dar nu a fost posibil să se rezolve problema, a recunoscut în aprilie ambasadorul Rusiei la Ankara Alexey Erhov. El a dat vina pe „americani și Uniunea Europeană” pentru ceea ce se întâmplă, care, potrivit diplomatului, „distrug construcția comerțului și cooperării economice ruso-turce”.

În continuare, au apărut dificultăți în Emiratele Arabe Unite, unul dintre cele mai mari „noduri” anti-sancțiuni ale economiei ruse. Potrivit Reuters, băncile au înăsprit masiv cerințele pentru a respecta sancțiunile, iar First Abu Dhabi Bank (FAB) și Dubai Islamic Bank (DIB) au blocat mai multe conturi asociate cu tranzacționarea cu bunuri rusești.

În China, 80% din acordurile cu Rusia au fost suspendate începând cu luna martie, au estimat experții de la Institutul de Cercetare Financiară Chong-yang de la Universitatea Populară Chineză din Beijing. În cele mai mari bănci, plățile au început să înghețe săptămâni întregi, au declarat importatorii ruși pentru The Moscow Times. Exportatorii chinezi apelează la băncile mici sau la operatorii de plăți subterani pentru ajutor, iar unii, din disperare, refuză în principiu să colaboreze cu Rusia, a scris Reuters.

Vizita președintelui rus Vladimir Putin în China pare să fi fost neputincioasă să corecteze situația. În urma negocierilor cu președintele chinez Xi Jinping, Putin nu a anunțat măsuri specifice pentru a rezolva problema plăților.

„Este posibil să înțelegem motivele comportamentului marilor instituții financiare – nimeni nu vrea să sufere pierderi”, s-a justificat președintele rus, încheind vizita.

„Soluțiile sunt posibile, există. Desigur, trebuie susținute la nivel de stat într-un fel sau altul. Sper că acesta va fi cazul”, a spus Putin.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Iun. 2024, 15:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Iun. 2024, 15:45 // Actual //  Lupu Eduard

Tunelul feroviar subacvatic care leagă Danemarca și Germania va înlocui feribotul de 45 de minute cu trenul de 7 minute, relatează Euronews.com.

Danemarca și Germania sunt cu un pas mai aproape de a fi legate prin cel mai lung tunel rutier și feroviar subacvatic din lume.

Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat săptămâna trecută primul element al unui viitor tunel de 18 kilometri pe sub Marea Baltică. Acesta va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei și va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor.

Legătura Fehmarnbelt, care se preconizează că va fi deschisă în 2029, va reduce, de asemenea, durata călătoriei de la 45 de minute, cât durează în prezent traversarea cu feribotul, la doar șapte minute cu trenul.

Aceasta va lega Roedby din partea daneză de Puttgarten din Germania, cu conexiuni rutiere și feroviare către Europa Centrală și țările nordice.

Prima secțiune a tunelului Fehmarnbelt, gata de scufundare
Frederik a dezvelit o placă la intrarea în primul tronson de 217 metri al tunelului, care va fi scufundat într-un șanț pe fundul mării din partea daneză în cursul acestui an. El a aruncat o monedă la efigia sa într-o capsulă a timpului care conține obiecte donate de cei care au construit elementele de beton.

Sund & Baelt, compania care construiește legătura Fehmarn, susține că va fi cel mai lung tunel submersibil. Acesta va include, de asemenea, o cale ferată electrificată. Se preconizează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în 10 minute pe cele patru benzi, iar trenurile vor face acest lucru în șapte minute.

În 2011, s-a decis ca o legătură între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei să fie construită sub forma unui tunel imersat.Lucrările pe partea daneză au fost puse în funcțiune în iulie 2022, iar pe partea germană exact un an mai târziu.

Cât va costa legătura Fehmarn?
Tunelul va fi format din 89 de elemente de beton care sunt construite la o instalație specială din Roedbyhavn pe Lolland, supranumită cel mai mare șantier din Europa de Nord. În mai, a fost turnat primul element.

Legătura Fehmarn va costa 55,1 miliarde de coroane (4,8 miliarde de euro) și va fi plătită de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de trecere pentru tunel într-o etapă ulterioară.

În ultimii ani, Danemarca a construit legături rutiere și feroviare cu Suedia vecină și între două mari insule daneze.

În 2000, o legătură prin pod și tunel peste strâmtoarea Oresund a legat Copenhaga de Malmo, al treilea oraș ca mărime din Suedia, iar în 1998, traficul rutier a fost deschis între insulele Funen, unde se află Odense – al treilea oraș ca mărime din Danemarca – și Zealand, unde se află Copenhaga. Traficul feroviar a început cu un an mai devreme, notează Euronews.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău