Blugii Levi’s: Cum a ajuns brandul să cucerească o lume întreagă. La un moment dat au fost la un pas de faliment

26 Ian. 2022, 10:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
26 Ian. 2022, 10:15 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Marca de îmbrăcăminte, care acum este considerată mega-celebră și este asociată cu tineretul și generația milenială, a fost în pragul falimentului nu cu mult timp în urmă și a fost considerată demodată. Dar cum au reușit să-și schimbe imaginea datorită puterii Internetului?

Istoria Levi’s

Marca de îmbrăcăminte Levi’s a fost creată de imigrantul evreu de origine germană, Levi Strauss, care a venit în Statele Unite și s-a stabilit în San Francisco în anul 1853. Încă de la început, a dorit să deschidă o altă filială a galanteriei întemeiate de frații săi la New York. Datorită muncii grele și a flerului pentru afaceri, Levi a transformat în 20 de ani magazinul mic într-o companie înfloritoare. Galanteria sa a fost adesea vizitată de Jacob Davis, un croitor cu care a încheiat mai târziu un parteneriat.

Unul dintre primele modele ale celor doi domni au fost niște pantalonii solizi care aveau nituri metalice în cele mai vulnerabile locuri pentru a preveni ruperea. În anul 1873, acești domni au primit pentru acest produs un brevet de la US Patent Office. Această dată este considerată momentul oficial al creării blugilor în forma pe care o cunoaștem astăzi. Pentru producția de pantaloni, Levi Strauss & Co au folosit material de înaltă calitate care a fost furnizat de Amoskeag Mill, o companie cunoscută pentru fabricarea de țesături extrem de solide. Pantalonii Levi’s s-au dovedit a fi un produs foarte durabil, cumpărat din ce în ce mai des de oameni care lucrau în condiții dificile. O dovadă a calității acestora este faptul că primii blugi de lucru ai mărcii au fost denumiți „Waist overalls”.

La un pas de eșec

În 1997, lumea nu știa ce înseamnă cumpărăturile online. Jeff Bezos nu era încă cel mai bogat om din lume, iar Amazon.com a fost ignorat cu grijă, necrezând în viitorul acestui site. Majoritatea celor mai mari retaileri au adoptat o atitudine de așteptare, neîndrăznind să intre în acest „spațiu virtual”.

În acest timp, vânzările LS&Co erau în scădere de câțiva ani, iar mass-media a reproșat mărcii că și-a pierdut influența în rândul tinerilor consumatori. Compania a făcut un pas neașteptat – a decis să folosească internetul pentru a reveni pe piața de tineret .

Ei au abordat agenția Ketchum pentru a dezvolta o strategie inovatoare. Studenții care nu pot trăi fără internet au fost aleși ca fiind public țintă. Agenția de PR a aflat curând că chiar și atunci – la începutul erei Internetului, acest public țintă nu și-a părăsit ecranele computerelor ore în șir.

Ketchum a decis să invite trei studenți să încerce să cumpere online tot ce au nevoie pentru un semestru întreg. Lista includea mâncare, haine, articole de toaletă – într-un cuvânt, absolut totul.

Atunci mass-media mai avea întrebări, este posibil să supraviețuiești cu adevărat cumpărând pe internet?

Chiar și selecția studenților a atras sute de înscrieri într-o săptămână, creând zgomotul de care avea nevoie magazinul online în curs de dezvoltare, iar în faza de implementare, cifrele au fost uimitoare:

Traficul site-ului Levi.com a crescut de la 3.000 de persoane pe zi la 130.000 de persoane pe zi după experiment.
– În timpul experimentului Levi’s Semester Online, peste 20.400 de vizitatori s-au conectat la Levi.com pentru a viziona emisiunile săptămânale.
— Entuziasmul față de experimentul de pe internet a fost numeros: CNN, USA Today, New York Times și mulți alții au scris recenzii pozitive ale campaniei.

Ce pot învăța antreprenorii din această poveste?

Uneori merită să-ți asumi un risc, să încerci ceva nou. Dacă nu ar fi strategia fabuloasă pe care au ales-o Ketchum și LS&Co, cine știe dacă blugii cu etichetă roșie ar fi devenit atât de iconici pentru tineretul anilor 2000?

Realitatea Live

27 Nov. 2025, 16:47
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
27 Nov. 2025, 16:47 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Iubitorii de cafea care speră la o ieftinire rapidă, de la cotațiile istorice înregistrate în ultimele luni, ar putea fi nevoiți să aștepte mai mult, deoarece reducerea așteptată a tarifelor vamale americane nu s-a materializat încă, susține compania italiană care se ocupă cu prăjitul cafelei Illycaffe SpA, transmite Bloomberg, citat de agerpres.ro.

Firma italiană, cunoscută pentru espresso-ul de lux vândut în cutii argintii și roșii, intenționează să majoreze din nou prețurile în ianuarie, după două creșteri din acest an, a declarat directorul general Cristina Scocchia într-un interviu.

Prețurile la boabele de cafea Arabica au crescut la un nivel record luna trecută, când tarifele vamale americane pentru principalul exportator mondial de cafea, Brazilia, au coincis cu recoltele slabe la nivel global. Prețurile au scăzut ușor după ce președintele american Donald Trump a extins reducerile tarifare la cafeaua braziliană, dar rămân la niveluri istorice ridicate.

”Există o limită cu privire la cât de mult poate absorbi o companie un anumit nivel al prețului cafelei verzi, care este unul nesănătos de ridicat”, a spus Scocchia, referindu-se la creșterea costurilor cu boabele neprăjite. ”Vom crește prețurile în toate țările și pe toate canalele”, a adăugat Scocchia.

Deciziile Illycaffe vor fi probabil copiate de alte firme care se ocupă cu prăjitul cafelei, deoarece prețurile de consum nu au ajuns încă din urmă prețurile materiilor prime. Orice creștere a prețurilor cafelei pe rafturile magazinelor tinde să aibă o întârziere de ”câteva luni” sau uneori chiar un an, potrivit lui Carlos Mera, șeful departamentului de cercetare pentru piața de mărfuri agricole la Rabobank. Carlos Mera se așteaptă să vadă și mai multe creșteri de prețuri în lunile următoare.

Illycaffe se așteaptă că prețurile boabelor de cafea neprăjită să se stabilizeze undeva între 2,80 și 3 dolari pe livră în a doua jumătate a anului 2026, ceea ce este încă peste media ultimilor cinci ani.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII