Boicotul consumatorilor McDonald’s: Mănâncă acasă! Compania, afectată de scăderea vânzărilor din ultimii patru ani

29 Iul. 2024, 18:18
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 18:18 // Actual //  bani.md

McDonald’s a suferit prima scădere globală a vânzărilor din 2020, deoarece consumatorii din întreaga lume sunt afectați de costul mai mare al burgerilor, cartofilor prăjiți și băuturilor răcoritoare, scrie Financial Times.

Vânzările clanțului fast-food au scăzut cu 1% în trimestrul al doilea din 2024, comparativ cu perioada similară a anului trecut, scăzând atât în locațiile internaționale, cât și în baza McDonald’s din SUA.

Directorul general al companiei, Chris Kempczinski, a declarat că oamenii  au fost “mai exigenți în ceea ce privește cheltuielile lor”, în timp ce a publicat rezultatele luni. În timp ce veniturile trimestriale de 6,49 miliarde de dolari au rămas aproximativ neschimbate față de anul trecut, profitul net a scăzut cu 12%, la 2,02 miliarde de dolari, ratând așteptările Wall Street.

Grupul american este ultimul care a raportat o scădere a cererii, alimentând îngrijorările că, după ce ani de zile a contribuit la susținerea celei mai mari economii a lumii de la pandemie încoace, puterea consumatorilor a atins apogeul.

Prețul unei mese la restaurant a crescut în ultimii ani, un indice american al alimentelor consumate în afara casei crescând cu 30% de la jumătatea anului 2019. În același timp, gospodăriile și-au epuizat care erau pline de bani în lunile de după închiderea pandemică au început să se retragă.

McDonald’s, care atrage uneori clienții care fac comerț cu mâncarea sa relativ accesibilă, a crescut, de asemenea, prețurile. Joe Erlinger, președintele McDonald’s SUA, a declarat într-o scrisoare deschisă în luna mai că costul mediu al unui Big Mac Meal a crescut cu 27% din 2019, ajungând la 9,29 USD în SUA, deși a afirmat că costul multor articole din meniu a fost depășit de inflație.

Compania și concurenții săi oferă acum reduceri pentru a atrage din nou clienții. O ofertă de 5 dolari pentru un sandviș, nuggets de pui, cartofi prăjiți și o băutură pe care McDonald’s a lansat-o în SUA la sfârșitul lunii trecute a stimulat traficul, potrivit Placer.ai, care urmărește datele de localizare de pe dispozitivele mobile.

McDonald’s are mai mult de 40.000 de restaurante în peste 100 de țări. Aproximativ 41% din veniturile sale de 25,5 miliarde de dolari de anul trecut au provenit din SUA.

Cu toate acestea, scăderea numărului de clienți a provocat o scădere de 0,7% a vânzărilor din SUA în al doilea trimestru.

Vânzările internaționale au scăzut cu mai mult de 1%. Compania a avertizat recent că războiul din Gaza a afectat afacerile sale în unele țări din Orientul Mijlociu, precum și în Indonezia și Malaezia. De asemenea, vânzările au fost mai mici în China și Franța.

Scăderea globală a vânzărilor comparabile, care cuprinde magazinele deținute de companie și cele francizate deschise de cel puțin 13 luni, marchează prima scădere din ultimul trimestru al anului 2020.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII