Boicotul consumatorilor McDonald’s: Mănâncă acasă! Compania, afectată de scăderea vânzărilor din ultimii patru ani

29 Iul. 2024, 18:18
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 18:18 // Actual //  bani.md

McDonald’s a suferit prima scădere globală a vânzărilor din 2020, deoarece consumatorii din întreaga lume sunt afectați de costul mai mare al burgerilor, cartofilor prăjiți și băuturilor răcoritoare, scrie Financial Times.

Vânzările clanțului fast-food au scăzut cu 1% în trimestrul al doilea din 2024, comparativ cu perioada similară a anului trecut, scăzând atât în locațiile internaționale, cât și în baza McDonald’s din SUA.

Directorul general al companiei, Chris Kempczinski, a declarat că oamenii  au fost “mai exigenți în ceea ce privește cheltuielile lor”, în timp ce a publicat rezultatele luni. În timp ce veniturile trimestriale de 6,49 miliarde de dolari au rămas aproximativ neschimbate față de anul trecut, profitul net a scăzut cu 12%, la 2,02 miliarde de dolari, ratând așteptările Wall Street.

Grupul american este ultimul care a raportat o scădere a cererii, alimentând îngrijorările că, după ce ani de zile a contribuit la susținerea celei mai mari economii a lumii de la pandemie încoace, puterea consumatorilor a atins apogeul.

Prețul unei mese la restaurant a crescut în ultimii ani, un indice american al alimentelor consumate în afara casei crescând cu 30% de la jumătatea anului 2019. În același timp, gospodăriile și-au epuizat care erau pline de bani în lunile de după închiderea pandemică au început să se retragă.

McDonald’s, care atrage uneori clienții care fac comerț cu mâncarea sa relativ accesibilă, a crescut, de asemenea, prețurile. Joe Erlinger, președintele McDonald’s SUA, a declarat într-o scrisoare deschisă în luna mai că costul mediu al unui Big Mac Meal a crescut cu 27% din 2019, ajungând la 9,29 USD în SUA, deși a afirmat că costul multor articole din meniu a fost depășit de inflație.

Compania și concurenții săi oferă acum reduceri pentru a atrage din nou clienții. O ofertă de 5 dolari pentru un sandviș, nuggets de pui, cartofi prăjiți și o băutură pe care McDonald’s a lansat-o în SUA la sfârșitul lunii trecute a stimulat traficul, potrivit Placer.ai, care urmărește datele de localizare de pe dispozitivele mobile.

McDonald’s are mai mult de 40.000 de restaurante în peste 100 de țări. Aproximativ 41% din veniturile sale de 25,5 miliarde de dolari de anul trecut au provenit din SUA.

Cu toate acestea, scăderea numărului de clienți a provocat o scădere de 0,7% a vânzărilor din SUA în al doilea trimestru.

Vânzările internaționale au scăzut cu mai mult de 1%. Compania a avertizat recent că războiul din Gaza a afectat afacerile sale în unele țări din Orientul Mijlociu, precum și în Indonezia și Malaezia. De asemenea, vânzările au fost mai mici în China și Franța.

Scăderea globală a vânzărilor comparabile, care cuprinde magazinele deținute de companie și cele francizate deschise de cel puțin 13 luni, marchează prima scădere din ultimul trimestru al anului 2020.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

19 Mai 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Mai 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Sergiu Harea, a participat la o întrevedere la nivel înalt cu Marta Kos, Comisara Europeană pentru Extindere, alături de conducerea Eurochambres și reprezentanți ai camerelor de comerț din țările candidate și potențial candidate la aderarea la Uniunea Europeană.

Întâlnirea s-a desfășurat în contextul intensificării dialogului privind extinderea UE și a vizat rolul strategic al camerelor de comerț în procesul de integrare europeană, cu accent pe sprijinirea mediului de afaceri, a întreprinderilor mici și mijlocii, și pe consolidarea cooperării economice între state.

În intervenția sa, Sergiu Harea a subliniat angajamentul activ al CCI a RM în susținerea IMM-urilor din Republica Moldova, promovarea reformelor economice și armonizarea cu standardele europene. Acesta a menționat implicarea în inițiative precum rețeaua Enterprise Europe Network și programul Erasmus pentru Tinerii Antreprenori, care facilitează integrarea antreprenorilor moldoveni în piața unică europeană.

Totodată, Harea a propus lansarea unui program dedicat schimbului de bune practici între camerele de comerț din țările candidate și cele din statele membre ale UE, în vederea accelerării procesului de convergență economică și instituțională.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO