Britanicii nu mai cumpără mașini! Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 24%

06 Iul. 2022, 11:59
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
06 Iul. 2022, 11:59 // Au Bani //  MD Bani

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 24% în iunie, la 140.958 unităţi, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.

Este cel mai redus nivel al înmatriculărilor de maşini noi în Marea Britanie în luna iunie din 1996, deficitul de componente continuând să afecteze noile achiziţii şi realizarea comenzilor existente, a apreciat SMMT.

În topul celor mai bine vândute modele în iunie se află Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, MINI, Nissan Qashqai şi Volkswagen Golf.

Cota de piaţă a vehiculelor electrice s-a situat la 16,1% în iunie (de la 10,7% în perioada similară din 2021), în timp ce pentru vehiculele pe benzină a scăzut la 44%, iar la cele diesel la 5,7%. Din 2030, vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină vor fi interzise în Marea Britanie.

„Deficitul de semiconductori afectează înmatriculările de maşini noi mai mult decât restricţiile din 2021”, a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.

Luna trecută, SMMI a înrăutăţit estimările privind vânzările de maşini noi în Marea Britanie în acest an la 1,72 milioane, faţă de prognoza precedentă, de 1,89 milioane.

În primele şase luni din acest an, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 12%, la aproximativ 802.000 unităţi. Este al doilea cel mai redus nivel al înmatriculărilor de maşini noi în Marea Britanie în primul semestru din 1992.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.

Realitatea Live

16 Dec. 2025, 13:10
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Dec. 2025, 13:10 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Autoritățile Republicii Moldova urmează să preia terminalul petrolier al companiei rusești Lukoil de la Aeroportul Internațional Chișinău, fără ca legea să prevadă plata unor despăgubiri directe. Totuși, compania are dreptul să solicite compensarea investițiilor pe care le consideră efectuate, iar acest lucru poate fi decis doar în instanță.

Precizarea a fost făcută pentru BANI.MD de reprezentantul Serviciului de presă al Ministerului Energiei, Vitalie Condrațchi. „Legea nu prevede despăgubiri, dar Lukoil are dreptul să solicite compensarea pretinselor investiții, fapt care se decide în procedură civilă în instanță”, a declarat acesta.

Ieri, premierul Alexandru Munteanu a anunțat că terminalul de combustibil al Lukoil din aeroport va fi confiscat, iar toate activele complexului petrolier, aflat sub sancțiuni americane, trebuie să revină în proprietatea statului în termen de 20 de zile. Potrivit șefului Guvernului, măsura este necesară pentru a asigura livrările neîntrerupte de combustibil pentru aviație și pentru protejarea securității naționale și a infrastructurii critice.

Munteanu a precizat că Consiliul pentru promovarea proiectelor investiționale de importanță națională a anulat contractul în baza căruia terminalul petrolier al aeroportului a fost transmis companiei Lukoil-Moldova. Totodată, premierul a dispus inițierea unei investigații privind circumstanțele tranzacției din 2005, pentru a stabili dacă aceasta a fost legală și justificată.

Autoritățile susțin că Lukoil nu a respectat cerințele impuse încă din mai 2024, când compania a fost obligată să vândă complexul petrolier și baza de produse petroliere din apropierea aeroportului, să-și modifice structura corporativă și să excludă din aceasta firmele aflate sub sancțiuni internaționale.

Statele Unite au introdus sancțiuni împotriva Lukoil și Rosneft la 22 octombrie 2025, ca reacție la continuarea războiului Rusiei împotriva Ucrainei. Ministerul american al Finanțelor a acordat partenerilor acestor companii un termen de o lună pentru încetarea colaborării.

La începutul lunii noiembrie, Lukoil a transmis în folosință gratuită aeroportului din Chișinău terminalul său petrolier, compania fiind anterior monopolistă pe segmentul alimentării curselor comerciale cu combustibil. Ministrul Energiei, Dorin Junghietu, declara atunci că următoarea etapă urma să fie achiziționarea activelor deținute de Lukoil-Moldova.

Totodată, autoritățile au respins propunerea companiei de a vinde terminalul și infrastructura aferentă unei alte firme. „Statul nu poate accepta această companie din considerente de securitate”, explica anterior ministrul Energiei.

Potrivit Consiliului Concurenței, în ultimii ani Lukoil-Moldova asigura circa 50% din livrările de motorină și 100% din combustibilul pentru aviație în Republica Moldova.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII