La final de iunie, lumea privea cu uimire la o demonstrație de forță între doi dintre cei mai cunoscuți miliardari ai planetei: Elon Musk și Mark Zuckerberg. În spatele provocărilor la luptă fizică, suprinzătoare chiar și pentru experții în comportament uman, se află o luptă de afaceri, unde atât Musk, cât și Zuckerberg, au o experiență vastă.
rândul lor, generează venituri din publicitate”, se mai arată în analiza XTB.
Un alt factor important de luat în considerare este că nu ar fi prima dată când Meta lansează o aplicație pe baza succesului produsului unei alte companii. Acesta a fost cazul cu Meta’s Stories, care este văzut ca un rival al Snapchat, sau Reels, care este văzut la rându-i ca un rival al TikTok. Deși niciunul dintre cele două nu a reușit să își detroneze principalul rival, ambele s-au dovedit a fi proiecte de succes pentru Meta. Snapchat a avut o capitalizare de piață de 32 de miliarde de dolari când a debutat și a scăzut la aproximativ 20 de miliarde de dolari în prezent.
A patra rundă: Threads are punctele sale slabe
Nu toată lumea va putea folosi însă noua aplicație a Meta imediat după lansare. Deși compania a declarat că se pregătește să lanseze produsele în peste 100 de țări, există semne că nu va fi disponibilă în Uniunea Europeană, cel puțin nu de la început. Publicația The Independent a relatat că Meta nu se pregătește să lanseze acum noul serviciu în Uniunea Europeană și că autoritatea irlandeză de reglementare în domeniul protecției datelor a declarat că Threads nu va fi lansat în UE deocamdată.
Cum Threads a apărut în magazinele de aplicații din Marea Britanie pentru opțiunea de precomandă, lipsa lansării în bloc poate semnala o problemă cu legislația europeană. Totuși, o soluție pare posibilă, iar Threads poate avea în cele din urmă premiera și în UE, mai ales dacă lansarea sa în alte țări se va dovedi a fi un succes. Chiar și așa, lipsa lansării pe a doua cea mai importantă piață din lume poate fi privită ca un minus.
A cincea rundă: Nu toate proiectele Meta au avut succes
Reels și Stories sunt poveștile de succes ale Meta Platforms, dar trebuie subliniat că nu toate proiectele gigantului tech s-au bucurat de aceeași anvergură. De exemplu, platforma de streaming Facebook Gaming s-a dovedit a fi un eșec. În timpul pandemiei, pe fondul creșterii apetitului pentru jocuri video, Meta a încercat să provoace cel mai mare jucător din industria de streaming de jocuri video – Twitch.
Conform datelor Streamlabs, Facebook Gaming avea o cotă de piață de mai puțin de 8% chiar înainte de a fi închisă, în comparație cu cota de peste 76% a Twitch și 15,4% a YouTube. Istoricul arată că acesta este un domeniu dificil, deoarece și Microsoft a încercat să își înființeze o platformă de streaming și a eșuat.
Verdict: Meta ar putea beneficia de pe urma diversificării
Se pare că înfruntarea dintre Meta și Twitter nu va fi una între egali. Rețeaua lui Musk nu pare a fi o amenințare pentru activitatea principală a Meta, în timp ce noua aplicație Threads este în mod clar o amenințare existențială pentru Twitter. Zuckerberg a luat în trecut câteva decizii neinspirate care au afectat imaginea și prețul acțiunilor, cum ar fi investiția în Metaverse sau platforma Facebook Gaming.
Pe de altă parte, Threads pare să aibă un profil risc-recompensă promițător.Meta nu riscă prea mult dacă aplicația eșuează, dar are mult de câștigat dacă se dovedește a fi un succes.
Meta Platforms se tranzacționează în prezent cu puțin sub 300 de dolari pe acțiune – semnificativ sub nivelul record de 380 de dolari pe acțiune atins în 2021. Cu toate acestea, evaluările nu par a fi foarte ridicate în acest moment. Raportul dintre preț și câștig (P/E) pentru Meta se situează în prezent în jurul valorii de 26 – în media ultimilor doi ani – în timp ce raportul preț-valoare contabilă (P/BV) se situează în jurul valorii de 6, ceea ce reprezintă un nivel relativ scăzut pentru o companie tehnologică.