Airbnb a declarat că cererea de călătorii rămâne puternică, în ciuda îngrijorărilor legate de încetinirea economică și creșterea prețurilor care afectează gospodăriile, scrie BBC.
Aproape 104 milioane de nopți și experiențe au fost rezervate pe platformă în perioada aprilie-iunie, un record pentru site-ul web de cazare.
Sejururile pe termen lung au continuat să fie tipul de călătorie cu cea mai rapidă creștere, o schimbare determinată de posibilitatea de a munci la distanță.
Dar și călătoriile internaționale și urbane, care au rămas în urmă, și-au revenit.
Compania a spus că se află acum în mijlocul celui mai puternic sezon de călătorie de vară de până acum și a asigurat investitorii că este bine pregătită pentru orice ar putea afecta economia.
De fapt, o încetinire poate ajuta compania, au spus directorii.
„Airbnb a fost fondat în timpul recesiunii”, a declarat directorul executiv Brian Chesky într-o conferință telefonică cu analiștii pentru a discuta rezultatele companiei. În cazul unei alte încetiniri, a spus el, „credem că mulți oameni ar putea apela din nou la găzduire, așa că aceasta este o mare oportunitate pentru noi”.
În general, rezervările în perioada aprilie-iunie au crescut cu 25% față de anul trecut, la 103,7 milioane și cu 24% față de 2019.
Prețurile mai mari au contribuit la creșterea veniturilor companiei, care au crescut cu 58% față de anul trecut, până la 2,1 miliarde de dolari.
Aproape jumătate din rezervările companiei sunt pentru o săptămână sau mai mult, a spus compania. Cererea de călătorii rămâne cea mai puternică în America de Nord, unde rezervările au crescut cu 37% față de 2019.
Creșterea în Europa – în timp ce călătoriile și-au revenit în urma pandemiei – este în urmă cu această recuperare, afectată de factori precum lira sterlină mai slabă.
Compania, care a anunțat în mai că se retrage din China, a declarat că cererea a rămas sub nivelurile de dinaintea pandemiei în regiunea Asia Pacific, deoarece restricțiile Covid îi țin pe turiștii chinezi acasă.
În ciuda eliminării înregistrărilor din China în iulie, Airbnb are încă peste 6 milioane de înregistrări active pe platformă.
Chesky a spus că compania a obținut acum „creștere și profitabilitate la scară” și a spus că firma va continua să investească în afacere și va cheltui 2 miliarde de dolari pentru cumpărarea propriilor acțiuni, care au scăzut în acest an.
Directorii au spus că programul de răscumpărare a fost un semn al încrederii lor în viitorul companiei.
Compania a raportat un profit de 379 de milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 68 de milioane de dolari anul trecut.