Care este noua metodă prin care angajaţii concediaţi se răzbună pe foştii angajatori

09 Iun. 2024, 09:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
09 Iun. 2024, 09:47 // Actual //  bani.md

Videoclipurile cu concedieri dezastruoase care se acumulează pe TikTok determină companiile să caute ajutor pentru a da veştile proaste.

Tot mai multe persoane împărtăşesc detalii intime şi înregistrări din conversaţiile de la locul de muncă care se desfăşurau în spatele uşilor închise. TikTok-urile despre concedieri sunt acum disecate în mod obişnuit în public – de la memo-urile tip mea culpa ale directorilor executivi la anunţurile ciudate şi la intonaţia folosită de managerii de resurse umane, scrie Bloomberg.

Teama de reacţiile din social media i-a determinat pe directorii de companii, în special pe cei de la firmele mai mici de tehnologie, care nu au operaţiuni mari de resurse umane, să caute sfaturi despre cum să concedieze oameni fără ca acest lucru să le „explodeze în faţă”.

Onwards HR, un startup specializat în logistica concedierilor, spune că baza sa de clienţi a crescut cu 300% anul trecut.

„Ei întreabă: Ne puteţi spune cum să procedăm astfel încât să nu ni se întâmple asta? Pe social media, toată lumea ne priveşte”, a declarat Sarah Rodehorst, cofondator şi director executiv al Onwards HR.

În timp ce datele generale privind piaţa forţei de muncă rămân solide, reduceri mari de locuri de personal apar totuşi într-o serie de industrii la începutul anului, mai ales în domeniul tehnologiei, unde câţiva dintre cei mai mari angajatori din America elimină sute sau mii de posturi.

De asemenea, United Parcel Service Inc. a anunţat săptămâna trecută că va reduce 12.000 de posturi de conducere, iar Citigroup Inc. a declarat că intenţionează să elimine 20.000 de posturi până în 2026.

Onwards HR oferă companiilor o platformă centralizată pentru a standardiza procesul de concediere, pentru a automatiza plăţile compensatorii şi pentru a permite o colaborare mai uşoară între echipele de resurse umane, juridice şi financiare.

Dar clienţii vor mai mult decât tehnologie, a spus Rodehorst. Ei doresc îndrumare pas cu pas despre cum să aibă conversaţii dificile cu persoanele care sunt concediate. Rodehorst le spune clienţilor săi că ar trebui să permită fiecărui angajat disponibilizat să se întâlnească cu managerul său pentru a pune întrebări. Planificarea meticuloasă este un alt aspect nenegociabil.

Rodehorst a cules aceste bune practici din experienţă, dar se gândeşte să ofere mai multe programe formale de formare şi certificare, deoarece există o cerere atât de mare.

O concediere prost gestionată poate afecta reputaţia unei companii şi recrutarea acesteia. Luna trecută, o angajată a firmei de tehnologie Cloudflare a distribuit pe TikTok o înregistrare a concedierii sale, declanşând un torent de critici. Directorul general a declarat că Cloudflare a făcut o greşeală prin faptul că „nu a fost mai amabilă şi mai umană”, într-o postare pe plaforma X.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

09 Dec. 2025, 14:22
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
09 Dec. 2025, 14:22 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Consumatorii de energie termică vor primi compensații automate pentru serviciile necalitative. Consiliul de administrație al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a aprobat, în ședință publică, un nou Regulament privind indicatorii de calitate ai serviciilor de distribuție și furnizare a energiei termice, care va intra în vigoare la 1 ianuarie 2026 și care întărește obligațiile operatorilor față de consumatori.

Documentul introduce indicatori generali și garantați de calitate, care reglementează continuitatea furnizării energiei termice și a apei calde menajere, parametrii tehnici ai agentului termic, precum și calitatea relațiilor dintre distribuitori, furnizori și consumatori. Noile reguli se aplică atât consumatorilor existenți, cât și persoanelor fizice și juridice care solicită racordarea la rețelele termice, pentru fiecare loc de consum în parte.

Unul dintre cele mai importante elemente ține de compensațiile financiare pentru nerespectarea indicatorilor garantați. În cazul depășirii duratei admisibile a întreruperilor programate sau neprogramate, furnizorii vor achita consumatorilor câte 10 lei pentru fiecare oră de întârziere în primele 10 ore, iar după acest prag – o sumă fixă de 240 de lei, la care se adaugă din nou câte 10 lei pentru fiecare oră de întârziere. Pentru lipsa informării la timp despre întreruperi, compensația este de 100 de lei per caz.

Regulamentul stabilește și termene stricte pentru eliberarea avizelor de racordare și conectarea la sistemul centralizat. Distribuitorul este obligat să răspundă solicitărilor de aviz în maximum 15 zile, iar pentru întârziere va plăti 140 de lei plus 15 lei pentru fiecare zi de depășire. Pentru nerespectarea termenului de racordare, compensația pornește de la 400 de lei, la care se adaugă 50 de lei pentru fiecare zi de întârziere.

Pe partea tehnică, unitățile termoenergetice sunt obligate să asigure temperaturi conforme: minimum +18°C în încăperile locuibile (+20°C în odăile de colț) și temperaturi ale apei calde menajere între +50°C și +60°C. Pentru livrarea energiei sau apei calde la parametri neconformi, furnizorul va achita câte 100 de lei pentru fiecare consumator afectat. Reclamațiile privind calitatea agentului termic trebuie examinate în cel mult 5 zile lucrătoare, iar întârzierea se sancționează cu 50 de lei pentru fiecare zi de depășire a termenului.

Compensațiile se vor acorda automat, fără ca oamenii să fie nevoiți să le solicite, și vor fi incluse direct în facturile lunare pentru energia termică. Sumele vor fi considerate plăți în avans pentru consumator, iar costurile acestor compensări nu vor putea fi incluse în tarifele reglementate. Mai mult, dacă prejudiciul este cauzat de distribuitor, acesta va trebui să restituie furnizorului compensațiile achitate consumatorilor.

ANRE își rezervă și dreptul de a sancționa operatorii la nivel de tarife.

Unitățile termoenergetice vor fi obligate să țină o evidență detaliată a întreruperilor, deranjamentelor, incidentelor și avariilor, să raporteze periodic ANRE și să publice anual pe paginile web rapoartele privind indicatorii de calitate. Datele vor fi păstrate cel puțin cinci ani, pentru a permite verificări, inclusiv în caz de litigii sau controale ale autorităților.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII