Care sunt cele mai stricăcioase motoare. Mașinile de care ar trebui să te ferești

08 Oct. 2023, 05:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Oct. 2023, 05:34 // Actual //  bani.md

Motorul este cea mai importantă componentă a mașinii, de aceea e important să știi care sunt cele mai stricăcioase motoare și care sunt mașinile de care ar trebui să te ferești.

Cu cât a evoluat tehnologia, cu atât au apărut mai multe probleme la mașini. Motoarele depind din ce în ce mai mult de calculator și de soft-urile care sunt instalate.

Există, bineînțeles, foarte mașini bune, pe care le poți conduce sute de mii de kilometri fără nicio problemă. Dar, sunt și modele de care ar trebui să te ferești.

Cei care se întreabă care sunt cele mai stricăcioase motoare, trebuie să știe că nu doar producătorul mașinii este de vină. Ci și stilul de condus este un factor care influențează semnificativ.

De exemplu, foarte mulți cumpărători de Ford s-au plâns, în trecut, de fiabilitatea mașinii. Dar, mecanicul Robert Marin, a explicat pentru ProMotor, care era principala cauză pentru lipsa fiabilității motorului, din punctul său de vedere.

„Am întâlnit destul de multe probleme la motoarele de Ford, din 2008. Mulți au venit în service cu mașini fabricate în acel an, după câțiva zeci de mii de kilometri parcurși. Probleme erau diverse, ba de la injectoare, ba de la diverse filtre. Însă problemele astea le-am întâlnit în general la cei care mergeau cu mașina subturată, nu o accelerau prea tare, ca să nu consume mult carburant. Alții, care au mers cu ea mai tare, nu au avut nicio problemă”, a explicat mecanicul.

unele motoare montate pe Volkswagen și Skoda au dat ceva bătăi de cap șoferilor. În special cele fabricate în 2011.

„Am întâlnit destul de multe probleme la motoarele de 1.6 litri, diesel. Pica foarte repede EGR-ul. Îl înlocuiam și iar pica. Din fericire, au remediat problema asta la modelele următoare”, a mai spus Robert Marin, citat de promotor.ro.

De reținut că mecanicul a întocmit acest top pe baza propriei expertize și a mașinilor pe care le-a reparat de-a lungul anilor.

Orice mașină la mâna a doua poate avea probleme de care să nu îți dai seama. Dar, la fel de bine poți cumpăra o mașină care să te țină mult și bine.

„Depinde foarte mult de cum a fost condusă înainte, cum a fost întreținută și cum o conduce noul proprietar. De exemplu, poți lua o mașină care arată de nota 10, de care proprietarul a fost foarte mulțumit, dar tu să constați după câteva mii de kilometri că are probleme. Poți avea ghinion, să iei o mașină chiar înainte de a se defecta distribuția sau ambreiajul”, e de părere mecanicul.

Așadar, spune Robert Marin, nu există un model anume de care să te ferești. Ideal ar fi, la modul general, să te ferești de orice mașină la mâna a doua. Dar asta nu înseamnă că cele noi sunt fără probleme.

„La toate mașinile noi apar probleme pe zona de electronică. Pentru că acum partea mecanică este destul de bună, însă e mult mai multă tehnologie. Iar multe defecțiuni apar la soft-uri. Cel mai indicat e să ții mașina cât are ea garanție de la fabricant, apoi să o vinzi și să iei tot una nouă”, a mai spus mecanicul.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

05 Iul. 2025, 09:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Iul. 2025, 09:05 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Premier Energy și FEE Nord au depus la Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică cereri oficiale de reducere a tarifelor reglementate, invocând scăderea costurilor de achiziție pentru perioada iunie-decembrie 2025.

FEE Nord (operatorul de stat care deservește raioanele din nord) propune micșorări de aproape 10 % pentru consumatorii racordați la joasă tensiune și până la 14,7 % la intrarea în rețeaua de transport. Concret, prețul solicitat la punctele de intrare în rețelele de transport este de 264 bani/kWh, față de 310 bani/kWh în prezent; la ieșirea din transport – 289 bani/kWh (-13,5 %); pentru consumatorii de medie tensiune – 318 bani/kWh (-12,6 %); iar pentru cei de joasă tensiune – 422 bani/kWh (-9,8 %).

Premier Energy, care alimentează centrul, sudul și municipiul Chișinău, solicită reduceri mai temperate, de circa 4-6 %. Noile tarife propuse sunt: 285 bani/kWh la intrarea în rețelele de transport (-5,6 %), 309,54 bani/kWh la ieșire (-5,0 %), 312,49 bani/kWh pentru consumatorii de înaltă tensiune (-5,0 %), 333,83 bani/kWh pentru medie tensiune (-4,9 %) și 393,76 bani/kWh pentru joasă tensiune (-4,0 %). Prețul mediu al serviciului universal ar scădea astfel la 374,45 bani/kWh, cu 8,7 % sub nivelul actual de 4,10 lei/kWh (410 bani).

Premier Energy contestă premisele de preț transmise de furnizorul central Energocom, susținând că valorile estimate pentru energia de pe bursa OPCOM ar fi „subestimate”, mai ales pentru lunile de vârf ale anului, și cere ANRE să ia în calcul calculele proprii, bazate pe un curs de 19,90 MDL/EUR și pe o majorare de 22 % a cotațiilor bursiere.

În prezent, tariful la  energia elecctrică este de 4,10 lei/kWh pentru curentul furnizat de Premier Energy, dar cu o compensație aplicată, consumatorii plătesc efectiv 2,34 lei/kWh până la finalul anului. 4,68 lei/kWh achită consumatorii pentru energia furnizată de FEE Nord (în nordul țării), tarif compensat la 2,84 lei/kWh.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO