Care sunt cele mai stricăcioase motoare. Mașinile de care ar trebui să te ferești

08 Oct. 2023, 05:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Oct. 2023, 05:34 // Actual //  bani.md

Motorul este cea mai importantă componentă a mașinii, de aceea e important să știi care sunt cele mai stricăcioase motoare și care sunt mașinile de care ar trebui să te ferești.

Cu cât a evoluat tehnologia, cu atât au apărut mai multe probleme la mașini. Motoarele depind din ce în ce mai mult de calculator și de soft-urile care sunt instalate.

Există, bineînțeles, foarte mașini bune, pe care le poți conduce sute de mii de kilometri fără nicio problemă. Dar, sunt și modele de care ar trebui să te ferești.

Cei care se întreabă care sunt cele mai stricăcioase motoare, trebuie să știe că nu doar producătorul mașinii este de vină. Ci și stilul de condus este un factor care influențează semnificativ.

De exemplu, foarte mulți cumpărători de Ford s-au plâns, în trecut, de fiabilitatea mașinii. Dar, mecanicul Robert Marin, a explicat pentru ProMotor, care era principala cauză pentru lipsa fiabilității motorului, din punctul său de vedere.

„Am întâlnit destul de multe probleme la motoarele de Ford, din 2008. Mulți au venit în service cu mașini fabricate în acel an, după câțiva zeci de mii de kilometri parcurși. Probleme erau diverse, ba de la injectoare, ba de la diverse filtre. Însă problemele astea le-am întâlnit în general la cei care mergeau cu mașina subturată, nu o accelerau prea tare, ca să nu consume mult carburant. Alții, care au mers cu ea mai tare, nu au avut nicio problemă”, a explicat mecanicul.

unele motoare montate pe Volkswagen și Skoda au dat ceva bătăi de cap șoferilor. În special cele fabricate în 2011.

„Am întâlnit destul de multe probleme la motoarele de 1.6 litri, diesel. Pica foarte repede EGR-ul. Îl înlocuiam și iar pica. Din fericire, au remediat problema asta la modelele următoare”, a mai spus Robert Marin, citat de promotor.ro.

De reținut că mecanicul a întocmit acest top pe baza propriei expertize și a mașinilor pe care le-a reparat de-a lungul anilor.

Orice mașină la mâna a doua poate avea probleme de care să nu îți dai seama. Dar, la fel de bine poți cumpăra o mașină care să te țină mult și bine.

„Depinde foarte mult de cum a fost condusă înainte, cum a fost întreținută și cum o conduce noul proprietar. De exemplu, poți lua o mașină care arată de nota 10, de care proprietarul a fost foarte mulțumit, dar tu să constați după câteva mii de kilometri că are probleme. Poți avea ghinion, să iei o mașină chiar înainte de a se defecta distribuția sau ambreiajul”, e de părere mecanicul.

Așadar, spune Robert Marin, nu există un model anume de care să te ferești. Ideal ar fi, la modul general, să te ferești de orice mașină la mâna a doua. Dar asta nu înseamnă că cele noi sunt fără probleme.

„La toate mașinile noi apar probleme pe zona de electronică. Pentru că acum partea mecanică este destul de bună, însă e mult mai multă tehnologie. Iar multe defecțiuni apar la soft-uri. Cel mai indicat e să ții mașina cât are ea garanție de la fabricant, apoi să o vinzi și să iei tot una nouă”, a mai spus mecanicul.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Nov. 2025, 17:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
28 Nov. 2025, 17:40 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Gazprom a raportat un profit net de 134,2 miliarde de ruble (1,34 miliarde de euro) în trimestrul III al anului 2025, după ce în aceeași perioadă a anului trecut compania înregistrase o pierdere de aproape 53 de miliarde de ruble (0,53 miliarde de euro), potrivit raportului companiei.

Pentru primele nouă luni ale anului, profitul atribuibil acționarilor se ridică la 1,17 trilioane de ruble (11,7 miliarde de euro), însă cifra este sub așteptările analiștilor consultați de Interfax, care anticipau un rezultat de circa 200 de miliarde de ruble doar pentru trimestrul III.

Veniturile Gazprom în trimestrul III au totalizat 2,175 trilioane de ruble, în scădere cu 9,8% față de anul precedent, însă peste nivelul prognozat de specialiști (2,164 trilioane de ruble).

Pe segmente: veniturile din gaz au scăzut cu 15,4%, până la 1,14 trilioane de ruble, iar veniturile din petrol au coborât cu 10,5%, la 1,01 trilioane de ruble. În total, pentru primele nouă luni ale anului 2025, cifra de afaceri a grupului a scăzut cu 4,5%, până la 7,17 trilioane de ruble. Profitul înainte de impozitare în trimestrul III a coborât cu aproape 20%, ajungând la 230,3 miliarde de ruble.

În primul semestru al anului, Gazprom raportase un profit net IFRS de 983,1 miliarde de ruble, cu 6% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, o evoluție pusă pe seama aprecierii rublei și a scăderii prețurilor la petrol.

Acțiunile Gazprom au crescut cu 1,85% pe bursa de la Moscova, atingând un vârf de 126,35 ruble, înainte ca avansul să se tempereze la 1,5%.

Analiștii avertizează însă că dividendele vor rămâne sub semnul întrebării în următorii ani, în contextul: creșterii programelor de investiții, scăderii prețurilor internaționale la gaz,
planului UE de a elimina importurile de gaz rusesc prin conducte până la sfârșitul lui 2027.

Gazprom nu a mai plătit dividende din 2022, când acționarii au primit 51,03 ruble pe acțiune, cu o randament de aproximativ 26%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII