Ce este un start-up? Definiție, caracteristici și etape de dezvoltare

13 Aug. 2021, 17:20
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
13 Aug. 2021, 17:20 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Un start-up este o organizație ce lansează un produs sau serviciu pentru soluționarea unei probleme printr-o manieră inovativă.

Diferiți experți dau diferite noțiuni startup-ului. Pentru unii este o organizație, pentru cineva este o companie, pentru cineva este un business la început de cale.

„O companie de cinci ani poate fi încă o start-up”, definește Paul Graham, șeful acceleratorului Y Combinator. Așadar, conceptul timpului nu definește nicicum momentul când un start-up încetează să mai fie numit așa.

Startup-ul are un model de afaceri reproductibil și scalabil

Un lucru clar este că: atributul cheie al unui start-up este capacitatea sa de a crește. Un start-up este o companie concepută pentru a escalada foarte rapid. Acest accent pe creștere fără restricții geografice diferențiază startup-urile de întreprinderile mici. Un restaurant dintr-un oraș nu este un start-up și nici o franciză nu poate fi numit start-up.

Afacerile tradiționale duplică ceea ce s-a făcut până acum în domeniul respectiv. Un potențial proprietar de restaurant poate crea o franciză a unui restaurant existent. Acest exemplu funcționează bazat pe șablon existent al modului în care ar trebui să funcționeze o companie. Un start-up, însă, își propune să creeze un plan de acțiuni complet nou.

Începutul începuturilor – crearea prototipului (MVP)

Prototipul se transformă într-un produs cu drepturi depline, se transformă și se dezvoltă, crescând de multe ori. În tot acest timp, startup-ul atrage investiții de mai multe ori, echipa se mărește, crește și complexitatea produsului.

În cele din urmă, scopul inițierii unui start-up este să-l vândă unei mari corporații sau să enumere acțiunile sale și să continue să funcționeze ca o companie separată.

Ciclul de dezvoltare al unui start-up trece prin cinci etape principale:

Etapa de inițiere – studierea pieței, elaborarea unui plan de acțiune, activități de pregătire, primele negocieri cu părțile interesate.

Etapa de lansare – momentul lansării și primele săptămâni de muncă este cea mai critică perioadă din viața unui start-up.

Etapa de creștere – timpul când un start-up a luat deja o poziție stabilă pe piața primară și se îndreaptă cu încredere către atingerea obiectivelor prezentate în planul de afaceri.

Etapa de expansiune – când planul de cucerire a pieței primare este aproape complet și afacerea se extinde pe alte piețe, inclusiv prin cumpărarea altor startup-uri.

Exit – ieșirea din start-up a fondatorilor inițiali și vânzarea ulterioară a afacerii către investitori strategici. În caz de eșec, „ieșirea” este considerată închiderea afacerii.

Așadar, un start-up nu este doar o companie la început de cale. Un start-up este o companie creată de oameni ambițioși, care sunt gata să-și promoveze proiectul cu orice preț. Întrucât startup-urile nu au întotdeauna finanțare, investitorii vin să ajute, atrași de oportunitatea de a face bani.

Sursa: blueprint.md

 

Realitatea Live

20 Sept. 2021, 23:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Sept. 2021, 23:31 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Cehia a început luni vaccinarea cu a treia doză de vaccin anti-COVID-19, această doză de consolidare fiind disponibilă pentru oricine a primit ultima doză de vaccin cu cel puţin opt luni în urmă.

Ministerul Sănătăţii ceh a recomandat a treia doză persoanelor în vârstă de peste 60 de ani, celor din categoriile de risc şi lucrătorilor din sectorul sanitar sau cel al îngrijirilor. ”Pentru oricine altcineva, decizia revine fiecăruia”, a declarat ministrul ceh al sănătăţii, Adam Vojtech.

Toţi cei eligibili pentru a treia doză au primit un mesaj de notificare, luni fiind transmise circa 8.000 de astfel de mesaje. Autorităţile cehe estimează că până la sfârşitul anului un milion de persoane vor fi vaccinate cu a treia doză. Înregistrarea prealabilă nu este necesară în niciunul dintre centrele de vaccinare.

În această campanie de consolidare a imunităţii împotriva COVID-19 în Republica Cehă vor fi folosite vaccinurile Pfizer/BioNTech şi Moderna.

Până în prezent în această ţară au fost vaccinate cu schema completă circa 5,9 milioane de persoane, mai mult de jumătate din populaţia sa de 10,7 milioane de locuitori, scrie Agerpres.

Italia a început de asemenea luni administrarea celei de-a treia doze de vaccin anti-COVID-19.

Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) examinează în prezent posibilitatea administrării celei de-a treia doze de vaccin anti-COVID-19. Dar în contextul răspândirii variantei Delta mai contagioase a coronavirusului, mai multe state membre ale UE au decis administrarea acestei doze pentru categoriile vulnerabile fără a mai aştepta concluziile EMA.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală