Ce model de mașină își pierde cel mai puțin din valoare, în primii trei ani de la cumpărare

02 Apr. 2024, 12:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Apr. 2024, 12:36 // Actual //  bani.md

Experții britanici au analizat prețurile de vânzare pentru 20 de modele diferite de mașini. Dintre acestea Hyundai Tucson a pierdut cel mai puțin preț în primii trei ani de la achiziție, iar Kia Ceed cel mai mult.

Pentru mulți șoferi, un parametru important atunci când aleg o mașină este ”lichiditatea” acesteia. Unele modele se ieftinesc rapid, altele își păstrează valoarea. Publicația britanică Auto Express a stabilit care mașini pierd cel mai mult și cel mai puțin din valoare în primii trei ani de funcționare.

În cadrul studiului, au fost analizate informații despre 20 de modele diferite de mașini cu motoare pe benzină. Pe baza datelor de pe piața auto, a fost calculată valoarea aproximativă a mașinii după trei ani de proprietate și kilometraj de 90.000 km.

S-a dovedit că cea mai ”lichidă” mașină este crossover-ul Hyundai Tucson: își va pierde 34% din valoarea inițială în 3 ani de funcționare. Locul doi a fost ocupat de Toyota RAV4 (-34,6%), iar pozițiile a treia și a patra sunt împărțite de Skoda Octavia și Toyota C-HR (-39,5%).

Kia Ceed (-47,6%), Ford Focus (-45,2%) și Fiat Tipo (-45,1%) au pierdut cel mai mult la preț în trei ani.

Topu final arată astfel:

  1. Hyundai Tucson – pierdere de 34,6% din valoare în 3 ani.
  2. Toyota RAV4 – 34,6%.
  3. Skoda Octavia – 39,5%.
  4. Toyota C-HR – 39,5%.
  5. Kia Sportage – 39,9%.
  6. Nissan Qashqai – 41%.
  7. Volkswagen Tiguan – 41,2%.
  8. Toyota Yaris – 41,9%.
  9. Toyota Corolla – 42%.
  10. Dacia Duster – 42,1%.
  11. Opel Astra – 43,1%.
  12. Skoda Superb – 43,3%.
  13. Opel Corsa – 43,8%.
  14. Volkswagen Passat – 43,9%.
  15. Skoda Fabia – 44,5%.
  16. Renault Clio – 45%.
  17. Volkswagen Golf – 45%.
  18. Fiat Tipo – 45,1%.
  19. Ford Focus – 45,2%.
  20. Kia Ceed – 47,6%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII