Ce s-a întâmplat când o companie a trecut la o săptămână de lucru de patru zile

16 Mart. 2021, 15:48
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
16 Mart. 2021, 15:48 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Weekend-urile permanente de trei zile pot părea un vis, dar sunt o realitate pentru lucrătorii de la Elephant Ventures.

Compania de inginerie software și de date, cu sediul central în New York, a început în luna august a anului trecut să testeze săptămâna de lucru de patru zile. Scopuk acestui experiment era să îoi ajute să înțeleagă dacă acest mecanism va contribui sau nu la prevenirea epuizării angajaților și la menținerea echilibrului dintre viața profesională și cea profesională în timpul pandemiei.

Membrii companiei s-au îndepărtat complet în martie 2020 și probabil această distanțare va rămâne prezentă și în viitorul previzibil.

Planul era de a încerca zile de muncă de 10 ore, de luni până joi, timp de două luni. Pentru a vedea ce părere au lucrătorii despre noul program, compania a chestionat angajații despre schimbare atât înainte, în timpul, cât și sfârșitul acelei perioade de probă.

„Trebuie să vă concentrați cu adevărat pe împuternicirea echipei și să luați decizia împreună, deoarece toată lumea trebuie să aducă modificări în viața lor”, a spus Art Shectman, fondator și președinte al companiei.

Pentru angajați, a fost nevoie între trei și patru săptămâni pentru a se adapta, a spus el. După primul weekend de trei zile, muncitorii s-au întors simțiți odihniți și entuziasmați, dar la sfârșitul acelei săptămâni au simțit numărul zilelor mai lungi și readaptarea la rutina lor normală.

„În a treia săptămână, deja era mai simplu. Oamenii începeau cu adevărat să aibă aventuri și să planifice în avans cum să folosească de weekendul de trei zile.”

În cele din urmă, săptămâna de lucru comprimată a fost bine primită, atât de mult încât compania a adoptat definitiv programul.

O mai mare flexibilitate a dus la o mai mare satisfacție a lucrătorilor

În timp ce majoritatea angajaților își încep zilele la ora 7:00 și deconectează la ora 18:00 cu o pauză de prânz de o oră, programele sunt oarecum flexibile. În primul rând, nu este posibil pentru toți angajații să înceapă mai devreme – inclusiv pentru Shectman.

„Sunt tatăl distractiv de dimineață, ceea ce înseamnă că îi trezesc pe copii și le dau micul dejun … Fac rutina de dimineață. În jurul orei 7:45, până la 9:00 am grijă de datoria familiei, așa că încerc să încep fie devreme, fie extind programul cu o oră. „

Angajații pot compensa ore vinerea sau în weekend, dacă nu pot intra în programul de patru zile. „Avem încredere că oamenii vor umple golurile dacă au ratat ore de muncă”, a spus Shectman.

Managerul de produse și proiecte, Jonathan Cook, activează în companie de aproape patru ani. El a spus că a fost puțin sceptic cu privire la schimbarea programului la început – dar era și intrigat.

El și soția sa lucrează amândoi cu normă întreagă și au doi băieți, cu vârste cuprinse între 4 și 7 ani. Ziua lui începe, de asemenea, puțin mai târziu din cauza datoriei școlare, așa că tinde să lucreze încă două ore după ce copiii se culcă.

Ziua suplimentară îi permite să își îndeplinească angajamentele și comisioanele personale și să petreacă mai mult timp de calitate cu copiii săi. „Este o cameră de respirație … unde pot să mă așez și să mențin viața în ordine”, a spus el.

Mai puține ședințe, mai mult spațiu de lucru

Împreună cu schimbarea programului, compania și-a propus să facă ședințele mai eficiente și să încerce să nu programeze întâlniri înainte de ora 9:00. A avea primele două ore ale zilei deschise pentru munca grea a fost un avantaj pentru productivitate, a spus Shectman.

„Efectul halou al acelei productivități de dimineața și a muncii profunde generează mai multă productivitate pe tot restul zilei”, a spus el.

De asemenea, compania încearcă să evite organizarea de ședințe la orele amiezii, de la 1:00 la 3:00.

„Obțineți acea dublă lovitură de timp activ de lucru, în care nu te deranjează cineva, ceea ce nu s-a întâmplat întotdeauna în ziua de lucru de opt ore”, a spus Cook.

Zilele de muncă mai lungi au îmbunătățit, de asemenea, eficiența, deoarece proiectele nu lăsate de pe o zi pe alta.

„Timpul pentru a definitiva lucrurile a fost mai scurt, proiectele se mișcă mai repede, nu trebuie să le lăsați jos și să le reluați”, a spus Shectman.

De asemenea, și echipa a crescut de la efectuarea schimbării – adăugând 13 angajați de la începutul anului, ajungțnd la un total de 54 de angajați cu normă întreagă.

Realitatea Live

18 Apr. 2024, 13:42
 // Categoria: Slider // Autor:  Soroceanu Olga
18 Apr. 2024, 13:42 // Slider //  Soroceanu Olga

În data de 12 aprilie, localitatea Anenii Noi a găzduit Târgul locurilor de muncă și meșteșugărit, un eveniment ce a reunit atât angajatori, cât și meșteșugari, în efortul lor de a facilita accesul la locuri de muncă și de a promova meșteșugurile tradiționale, atât pentru populația locală cât și pentru refugiații din Ucraina stabiliți aici.

Printre participanți s-a numărat și șefa ANOFM din raionul Anenii Noi, Zinaida Iordachescu, care a subliniat diversitatea agenților economici implicați și importanța acestui eveniment pentru economia locală și națională:

„Avem agenți economici din Anenii Noi, avem de la Congresul Ucrainenilor, avem de la inspectoratul general de poliție, carabinieri, agenți economici din Chișinău fiindcă nu suntem la o distanță atât de mare și angajăm foarte multe persoane și în municipiul Chișinău.”

Evenimentul a reunit aproximativ 12 angajatori și 22 de meșteșugari, iar participanții au avut oportunitatea să afle informații despre piața muncii, să primească ghidare în carieră și să participe la cursuri de formare profesională. Printre beneficiarii acestor servicii s-a numărat și Laurenția Starciuc, care a apreciat eforturile depuse pentru a le oferi oamenilor perspective noi în câmpul muncii:

„M-am apropiat de orice căsuță, mi-am luat diverse cărți pentru a fi informată. Sunt oportunități care oferă posibilitatea de a te angaja în câmpul muncii.”

Evenimentul face parte din proiectul „Creșterea Rezilienței prin Angajare și Coeziune Socială”, implementat în consorțiu de Helvetas Moldova și HEKS – EPER Moldova, cu suportul financiar al Guvernului Elveției. Partener strategic de implementare: ANOFM.

Directorul de țară al HEKS – EPER Moldova, Peter Fenoy, a subliniat importanța coeziunii sociale și a dezvoltării economice sustenabile pentru comunitatea din Anenii Noi:

„HEKS – EPER Moldova a fost implicată în mai multe activități legate de atenuarea consecințelor conflictului din țara vecină, Ucraina. În Moldova, din păcate, influența refugiaților din Ucraina a generat mai multe necesități în baza dificultăților noastre obișnuite cu care ne confruntăm înainte de acest conflict. Ne dorim să aducem împreună oameni din diverse medii și să le oferim șanse egale de dezvoltare, indiferent de originea sau situația lor actuală.”

Târgul locurilor de muncă și meșteșugăritul reprezintă un pas important în direcția dezvoltării economice și sociale a comunității din Anenii Noi, evidențiind potențialul local și promovând oportunitățile de angajare și de creștere profesională pentru toți participanții.

Următoarele evenimente cu aceeași tematică vor avea loc pe 19 aprilie la Ialoveni și pe 29 mai la Chișinău.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău