Cel mai mare low-coster dezumflă speranțele autorităților! Anunță că-și extinde operațiunile, dar nu în Moldova

23 Oct. 2023, 14:27
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Oct. 2023, 14:27 // Actual //  bani.md

Ryanair își propune să-și dubleze afacerile pe piața poloneză în următorul deceniu, concentrându-se pe extinderea sa în Europa de Est. Această mișcare concurează direct cu rivalul său, Wizz Air, și deschide un nou front în competiția acerbă dintre companiile aeriene cu tarife reduse. Strategia Ryanair constă în consolidarea prezenței sale pe aeroporturile din Europa de Est, cu accent pe Polonia, unde compania operează deja de la peste o duzină de aeroporturi și are nouă baze, potrivit Reuters.

Prin intermediul negocierilor de oferte speciale, Ryanair intenționează să asigure tarife mai mici, ceea ce este crucial pentru menținerea costurilor reduse. Compania este determinată să facă față competiției acerbe cu Wizz Air, recunoscând că, atunci când concurează cu aceasta din urmă, reușește să ofere tarife semnificativ mai mici și costuri operaționale mai reduse.

Ryanair consideră oportunități de extindere în Europa de Est, inclusiv în țări precum Albania, unde intenționează să deschidă 25 de rute noi pentru a concura cu Wizz Air în această regiune. Polonia, ca cea mai mare țară în curs de dezvoltare din Europa, cu o populație de aproape 40 de milioane de locuitori, oferă oportunități semnificative de creștere pe măsură ce veniturile disponibile cresc și cererea pentru călătorii în regiune se intensifică.

Ryanair intenționează să aloce o parte semnificativă din flota sa de 300 de aeronave pentru a sprijini expansiunea în Polonia și țările învecinate. Compania intenționează să dubleze flota și numărul de pasageri în regiune în următorii zece ani, în concordanță cu cererea în creștere.

Pe de altă parte, Wizz Air, care operează și în Europa Centrală și de Est, intenționează să opereze de cel puțin două ori mai multe aeronave decât are în prezent în regiune până în 2038. Acesta urmează să anunțe achiziția a 35 de aeronave noi numai pentru piața din Polonia. Acestă competiție între Ryanair și Wizz Air prezintă oportunități semnificative pentru călătorii și pentru industria aeriană din Europa de Est, pe măsură ce se desfășoară o bătălie pentru cota de piață și pentru atenția pasagerilor.

Compania şi-a reconfirmat recent obiectivul de a transporta 185 de milioane de pasageri în acest an fiscal, faţă de nivelul record de 169 de milioane în anul încheiat la 31 martie 2023. Ryanair a comandat aproximativ 300 de avioane Boeing şi vrea să profite de revenirea traficului aerian după pandemia de COVID-19.

În prezent, Republica Moldova se confruntă cu o criză a curselor aeriene, care a izbucnit în martie 2023 pe fundalul riscurilor de securitate, când compania low cost Wizz Air a decis să se retragă din Republica Moldova.

Ulterior, din cauza problemelor financiare fosta companie de stat Air Moldova, care în prezent este controlată de fugarul Ilan Șor a anulat cursele aeriene pe bandă rulantă. Or, pentru a face față situației dificile a înaintat în judecată procedura de restructurare.

Autoritățile au declarat că sunt în discuții cu mai multe companii aeriene, inclusiv Ryanair și Wizz Air doar că nici un operator deocamdată nu și-a manifestat dorința de a veni în Republica Moldova.

În data de 9 august, Aeroportul Chișinău anunța că din 8 august trei companii aeriene noi vor zbura de la Chișinău. Este vorba de o cursă charter spre Antalya  până la 1 noiembrie și spre Tel Aviv și Baku. Din noiembrie operatorul din Grecia a anuțat că lansează curse Atena – Chișnău, iar din primăvara anului viitor operatorul low-cost AirBaltic spunea că relansează cursele Riga – Chișinău.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală