Șeful Instagram, Adam Mosseri, a anunțat ieri că aplicația nu va urmări conținutul video de lungă durată, preferând în schimb clipurile scurte. Într-o postare pe contul său de Instagram, Mosseri a explicat că aplicația are două funcții principale: conectarea oamenilor cu prietenii și ajutarea lor să-și exploreze interesele.
„Facem o serie de lucruri diferite pe Instagram, dar în esență avem două misiuni: conectarea oamenilor cu prietenii și ajutarea lor să-și exploreze interesele, de obicei prin videoclipuri scurte,” a declarat Mosseri.
Mosseri a subliniat că socializarea pe Instagram și videoclipurile scurte sunt simbiotice. Ideea este că, dacă un utilizator vizionează un clip scurt care îi place, îl va trimite unui prieten și, astfel, se va crea o conexiune online. „Aceste două lucruri sunt simbiotice. Vezi un videoclip uimitor care te face să râzi în hohote de la un comedian și îl trimiți cuiva despre care știi că va râde la fel de tare. Sau, în cazul meu, văd un gol sau un truc de fotbal uimitor și îl trimit cuiva care iubește fotbalul la fel de mult ca mine,” a explicat Mosseri.
Mosseri a afirmat că videoclipurile de lungă durată nu se potrivesc în acest cerc simbiotic, deoarece oamenii sunt mai puțin dispuși să partajeze videoclipuri de 10-20 de minute cu prietenii lor. Această abordare contrastează cu strategia TikTok, care permite utilizatorilor să posteze videoclipuri de până la 60 de minute pentru a concura cu YouTube. „Videoclipurile de lungă durată sunt mai puțin simbiotice cu aceste alte misiuni. Dacă vizionezi un videoclip de 10 sau 20 de minute, vezi mai puțin conținut de la prieteni, interacționezi mai puțin cu prietenii și ești, de fapt, mai puțin probabil să trimiți acel conținut unui prieten,” a adăugat Mosseri.
Un aspect care a atras atenția este lipsa oricărei mențiuni despre fotografii, o critică adusă platformei după ce aceasta a început să prioritizeze videoclipurile în defavoarea imaginilor statice. Utilizatorii au observat rapid această omisiune, exprimându-și nemulțumirea în comentarii. „Nicio mențiune despre fotografii. Notat,” a scris @urbanfamrandkitchen.
Mosseri a concluzionat spunând că Instagram va continua să prioritizeze videoclipurile scurte care ajută la conectarea oamenilor cu prietenii lor și la explorarea intereselor. Utilizatorii sunt invitați să-și exprime opiniile în comentarii, anticipându-se discuții diverse și numeroase pe acest subiect. „Încercăm să prioritizăm videoclipurile scurte care fac asta. Spuneți-mi în comentarii ce părere aveți. Sunt sigur că vor fi multe opinii diverse pe acest subiect. Pace,” a încheiat Mosseri.