China a ajuns o mare putere în Europa. Investițiile făcute țările din UE s-au dublat în 2022

23 Mart. 2023, 07:41
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Mart. 2023, 07:41 // Actual //  bani.md

Dorința Chinei de a deveni prima putere militară și economică a lumii este mai mult decât evidentă. Din acest motiv, oficialii chinezi vor să separe Europa de Statele Unite.

Andrew A. Michta este decanul Colegiului de Studii Internaționale și de Securitate de la Centrul European George C. Marshall pentru Studii de Securitate și membru senior al Centrului Scowcroft pentru Strategie și Securitate al Consiliului Atlantic.

Acesta a participat la conferința de Securitate de la Munchen, care a avut loc acum câteva săptămâni, și unde au fost prezenți aproape toți liderii mondiali, cu excepția lui Putin.

La summit a participat și directorul Biroului Comisiei Centrale pentru Afaceri Externe a Chinei, Wang Yi.

”Pompa și atenția acordate lui Wang au fost inconfundabile, la fel ca și acoperirea discursului său ulterior, care a reafirmat punctele de discuție familiare ale Beijingului privind abordarea Chinei de a face din lume un loc mai sigur”, susține Andrew A. Michta.

China are o singură dorință, să separe Europa de Statele Unite

Analistul a mai spus că diplomatul chinez a avut o singură mare misiune, și anume să separe cele două mari puteri, Statele Unite și Uniunea Europeană.

”Atât discursul, cât și discuția moderată care a urmat au arătat clar că Wang a venit la München pentru a crea o prăpastie între Statele Unite și Europa – pentru a ataca America și pentru a cuceri Europa. Și o mare parte din conversația ulterioară de pe holurile sălii de conferință a subliniat faptul că, după trei decenii de aprofundare a relațiilor economice, China este în mare măsură o putere în Europa, în ciuda distanței geografice”, a mai susținut Andrew A. Michta.

Va urma o izolare a Chinei

Strategul a mai spus că Europa trebuie să se pregătească să facă față unui asalt al Chinei, care este disperată să obțină prin orice mijloace acces la tehnologiile de ultimă generație.

Andrew A. Michta crede că în perioada următoarea tehnologia americană și bazele de date din domeniul cercetării și dezvoltării, vor fi tot mai inaccesibile pentru China.

”În același timp, dependența Europei – și în special a Germaniei – de subcomponentele chinezești și de accesul pe piață a crescut până la un punct în care Beijingul are o influență semnificativă în relațiile cu guvernele europene”, mai susține Andrew A. Michta.

Investițiile Chinei în Europa s-au dublat în 2022

Analistul a mai dat exemplu investițiilor derulate de China, în țări din Uniunea Europeană, car eîn 2022 au fot mai mari cu 92,2 %, față de anul 2021.

Cea mai vulnerabilă zonă este Germania, unde investițiile chineze au fost mai mari cu 52,9 % -, conform datelor recente.

De asemenea, investițiile chineze în Europa au avut ca prioritate o gamă largă de infrastructuri critice europene – în special porturi, aeroporturi, companii energetice, parcuri eoliene și solare, precum și companii de telecomunicații. În unele domenii, a reușit să cumpere unele dintre cele mai inovatoare companii europene – de exemplu, KUKA Robotics din Germania, un furnizor de top de sisteme inteligente pentru instalații, potrivit Politico.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 13:11
 // Categoria: Opinii // Autor: 
04 Iul. 2025, 13:11 // Opinii // 

Calea Ferată din Moldova a anunțat solemn, într-un comunicat de presă, o premieră mondială că a reușit, pentru prima dată în ultimii zece ani, să repare o locomotivă diesel pe cont propriu. Este vorba despre venerabila ЧМЭ3-4952, o locomotivă de colecție sovietică, care a primit o a doua tinerețe chiar în atelierele întreprinderii de stat.

„Un moment de referință”, spune CFM, referindu-se la faptul că în sfârșit au avut bani, oameni și piese pentru o reparație capitală – o combinație rară în istoria recentă a infrastructurii moldovenești. S-au reparat motoare, s-a șlefuit arborele cotit (ceva ce, potrivit anunțului oficial, nu s-a mai întâmplat din epoca agricol-industrială – adică 1991), iar inginerii, electricienii și mecanicii au fost felicitați pentru faptul că, de data asta, locomotiva nu a fost trimisă în Ucraina, România sau direct la fier vechi.

Până acum, astfel de intervenții erau considerate imposibile, din motive ce țineau de lipsă de bani, de piese sau pur și simplu de voință. Acum însă, se deschide o nouă eră – una în care poate, cu puțin noroc și vreo încă zece ani, vom reuși să reparăm și următoarea locomotivă din muzeul viu al căii ferate moldovenești.

CFM promite că această reparație nu e doar un accident fericit, ci începutul unei „modernizări”, cuvânt care în transportul feroviar moldovenesc înseamnă de obicei că ceva vechi a fost vopsit cu o culoare nouă.

„Acum avem autonomie tehnică”, anunță întreprinderea, într-o explozie de optimism mecanic. Între timp, călătorii așteaptă încă trenul Chișinău–Iași care întârzie pentru că… locomotiva recent reparată a avut nevoie de o reajustare de urgență.

Glorie locomotivelor vechi și celor care le mai pot da o viață!

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO