Companiile americane stabilesc prețuri minime de comercializare pentru a opri discounturile

17 Nov. 2022, 17:57
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Nov. 2022, 17:57 // Actual //  MD Bani

Tot mai mulţi producători americani încep să introducă preţuri minime de comercializare la produsele lor, pentru a menţine profiturile şi a limita iniţiativele de reduceri de preţuri, într-un moment în care retaileri precum Walmart Inc şi Amazon.com Inc încearcă să preia o parte din afacerile online ale rivalilor, transmite Reuters.

Astfel, cumpărătorii din SUA vor beneficia de mai puţine discounturi la achiziţiile de zi cu zi, într-un moment în care inflaţia este de aproape 8% şi retailerii încearcă să scape de stocuri în exces în valoare de sute de miliarde de dolari.

Timp de mai mulţi ani producătorii au stabilit un preţ minim de comercializare pe care retailerii îl puteau promova pentru articole costisitoare precum televizoarele. În acest fel, doreau să îi oprească pe cumpărătorii care căutau în magazin un articol doar pentru a-l cumpăra, mai ieftin, de la un alt retailer care îl promova la un preţ mai mic.

Acum, când cumpărătorii continuă să cumpere din ce în ce mai multe produse online, companii precum Colgate-Palmolive Co au început să utilizeze aşa-numitul preţ minim promovat pentru o serie de produse mai ieftine, precum pasta de dinţi Optic White Pro Series vândută pe Amazon, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar.

Pasta de dinţi Pro Series, care acum este promovată pentru 9,96 dolari pe Amazon, este un produs cu marjă mare pentru care Colgate vrea să îşi protejeze profiturile în contextul creşterii costurilor. În consecinţă, consumatorii au dificultăţi în a găsi un preţ mai mic în altă parte.

Producătorul de jucării Hasbro Inc cere retailerilor să menţină orice preţuri promovate peste intervalul sugerat, care variază între 6,99 dolari şi 33,99 dolari, pentru Monopoly, Twister, Chutes & Ladders şi alte 21 de jocuri şi jucării, exceptând perioada sezonului sărbătorilor de Crăciun, potrivit unui document intern consultat de Reuters.

Achiziţiile online de articole de consum, cumulate cu competiţia acerbă dintre Amazon şi Walmart, au determinat o gamă variată de producători să introducă praguri de preţ pentru produsele ieftine, susţin consultanţii.

De exemplu, Mr. Tortilla, care produce tortillas vândute online de Walmart şi Amazon, a decis să introducă un preţ minim de comercializare pe măsură ce şi-a extins vânzările, cu intenţia de a menţine preţurile la acelaşi nivel pentru toţi comercianţii online, a declarat directorul de operaţiuni Ron Alcazar.

Chiar dacă sunt legale în SUA, aceste politici sunt ilegale în multe ţări, inclusiv în majoritatea ţărilor din Europa. De asemenea, acordurile care dictează preţul de comercializare între producător şi retailer nu sunt legale în unele state americane, precum California şi Maryland.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 16:22
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 16:22 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Dosarul fraudelor de la sanatoriul „Speranța” din Vadul lui Vodă avansează cu pași mici, după ce Curtea de Apel Chișinău a respins recursul Procuraturii și a menținut arestul la domiciliu pentru directoarea instituției, Olga Arseni, directorul adjunct și un intermediar. Decizia, pronunțată pe 1 iulie, confirmă hotărârea Judecătoriei Chișinău, sediul Ciocana, care pe 12 iunie schimbase arestul preventiv în arest la domiciliu pentru 30 de zile.

Procurorii contestă măsura, invocând riscuri de influențare a martorilor, distrugere de probe și obstrucționarea anchetei. Până în prezent, anchetatorii au audiat angajați ai sanatoriului, au ridicat documente contabile și au trimis multiple interpelări către instituții publice. Investigația, spun procurorii, este abia la jumătate, iar volumul de probă ce urmează a fi administrat necesită limitarea libertății acuzaților.

Arseni și complicii săi au fost reținuți pe 27 mai, sub acuzațiile de corupere pasivă, trafic de influență și delapidarea averii străine. Potrivit Centrului Național Anticorupție, directoarea ar fi cerut mită între 10.000 și 40.000 de lei pentru aranjarea licitațiilor publice și pentru a tolera nereguli grave în gestionarea sanatoriului. De asemenea, o parte din plățile făcute de pacienți pentru tratamente balneare nu era trecută în contabilitate, banii fiind deturnați în scopuri personale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO