Companiile americane stabilesc prețuri minime de comercializare pentru a opri discounturile

17 Nov. 2022, 17:57
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Nov. 2022, 17:57 // Actual //  MD Bani

Tot mai mulţi producători americani încep să introducă preţuri minime de comercializare la produsele lor, pentru a menţine profiturile şi a limita iniţiativele de reduceri de preţuri, într-un moment în care retaileri precum Walmart Inc şi Amazon.com Inc încearcă să preia o parte din afacerile online ale rivalilor, transmite Reuters.

Astfel, cumpărătorii din SUA vor beneficia de mai puţine discounturi la achiziţiile de zi cu zi, într-un moment în care inflaţia este de aproape 8% şi retailerii încearcă să scape de stocuri în exces în valoare de sute de miliarde de dolari.

Timp de mai mulţi ani producătorii au stabilit un preţ minim de comercializare pe care retailerii îl puteau promova pentru articole costisitoare precum televizoarele. În acest fel, doreau să îi oprească pe cumpărătorii care căutau în magazin un articol doar pentru a-l cumpăra, mai ieftin, de la un alt retailer care îl promova la un preţ mai mic.

Acum, când cumpărătorii continuă să cumpere din ce în ce mai multe produse online, companii precum Colgate-Palmolive Co au început să utilizeze aşa-numitul preţ minim promovat pentru o serie de produse mai ieftine, precum pasta de dinţi Optic White Pro Series vândută pe Amazon, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar.

Pasta de dinţi Pro Series, care acum este promovată pentru 9,96 dolari pe Amazon, este un produs cu marjă mare pentru care Colgate vrea să îşi protejeze profiturile în contextul creşterii costurilor. În consecinţă, consumatorii au dificultăţi în a găsi un preţ mai mic în altă parte.

Producătorul de jucării Hasbro Inc cere retailerilor să menţină orice preţuri promovate peste intervalul sugerat, care variază între 6,99 dolari şi 33,99 dolari, pentru Monopoly, Twister, Chutes & Ladders şi alte 21 de jocuri şi jucării, exceptând perioada sezonului sărbătorilor de Crăciun, potrivit unui document intern consultat de Reuters.

Achiziţiile online de articole de consum, cumulate cu competiţia acerbă dintre Amazon şi Walmart, au determinat o gamă variată de producători să introducă praguri de preţ pentru produsele ieftine, susţin consultanţii.

De exemplu, Mr. Tortilla, care produce tortillas vândute online de Walmart şi Amazon, a decis să introducă un preţ minim de comercializare pe măsură ce şi-a extins vânzările, cu intenţia de a menţine preţurile la acelaşi nivel pentru toţi comercianţii online, a declarat directorul de operaţiuni Ron Alcazar.

Chiar dacă sunt legale în SUA, aceste politici sunt ilegale în multe ţări, inclusiv în majoritatea ţărilor din Europa. De asemenea, acordurile care dictează preţul de comercializare între producător şi retailer nu sunt legale în unele state americane, precum California şi Maryland.

Realitatea Live

16 Aug. 2025, 08:35
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
16 Aug. 2025, 08:35 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) avertizează publicul cu privire la o nouă schemă de fraudă care circulă rapid pe aplicații de mesagerie precum WhatsApp și Telegram și este promovată intens pe rețelele de socializare.

Potrivit instituției, escrocheria funcționează prin crearea unor grupuri false de „investiții”, unde activitatea este simulată cu ajutorul roboților și al conturilor false. Așa-ziși „experți” promit câștiguri rapide din tranzacții, inclusiv în criptomonede, și îi conving pe utilizatori să atragă alți membri în schimbul unor „recompense”.

Victimele sunt îndemnate să transfere bani în „conturi de tranzacționare” fictive, unde le sunt afișate profituri false pentru a câștiga încredere. În momentul în care încearcă să-și retragă fondurile, li se cer taxe inventate. „Profiturile afișate sunt doar iluzorii, concepute pentru a stimula investiții mai mari”, avertizează CNPF.

Modelul utilizat seamănă cu o schemă piramidală clasică, unde remunerațiile participanților provin din contribuțiile noilor recruți și nu din activități economice reale. Astfel de structuri sunt nesustenabile și conduc inevitabil la pierderi pentru majoritatea investitorilor.

Un aspect îngrijorător este implicarea tot mai frecventă a adolescenților, care sunt ademeniți cu promisiuni de câștiguri rapide și recompense. CNPF atrage atenția asupra necesității unei educații financiare mai solide în rândul tinerilor și a unei supravegheri atente din partea părinților.

Pentru protecția cetățenilor, instituția recomandă:

verificarea autorizațiilor firmelor de investiții,

evitarea transmiterii de date personale sau financiare prin aplicații de mesagerie,

prudență maximă față de promisiunile de câștiguri rapide și ușoare,

sesizarea imediată a CNPF și blocarea contactelor suspecte.Autoritatea subliniază că orice implicare în astfel de scheme poate duce la pierderi financiare serioase și îndeamnă cetățenii să nu se lase atrași de oferte care par „prea bune pentru a fi adevărate”.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII