Controverse la Aeroportul Cahul! Bodașco susține că nu vinde bunurile, ci caută investitori 

08 Oct. 2024, 12:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
08 Oct. 2024, 12:48 // Actual //  Ursu Victor

Tatiana Bodașco, administratoarea Aeroportului Cahul, a respins informațiile apărute despre vânzarea bunurilor aeroportului. „Este o eroare. Nu vând nimic. De fapt, sunt în căutarea unor potențiali investitori pentru dezvoltarea acestui aeroport”, a afirmat Bodașco pentru mold-street.com.

Antreprenoarea a menționat că a avut discuții cu specialiști din domeniul infrastructurii aeroportuare din Republica Moldova și că, în următoarele două săptămâni, va purta negocieri cu potențiali investitori, deși a refuzat să ofere detalii suplimentare despre aceștia.

Declarațiile sale vin în urma unui anunț recent care susținea că Aeroportul Cahul este disponibil pentru vânzare la prețul de 2,5 milioane de euro.

Autoritatea Aeronautică Civilă a emis un comunicat în care a reamintit că Aeroportul Internațional Cahul a fost înființat în 1987, obținând statutul de „aeroport internațional” în 2002. Cu toate acestea, schimbarea de statut nu a fost însoțită de investițiile necesare pentru modernizarea infrastructurii.

Aeroportul a trecut printr-o serie de restructurări de-a lungul anilor, fiind reorganizat în 2004 într-o întreprindere mixtă, dar problemele de gestiune și neregulile au dus la deteriorarea continuă a infrastructurii. În 2012, bunurile aeroportului au fost transferate creditorilor pentru stingerea unei datorii, iar în 2015, întreprinderea mixtă „Aeroportul Internațional Cahul” a fost lichidată.

În prezent, infrastructura aeroportului se află într-o stare critică, având nevoie urgentă de reparații la pista de decolare și aterizare, calea de rulare și platformă, care sunt în proces de deteriorare. De asemenea, lipsesc elementele esențiale pentru operarea sigură a zborurilor, inclusiv sistemele de iluminare și echipamentele de navigație.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII