Creștere spectaculoasă a numărului de pasageri la aeroport! O treime dintre moldoveni au zburat în Antalya

10 Aug. 2023, 17:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
10 Aug. 2023, 17:25 // Actual //  Lupu Eduard

Aeroportul Internațional Chișinău anunță că la sfârșitul lunii iulie numărul de pasageri care au decolat și aterizat s-a cifrat la 1,5 milioane, cu peste 51% mai mult față de perioada similară a anului precedent.

În luna iulie 2023, traficul de pasageri a crescut cu 14,5 % față de iulie 2022, și constituie circa cu 40.199 pasageri mai mult, cifrându-se la 318.328 pasageri.

Datele aeroportului mai arată că și numărul de aterizări și decolări s-a majorat, cu 20%  – 2.480 de operațiuni, cu 412 de operațiuni mai multe decât în iulie 2022.

Segmentul cargo a fost și el pe plus. În luna iulie 2023 au avut loc transportări de circa 199,2 tone, cu 28 % mai mult decât în luna iulie a anului precedent.

Turcia se află în topul destinațiilor preferate pentru vacanță operate de pe aeroportul Chișinău, cu ponderea de circa 45%, respectiv peste 17.000 de pasageri mai mult, față de luna iulie 2022, au zburat în această direcție.

Clasamentul continuă cu cele mai populare destinații: Antalya (32,24%), Istanbul (10,67%), Erevan (5,7%), Heraklion (3,75%), Varșovia (3,73%), Dublin (3,44%).

Pe destinații noi în iulie au fost transportați 5.789 de pasageri sau 3,76% din traficul total de pasageri, și anume: Valencia – 1.278 de pasageri; Podgorica – 2.749 de pasageri; Tirana – 1.762 de pasageri.

Majorarea spectaculoasă a numărului de pasageri se datorează faptului că anul trecut spațiul aerian al Republicii Moldova a fost închis din data de 24 februarie după invazia Rusiei în Ucraina. În consecință, toate zborurile de la Aeroportul Chișinău au fost sistate timp de o lună.

Ulterior, din data de 21 martie 2022, o porțiune a spațiului aerian al Republicii Moldova a fost deschis pentru utilizarea de către aeronavele civile și de stat. Astfel a fost reluat treptat a transportul de pasageri.

În prezent, toate zborurile din Republica Moldova au loc pe direcția România pe un coridor îngust. Zborurile în direcția Nord, Est și Sud nu sunt operate, iar cursele spre Federația Rusă, Ucraina și Belarus nu au fost reluate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău