Autoritățile nu știu când va fi soluționată criza curselor aeriene de la Aeroportul Chișinău. „Am vorbit despre revizuirea tarifelor aeroportuare. Colegii de la aeroport au aprobat și un plan de dezvoltare, astfel încât serviciile să fie competitive”, a declarat Lilia Dabija, ministrul Infrastructurii.
Ea spune că autoritățile discută cu mai mulți operatori pentru ca pasagerii să beneficieze de prețuri competitive și curse spre mai multe destinații.
Directorul adjunct de al Autorității Aeronautice Civile, Victor Neaga susține că în prezent sun perturbate cursele aeriene urmare a plecării operatorului low cost, dar și a suspendării zborurilor de către Air Moldova.
„Nu este posibil ca în două – trei luni să aduci operatori aerieni. Chișinăul până nu de mult era printre cele mai scumpe aeroporturi din regiune or, acum prin reducerea costului serviciului de handling încercăm să atragem mai mulți operatori”, a punctat Neaga.
În prezent, taxele de la Aeroportul Chișinău per pasager se ridică la 25 de euro, care include și taxa de 9 euro, care a fost mărul discordiei și condiția companiilor low-cost ca să vină în Republica Moldova.
Taxele aeroportuare mari împiedică operatorii low-cost din UE să vină în Republica Moldova. Or, în țările vecine operatorii low-cost operează curse spre diferite destinații la prețuri care variază între 15 – 30 de euro. RyanAir a avut mai multe tentative de a veni în Republica Moldova, dar a refuzat din cauza taxelor mari.