Cum a reuşit o companie să ajungă, de la câteva perii vândute, la unul dintre cele mai mari businessuri din lume

18 Dec. 2022, 16:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Dec. 2022, 16:10 // Actual //  bani.md

Parcursul antreprenorial al lui Koo In-hwoi a fost unul presărat cu de toate, de la experienţe eşuate la idei inovative, care în final i-au adus succesul mult aşteptat: LG, a doua cea mai mare cea mai companie din ţara natală a fondatorului, Coreea de Sud, după gigantul Samsung, scrie businessmagazin.ro.

După ce şi-a terminat studiile secundare la Şcoala Superioară Normală Centrală din Seul, în 1924 Koo In-Hwoi şi-a început cariera de om de afaceri. La doi ani distanţă s-a întors în oraşul natal şi a fost numit la conducerea unei cooperative, făcănd în acelaşi timp comerţ cu diverse bunuri, iar în anul următor a devenit şef al filialei ziarului Dong-A Ilbo din Jisu.

În 1931, antreprenorul a deschis un magazin împreună cu fratele său mai mic, Koo Chul-hwoi. Lucrurile nu au mers însă conform planului, iar cei doi au suferit pierderi uriaşe. Fără a fi descurajat, Koo In-hwoi a încercat din nou să obţină împrumuturi oferind chiar proprietatea familiei drept garanţie.

Când Coreea şi-a recâştigat independenţa, Koo In-hwoi a început să se concentreze pe extinderea afacerilor sale, mutându-se la Busan, unde a început să importe cărbune. În această perioadă, o rudă a soţiei l-a vizitat împreună cu fiul său cel mare care tocmai se întorsese de la studii în Japonia. Respectiva vizită a marcat începutul parteneriatului de afaceri dintre cele două familii, un parteneriat care s-a întins pe durata a zeci de ani. Nu după mult timp, a decis să accepte sfatul fratelui său mai mic şi a început să producă cosmetice. Acesta a fost momentul în care s-a născut grupul LG de astăzi.

Prima afacere cu adevărat de succes a grupului, Lak Hui Chemical Industrial Corporation, a fost deschisă în 1947, când compania a început să comercializeze o cremă de faţă numită Lucky, care s-a vândut rapid în ciuda preţului relativ ridicat datorită ingredientelor sale de înaltă calitate. Cu toate acestea, deşi vânzările erau în creştere, o problemă legată de capacul recipientului a făcut ca mulţi oameni să returneze produsul. Soluţia antreprenorului a fost să folosească plastic pentru capac, chiar dacă folosirea acestui material nu era ceva obişnuit în Coreea. În septembrie 1952, a deschis o fabrică de materiale plastice în Busan şi a început să producă perii de păr, tot din plastic, care au avut, de asemenea, un mare succes. În două luni, a trebuit să adauge maşini de producţie suplimentare pentru a satisface cererea explozivă; în acelaşi timp a început să dezvolte produse noi, cum ar fi periuţele de dinţi.

În 1953, Koo In-hwoi a reuşit să înfiinţeze subsidiara Lak Hui Industrial Co. Ltd, dar ambiţiile sale nu s-au oprit aici. După alţi cinci ani a pus bazele unei noi divizii, Goldstar, care mai târziu a devenit LG Electronics. Goldstar a început cu proiecterea unor aparate radio, prima unitate ieşind de pe linia de producţie în 1959. Apoi a început să producă telefoane, ventilatoare, aparate de aer condiţionat, televizoare şi frigidere.

De-a lungul timpului, compania a creat parteneriate cu alte branduri de renume, precum Hitachi şi Philips. În prezent, holdingul LG Corporation operează la nivel mondial prin mai mult de 30 de companii din domeniile electronică, chimie şi telecomunicaţii. LG operează, de asemenea, Coca-Cola Korea Bottling Company, administrează proprietăţi imobiliare, oferă consultanţă în management şi operează o serie de cluburi sportive profesioniste.

Koo In-hwoi, fondatorul LG
1. S-a născut pe 27 august 1907, în Coreea de Sud;
2. A fost preşedinte al Ziarului Internaţional Busan şi al Federaţiei Industriilor Coreene;
3. A avut, de-a lungul timpului, afaceri în mai multe domenii, cea mai de succes fiind compania LG;
4. A fost căsătorit cu Huh Eeul-soo, alături de care a avut un copil;
5. A murit pe 31 decembrie 1969.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO