Cum îşi menţine Amazon dominanţa în America? Gigantul realizează 164 de zboruri zilnice

01 Sept. 2021, 19:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
01 Sept. 2021, 19:28 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Gigantul american Amazon a ajuns să efectueze 164 de zboruri zilnice pentru a-şi transporta marfa de-a lungul Statelor Unite, relatează Financial Times.

Expansiunea companiei către zona de transport aerian de marfă, care a inclus recent deschiderea unui hub de 74.000 de metri pătraţi în Cincinnati, arată că Amazon se poziţionează drept un furnizor de servicii de distribuţie pentru părţi terţe, în competiţie cu nume precum UPS şi FedEx.

„Nu observăm niciun semn de încetinire… Există cerere dinspre tot mai multe businessuri”, spune Joseph Schwieterman, profesor al Universităţii DePaul, adăugând că Amazon „ar putea schima peisajul unui sector dominat de-a lungul anilor de FedEx, UPS şi USPS”.

Conform unui raport,  Amazon a înregistrat o creştere de 17% a zborurilor în ultimele şase luni pentru propriile sale pachete.

Documentul arată că 70% din totalul americanilor trăiesc la o distanţă de maxim 100 de mile de un aeroport în cadrul căruia este prezentă compania lui Jeff Bezos, de la 54% în urmă cu un an.

Amazon a început să se concentreze asupra transportului aerian de marfă odată cu debutul pandemiei de coronavirus, când declinul zborurilor de pasageri a constrâns capacitatea de distribuire a pachetelor în Statele Unite.

În mai, Amazon a obţinut o participaţie minoritară la compania aeriană Air Transport Services Group, în valoare de 132 de milioane. Acordul a inclus luarea în leasing a 20 de modele Boeing 767.

Cu o flotă operaţională de 73 de aeronave, gigantul din e-commerce însă se află în spatele FedEx (468 de avioane) şi UPS (283), însă analiştii se aşteaptă ca Amazon să crească accelerat în următorii ani. De exemplu, Amazon Air Hub din Cincinnati poate găzdui 2.000 de angajaţi şi va suporta până la 200 de zboruri pe zi.

Amazon a promis să atingă zero emisii de carbon până în 2040, sarcină complicată de camionetele de livrare şi de flota de aeronave, care conţine multe aparate de zbor vechi.

Realitatea Live

19 Dec. 2025, 19:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
19 Dec. 2025, 19:30 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova nu se află într-o criză generală de bani, iar accesul la finanțare nu reprezintă, în prezent, o problemă majoră, a declarat ministrul Finanțelor, Andrian Gavriliță, în cadrul emisiunii de la Realitatea TV. Potrivit oficialului, țara se află într-o etapă de dezvoltare care presupune o schimbare de paradigmă în modul de finanțare a economiei.

Gavriliță a subliniat că relația cu Fondul Monetar Internațional nu este una tensionată și că nu există o lipsă de disponibilitate din partea FMI de a sprijini Republica Moldova. „Nu este vorba că FMI nu ar dori să ne împrumute, ci de faptul că, la acest moment, Republica Moldova se află într-o etapă în care există surse de finanțare”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, provocările țin mai degrabă de costul finanțării, condiționalitățile aplicabile și de viteza cu care pot fi accesate resursele financiare din partea Uniunii Europene sau a altor instituții internaționale. „Nu suntem într-o criză de bani per total”, a punctat Gavrilița.

Ministrul Finanțelor a afirmat că Republica Moldova se consideră deja o țară cu venituri medii superioare, încadrată în categoria „upper middle income country”, ceea ce implică responsabilități suplimentare. „Suntem deja o țară considerată cu nivel de mediu spre dezvoltat și trebuie să ne pregătim să nu mai trăim exclusiv din ajutoare și credite concesionale”, a declarat oficialul.

În acest context, Gavrilița a vorbit despre necesitatea ca Moldova să intre pe piețele de capital, să se finanțeze prin instrumente de piață și să fie prezentă pe piața financiară europeană, inclusiv prin emiterea de obligațiuni în euro. „Probabil suntem deja unica țară din Europa care nu este prezentă pe piața financiară”, a remarcat ministrul.

Referitor la un eventual nou acord cu FMI, Gavrilița a precizat că autoritățile nu exclud semnarea acestuia, însă nu neapărat cu o componentă financiară. Un astfel de acord ar avea rolul de a confirma angajamentul Guvernului pentru reforme și de a transmite un semnal de credibilitate către Uniunea Europeană și alți parteneri externi. „Un memorandum cu FMI le-ar oferi confortul și siguranța că nu trebuie să facă verificări suplimentare”, a explicat ministrul.

Andrian Gavriliță a menționat că discuțiile cu FMI vor continua, iar autoritățile vor analiza în ce măsură un acord fără angajamente financiare directe este oportun pentru Republica Moldova, în condițiile în care principala provocare rămâne gestionarea costului finanțării, nu lipsa accesului la bani.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII