Gigantul american Amazon a ajuns să efectueze 164 de zboruri zilnice pentru a-şi transporta marfa de-a lungul Statelor Unite, relatează Financial Times.
Expansiunea companiei către zona de transport aerian de marfă, care a inclus recent deschiderea unui hub de 74.000 de metri pătraţi în Cincinnati, arată că Amazon se poziţionează drept un furnizor de servicii de distribuţie pentru părţi terţe, în competiţie cu nume precum UPS şi FedEx.
„Nu observăm niciun semn de încetinire… Există cerere dinspre tot mai multe businessuri”, spune Joseph Schwieterman, profesor al Universităţii DePaul, adăugând că Amazon „ar putea schima peisajul unui sector dominat de-a lungul anilor de FedEx, UPS şi USPS”.
Conform unui raport, Amazon a înregistrat o creştere de 17% a zborurilor în ultimele şase luni pentru propriile sale pachete.
Documentul arată că 70% din totalul americanilor trăiesc la o distanţă de maxim 100 de mile de un aeroport în cadrul căruia este prezentă compania lui Jeff Bezos, de la 54% în urmă cu un an.
Amazon a început să se concentreze asupra transportului aerian de marfă odată cu debutul pandemiei de coronavirus, când declinul zborurilor de pasageri a constrâns capacitatea de distribuire a pachetelor în Statele Unite.
În mai, Amazon a obţinut o participaţie minoritară la compania aeriană Air Transport Services Group, în valoare de 132 de milioane. Acordul a inclus luarea în leasing a 20 de modele Boeing 767.
Cu o flotă operaţională de 73 de aeronave, gigantul din e-commerce însă se află în spatele FedEx (468 de avioane) şi UPS (283), însă analiştii se aşteaptă ca Amazon să crească accelerat în următorii ani. De exemplu, Amazon Air Hub din Cincinnati poate găzdui 2.000 de angajaţi şi va suporta până la 200 de zboruri pe zi.
Amazon a promis să atingă zero emisii de carbon până în 2040, sarcină complicată de camionetele de livrare şi de flota de aeronave, care conţine multe aparate de zbor vechi.