Compania sextech Lioness a lansat un studiu, care analizează un set de date care surprinde modul în care viața sexuală a oamenilor a fost afectată de pandemie. Datele, care compară obiceiurile participanților din 2019 până în 2020, includ de la cât de des participanții s-au masturbat până la cât a durat până au avut orgasm.
De când comenzile la domiciliu au început să ia amploare la sfârșitul lunii martie, comercianții și companiile de jucării sexuale – în special cele care vând dispozitive conectate la internet precum We-Vibe, Ohmibod și Satisfyer – au raportat numere crescânde.
Confruntați cu izolarea în casă, oamenii au început să apeleze mai mult la plăcerea de sine, cu un accent deosebit pe jucăriile care oferă caracteristici de înaltă tehnologie, cum ar fi sexul virtual cu parteneri la distanță. Explozia sextech-ului în timpul pandemiei este incontestabilă, prognosticul de piață tehnologică Juniper Research prezicând că industria deja de miliarde de dolari va avea o creștere accelerată de 87% în adoptarea globală a acestor dispozitive de plăcere inteligente.
Liz Klinger, CEO Lioness, care a creat vibratorul de înaltă tehnologie conceput pentru a ajuta oamenii să-și exploreze sexualitatea, a spus că a simțit că „lucrurile se schimbă în mod clar pentru oameni din punct de vedere sexual, în timpul pandemiei”. Astfel, ipoteza echipei Lioness a fost că viața sexuală a oamenilor în 2020 a fost probabil mult mai complicată decât a sugerat creșterea vânzărilor de astfel de jucării.
Pe de altă parte, datele arată că spre sfârșitul anului trecut, participanții la studiu au declarat că frecvența administrării plăcerii de sine a scăzut, pe baza unui fond emoțional precar. „Nu știu ce a fost, deoarece eram mai optimist în prima jumătate a anului, apoi depresia a început ușor să mă acapareze și nici măcar de autosatisfacerea nevoilor fiziologice nu mi-a mai păsat”, spune unul dintre participanții la studiu.