Cum vrea unul dintre cei mai bogați oameni să transforme cea mai mare mahala din India într-un „oraș de clasă mondială”

02 Iul. 2024, 12:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
02 Iul. 2024, 12:45 // Bani și Afaceri //  bani.md

Când Masoom Ali Shaikh a venit în Mumbai în 1974, terenul unde s-a stabilit el era „doar un pârâu fără drumuri și cu gunoaie peste tot” – acum, Dharavi a devenit una dintre cele mai mari mahalale din Asia. Localnicii se tem că vieților lor sunt amenințate de planurile foarte ambițioase ale unuia dintre cei mai bogați oameni din lume, care vrea să transforme întreaga zonă într-un „oraș de ultimă generație și de clasă mondială”, care va arăta că „secolul XXI aparține Indiei”, relatează CNN.

Dharavi, care a apărut și în filmul Slumdog Millionaire („Vagabondul milionar”) câștigător la Premiile Oscar în 2008, este un labirint haotic plin de mici întreprinderi la toate colțurile, de la brutării, la măcelării și frizerii.

Toate aceste magazine servesc o populație de aproximativ 1 milion de oameni care trăiesc la grămadă în clădiri înghesuite și alei strâmte.

Mulți dintre ei sunt imigranți și artizani care au venit din alte părți ale Indiei ca să își câștige existența în această mahala care se întinde pe o suprafață de 200 de hectare.

Aceste întreprinderi produc venituri anuale de 1 miliard de dolari și sunt o sursă esențială de trai pentru multe familii. Unele dintre ele au trăit în Dharavi de mai multe generații.

Shaikh a venit aici din statul indian Uttar Pradesh și a deschis un atelier de pantofi cu care a reușit să își susțină familia timp de mulți ani, reușind chiar să deschidă un al doilea atelier pentru fiica lui.

Mahalaua se confruntă cu o serie lungă de probleme, inclusiv aglomerație extremă și mizerie. Mulți dintre localnici nu au acces la apă curentă sau toalete curate și suferă de diverse boli.

În unele zone prost aerisite, praful plutește permanent în aer și fumul se răspândește de la atelierele din apropiere.

Totul s-ar putea schimba, însă, dacă miliardarul și magnatul infrastructurii Gautam Adani, care l-a detronat pentru scurt timp pe Jeff Bezos de pe locul doi în topul celor mai bogați oameni din lume în 2022, va reuși să își ducă planurile la capăt.

„Un nou capitol de mândrie și intenție a început. Este o șansă istorică pentru noi să creăm un nou Dharavi al demnității, siguranței și incluziunii”, a scris Adani într-un mesaj pe site-ul companiei sale, după ce a câștigat dreptul de a dezvolta zona în 2022.

Adani a promis că va „crea un oraș de ultimă generație și clasă mondială care va reflecta o Indie renăscută, sigură pe sine și în creștere care își găsește un loc nou pe scena globală, întrucât secolul XXI aparține Indiei”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Sept. 2025, 17:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Sept. 2025, 17:06 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grampet Group, controlat de milionarul român Gruia Stoica, anunță intrarea pe piața materialelor pentru infrastructură prin compania BITUROM – specializată în procesarea și comercializarea bitumului rutier. Compania a început vânzîrile și în Republica Moldova.

Noua fabrică, amplasată pe platforma fostei rafinării RAFO Onești, este prezentată drept cea mai modernă unitate de topire a bitumului din România, cu o capacitate de până la 18 tone pe oră și operare complet automatizată. Prima linie a început deja producția, iar echipamentele pentru alte trei stații de producție de bitum 50/70 și bitum polimerizat au fost contractate. Capacitatea totală anuală va fi de 400.000 tone, echivalentul a 60% din necesarul României.

„Este un pas important pentru consolidarea prezenței grupului în domeniul logisticii integrate și în industria materialelor pentru infrastructură”, a declarat Gruia Stoica, președinte al Grampet Group.

Grupul, care operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, deține 450 de locomotive și 20.000 de vagoane, transportând anual peste 15 milioane de tone de marfă. În portofoliu se regăsesc și cinci terminale logistice la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și fabrici în România și Ungaria pentru reparația vehiculelor feroviare.

Activitatea companiei în Republica Moldova a fost însă marcată de scandaluri. În 2013, CFM a modernizat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a Grampet Group, într-un contract de circa 11 milioane de euro. Două dintre garnituri au luat ulterior foc: una în 2014, la un an după reabilitare, pe ruta spre Ungheni, și alta în decembrie 2022, pe cursa Chișinău–Iași.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII