Cumpără un borcan de miere și #AJUTĂUNCOPIL. Campania lansată de Victoria și Eugen Sobol, Stupina din Codrii Moldovei

02 Dec. 2021, 10:39
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Dec. 2021, 10:39 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Victoria și Eugen Sobol din satul Bravicea, Călărași, fondatorii Gospodăria Țărănească „Sobol Eugen Ion” cunoscută sub numele de Stupina din Codrii Moldovei, au lansat campania de caritate #AJUTĂUNCOPIL. Această campanie are drept scop să ajute 10 familii numeroase și social vulnerabile din localitate. Oricine se poate alătura acestei campanii prin procurarea unui borcan de miere de 3 litri ( sunt două borcane a câte 1,5 litri) în sumă de 400 de lei, din această sumă 100 de lei vor fi donați.

Campania #Ajută un copil

De aceste donații vor beneficia de 10 familii numeroase și din familii social vulnerabile. Potrivit lui Eugen Sobol, 38 de copii vor primi donații sub formă de rechizite, cărți și alte obiecte necesare pentru școală.

„În dependență de suma acumulată vom decide care va fi suma pentru fiecare familie.”

Pentru această campanie sunt pregătite 100 de borcane de miere, ceea ce ar însemna o sumă de 10.000 de lei care vor fi donați.

„În cazul în care stocul va fi epuizat mai avem și alți parteneri care se vor alătura campaniei.”

Lansarea acestei campanii a fost posibilă datorită producției bogate de miere din acest an și va fi un mic ajutor pentru copiii din familiile defavorizate în contextul sărbătorilor de iarnă.

„Ne apropiem de sărbătorile de iarnă și trebuie să fim mai buni, să-i ajutăm și pe cei de lângă noi. De asemenea, la rândul meu provin dintr-o familie numeroasă și uneori aveam nevoie de ajutor, iar acum încercăm să ajutăm noi alți copii în limita posibilităților. Și nu în ultimul rând, acest an a fost unul roditor și avem mai multă miere, În acest mod putem menține prețurile și ajuta copiii .”, a declarat Eugen Sobol pentru Bani.md. 

În fiecare săptămână, de obicei sâmbătă sau duminică, Stupina din Codrii Moldovei efectuează livrări și la Chișinău. Livrarea este gratuită de la 200 de lei, chiar și în afara campaniei.

Istoria „Stupina din Codrii Moldovei”

Istoria Stupina din Codrii Moldovei a început în urmă cu 8 ani, pe timpul când Victoria și Eugen erau studenți. Pentru a se lansa au investit banii obținuți din salarii, care, din spusele lui Eugen Sobol salariile erau de 4000 de lei, bani care le ajungeau și pentru gazdă în Chișinău, întreținere și procurau utilajul necesar. Așadar, începutul a fost destul de greu. Mai târziu am aplicat la programul „Start pentru tineri” și planifică să aplice și la altele pentru a se dezvolta. 

„Istoria afacerii noastre a început cu doi tineri îndrăgostiți. Soția a absolvit Colegiul Financiar Bancar și are studii în contabilitate, eu am studiat apicultura la Bubuieci. Astfel, am lansat o afacere de familie, care are deja 8 ani.”

La moment, cei doi tinere au în grija lor în jur de 100 de familii.

Realitatea Live

31 Oct. 2025, 16:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Oct. 2025, 16:58 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Giganții globali ai industriei alcoolului traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Valoarea de piață a celor mai mari producători de bere, vin și băuturi spirtoase listați la bursă a scăzut cu 830 de miliarde de dolari în ultimii patru ani, potrivit unei analize realizate de Bloomberg, citată de Agerpres.

Sectorul trece printr-o transformare structurală profundă, alimentată de schimbarea comportamentului consumatorilor, preocupările tot mai mari legate de sănătate și presiunile economice globale.

„Avem o schimbare structurală în desfășurare: oamenii beau mai puțin”, a explicat Sarah Simon, analist la Morgan Stanley, avertizând că marii producători sunt forțați să se adapteze rapid unui model de consum complet diferit.

Acțiunile unor companii precum Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff), Pernod Ricard, Rémy Cointreau, Brown-Forman (Jack Daniel’s) și Treasury Wine Estates au coborât în 2025 la minimele ultimului deceniu. În China, titlurile gigantului Kweichow Moutai se tranzacționează cu peste 40% sub vârful atins în 2021.

Criza este alimentată de tarifele comerciale americane, de dobânzile ridicate care reduc cheltuielile de consum, dar și de creșterea prețurilor materiilor prime. În China, restricțiile privind consumul de alcool la evenimente oficiale și scăderea încrederii gospodăriilor au amplificat declinul.

Marile grupuri din industrie se confruntă cu niveluri ridicate ale datoriilor, restructurări și o volatilitate crescută a managementului. În ultimul an, companii precum Diageo, Rémy Cointreau, Campari, Treasury Wine, Molson Coors și Suntory și-au schimbat directorii generali, iar Moutai a pierdut doi președinți în mai puțin de doi ani.

Un sondaj Gallup arată că, în SUA, ponderea adulților care consumă alcool a coborât la cel mai scăzut nivel din 1939, anul în care au început măsurătorile. Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile americane promovează reducerea consumului de alcool, accentuând declinul în rândul generațiilor X, Y și Z.

„Impactul asupra consumului de alcool este de patru ori mai mare decât cel al crizei financiare. Nu ne vom întoarce la ritmurile de creștere din trecut”, avertizează Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Pentru a compensa pierderile, marii producători lansează băuturi fără alcool și explorează noi segmente de piață. Carlsberg a introdus un cidru non-alcoolic, campari a lansat băutura Crodino în SUA, diageo a cumpărat brandul american Ritual Zero Proof, iar divizia de băuturi a LVMH, Moët Hennessy, a investit în producătorul de spumant fără alcool French Bloom.

Cu toate acestea, perspectivele rămân sumbre. Analista Sarah Simon afirmă că acțiunile companiilor din industria alcoolului primesc acum cele mai multe recomandări negative dintre toate firmele de bunuri de consum din Europa.

„Industria alcoolului începe să semene tot mai mult cu cea a tutunului — o comparație de neimaginat acum cinci ani”, spune Andrew Gowen, director de cercetare la Bell Asset Management, adăugând că declinul vânzărilor va forța companiile să reducă costurile și să lanseze produse mai ieftine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII