Denis Vieru, despre victorii, modul de viață și susținerea oferită de Balkan Pharmaceuticals (INTERVIU)

16 Mai 2022, 16:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
16 Mai 2022, 16:50 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Pe 29 aprilie curent, judocanul moldovean Denis Vieru și-a adjudecat medalia de bronz la Campionatul European de JUDO. De curând, acesta a devenit lider mondial în categoria de greutate 66 kilograme, cucerind anterior medaliile de aur la Grand-Slam-rile din Abu Dhabi, Antalya și Portugalia. Ce mod de viață are sportivul care face cunoscută Republica Moldova în toată lumea și cine sunt cei care îi sunt alături, aflați în interviul acordat de Denis Vieru pentru AGORA.

1.  De unde vine pasiunea ta pentru JUDO?

Pasiunea pentru Judo am descoperit-o de la o vârstă fragedă. Îmi amintesc prima dată când am intrat într-o sală de judo. Aveam 6 ani! Mi-au atras atenția sportivii care luptau într-o ținută albă, frumoasă și bine aranjată, cu centuri de diferite culori. Pe atunci nu știam ce semnifică acele centuri, dar am simțit o atracție față de acest sport. Un an mai târziu, am revenit în acea sală și am început să practic și eu Judo.

2. De curând ai devenit lider mondial în categoria de greutate 66 kg. Povestește-ne cum ai reușit să ajungi la o asemenea performanță?

De mic copil, mi-am pus ca scop să excelez în această disciplină. Locul 1 mondial este o performanță deosebită, pentru mine. Mai mult ca atât, este o reușită istorică, pentru că sunt primul moldovean care a obținut un asemenea rezultat în Judo. Vreau să cred că și alți sportivi din Republica Moldova vor obține, pe viitor, performanțe similare.

Pe lângă medalia de aur din Portugalia, judocanul moldovean a reușit în ultimele luni să câștige și Grand-Slam-urile de la Antalya și Abu Dhabi.

3. Povestește-ne despre modul tău de viață! Care este rutina ta zilnică și cum îți organizezi timpul?

Am un regim de viață încărcat, din cauza agendei sportive. Încerc, totuși, să găsesc timp și pentru alte activități. De obicei mă conduc după un plan zilnic. Pe lângă activitățile sportive, pun accent pe o alimentație corectă și odihnă. Mă consider o persoană puternică și-mi place să ies, deseori, din zona de confort. Sunt sigur că dacă muncești mult pentru scopurile puse, acestea se transformă în triumfuri.

4. Cât de importantă este alimentația pentru un sportiv de performanță?

În opinia mea, alimentația joacă un rol deosebit de important în viața oricărui om, nu doar a sportivilor. Pe lângă necesitatea de a fi sănătos, există și dorința de a arăta bine și de a te simți confortabil în corpul tău. Rolul alimentației este să asigure acest echilibru.

5. Cât de dificil este să faci un sport de performanță în Republica Moldova?

E greu, dar e posibil. Sunt mândru de faptul că fac parte din rândul sportivilor care duc faima țării și reprezintă Republica Moldova la cel mai înalt nivel. Deși, de multe ori, condițiile în care se desfășoară antrenamentele lasă de dorit, sportivii moldoveni reușesc să obțină rezultate fantastice. Eu mă consider norocos deoarece sunt susținut de o echipă mare de oameni dragi și de parteneri de încredere.

6. Cine sunt cei care te susțin?

Evident, principalii susținători sunt familia și membrii echipei. Un rol important, îl joacă conducerea și colegii din cadrul Federației Naționale de Judo. La fel, sunt foarte recunoscător celui mai mare investitor român în Moldova, companiei Balkan Pharmaceuticals, pentru suportul oferit, în calitate de partener general.

Balkan Pharmaceuticals este o importantă investiție românească în Republica Moldova. Fabrica de medicamente de la Sîngera este una dintre cele mai mari din Europa de Est, având 4 fluxuri industriale certificate GMP la nivel european, care asigură producerea a peste două sute de medicamente și suplimente alimentare, în diferite forme și doze.

7.  Cu siguranță, ai și micile tale secrete! Ce se ascunde în culisele regimului tău zilnic?

De multe ori, alimentația nu acoperă necesarul nutrițional zilnic. Chiar dacă organismul își ia aportul de vitamine și minerale din diverse alimente, există situații în care acesta nu poate asimila corect toate substanțele nutritive. Alteori, organismul are nevie de un impuls, pentru a funcționa la turații maxime.  Din acest motiv, includ în rația alimentară zilnică și suplimentele alimentare, chiar dacă respect o dietă strictă. Recunosc, anterior eram sceptic, însă percepția mea s-a schimbat radical de când am început să folosesc suplimentele din gama „Pro Health” de la Balkan Pharmaceuticals. Pe propria mea piele, am simțit cum acestea îmbunătățesc performanța fizică, cresc forța și rezistența musculară.

De curând, compania Balkan Pharmaceuticals a lansat o nouă gamă de produse, cu denumirea generică Pro Health, alcătuită din suplimente alimentare destinate persoanelor care își doresc să mențină un mod sănătos de viață, de la adolescenți (produse destinate îmbunătățirii performanțelor în sport, învățământ, produse pentru sănătatea pielii și a părului), până la seniori (produse pentru îmbunătățirea/menținerea vederii, produse pentru articulații etc).

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII