Curs valutar
  • EUR
    21.5330
    -0.469%
  • USD
    17.7606
    -0.1672%
  • RUB
    0.2392
    -0.5435%
  • RON
    4.3713
    -0.4507%
  • UAH
    0.6423
    -0.1246%

DEX economic. Ce este crowdfunding? Cum poți lansa o afacere utilizând această metodă

20 Apr. 2021, 06:00
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Apr. 2021, 06:00 // Bănci şi Finanţe //  Dumitrita Culiuc

Termenul de crowdfunding este tot mai des întâlnit. Probabil ai auzit că unii oameni au lansat și o afacere datorită crowdfundingului.

Ce este Crowdfunding?

Crowdfunding sau multifinanțarea reprezintă o metodă de strângere de capital cu ajutorul efortului colectiv al prietenilor, familiei, clienților și al investitorilor individuali. Metoda este opusul  abordării clasice a finanțării pentru a lansa o afacere, sursele de finanțare ale cărora sunt băncile, firmele cu capital de risc sau alți investitori, ceea ce limitează opțiunile.

Crowdfundingul este o tehnică de finanțare a proiectelor folosind resurse online desprinsă din crowdsourcing. La baza ei stă ideea a apela la o comunitate ca un potențial finanțator pentru a dezvolta un produs.

Crowdfunding-ul este în esență o strategie de marketing implementată fie înaintea fie în timpul producției unui produs. În mare este vorba despre fundraising, dar o formă evoluată care tinde să elimine sistemul de donație și îl înlocuiește cu o metodologie de tip recompensă.

Crowdfunding: Beneficii 

  • Reach – ai acces la mii de investitori acreditați care pot interacționa cu tine și pot distribui campania ta de strângere de fonduri;
  • PR și Marketing – de la lansare și până la final, poți distribui și promova campania ta prin intermediul social media, newsletter-e și alte tactici de marketing online. Pe măsură ce campania se derulează, poți dubla traficul către site-ul tău sau către alte resurse ale companiei;
  • Prezentarea – prin crearea unei campanii de crowdfunding, parcurgi un proces important de evaluare a business-ului tău la cel mai înalt nivel – istoria, oferte, piață adresabilă, propunere de valoare și multe altele – și expunerea lui într-un pachet lustruit, ușor de digerat;
  • Validarea conceptului – prezentarea conceptului sau a business-ului maselor îți oferă o oportunitate excelentă de a valida și perfecționa oferta pe care o propui. Pe măsură ce potențialii investitori încep să-și exprime interesul și pun întrebări, vei observa imediat dacă lipsește ceva ce ar putea să-i determine să cumpere;
  • Eficiența –  crowdfunding-ul online te ajută să eficentiezi și să centralizezi eforturile de strângere de fonduri. Construind un profil unic, complet, ce poate fi îmbogățit de către toți potențialii investitori, elimini nevoia de a urmări fiecare parte.

Crowdfunding: Puncte slabe 

  • Puterea rețelei sociale create – dacă rețeaua creată în jurul produsului nu este suficient de închegată, este improbabil ca suma de bani strânsă în urma crowdfunding-ului să fie suficientă;
  • Suma necesară – sistemul de crowdfunding își pierde eficiența cu cât suma de bani necesară este mai mare. Indiferent de puterea financiară a publicului vizat, această tehnică este foarte riscantă cât timp există sume mari în joc. Este recomndat să fie creată mai întâi rețeaua și apoi stabilită suma în buget.
  • Produsul final – cu cât produsul final este mai credibil, cu atât este mai ușoară strângerea de fonduri. Dacă oamenii au încredere în produs, sunt dispuși să dea bani. Iată de ce este recomandat să fie alese cele mai bune strategii de PR încă de la început.
  • Sistemul de recompensare – dacă acest sistem nu este bine pus la punct riscul de a strange prea puțini bani sau chiar deloc crește substanțial. Sunt recomandate recompense cât mai personale și cât mai diferențiate, organizate într-o structură ierarhică bine implementată. Secretul stă în atragerea investitorilor și în recompensarea lor cât mai exactă, fără a pierde bani. Pentru zece dolari este suficient un tricou de un dolar, dacă acel tricou dă impresia că e creat special pentru cel care a dat banii. Pentru 1000 de dolari sunt aproape inutile produsele materiale (în general promoționale), ele fiind asociate cu suvenirurile, iar o astfel de investiție trebuie să-ți aducă mai mult decât un suvenir. Se cere deci un sistem echivalent valoric. Cu cât sistemul este mai complex cu atât investițiile vor veni în număr mai mare.

Tipuri de crowdfunding

  • Crowdfunding bazat pe donații

Crowdfunding bazat pe donații reprezintă orice companie în care nu există nicio rentabilitate financiară pentru investitori sau contribuabili.  Inițiativele comune de crowdfunding bazate pe donații includ strângerea de fonduri pentru salvarea dezastrelor, organizații de caritate, nonprofit și intervenții medicale.

  • Crowdfunding bazat pe recompensă

Această metodă implică persoane care contribuie la afacerea ta în schimbul unei „recompense”, de obicei o formă a produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă. Această abordare este o opțiune populară pe Fundable, precum și alte platforme mari de crowdfunding, cum ar fi Kickstarter, deoarece permite proprietarilor de afaceri să-și stimuleze contribuitorul fără a suporta cheltuieli suplimentare sau vânzarea pachetului de proprietate.

  • Crowdfunding bazat pe echitate

Prin acest tip de crowdfunding  contribuabilii pot deveni parte din companie, prin plasarea de capital pentru un pachet de acțiuni.

Ca proprietari de capitaluri proprii, contribuabilii primesc un profit financiar al investiției lor și în final primesc o parte din profit sub forma de dividende.

Exemple de platforme crowdfunding

 

 

 

 

 

 

 

 

Realitatea Live



Primul concert de muzică jazz, în cadrul programului muzical săptămânal „Jazz în parc”, la Teatrul de Vară
Ședința Cabinetului de Miniștri, prezidată de premierul interimar Aureliu Ciocoi
Declarații de presă după întrevederea președintelui Maia Sandu cu ministrul britanic pentru Vecinătatea Europeană, Wendy Morton
Grupul parlamentar ”PRO MOLDOVA” susține o conferință de presă
Prezentarea Ghidului pentru furnizorii de servicii media privind Codul Serviciilor Media Audiovizuale
Ședința Consiliului Audiovizualului, din 12 mai 2021
Ședința Comisiei Electorale Centrale, din 12 mai 2021
Deputatul ACUM PLATFORMA DA, Arina Spătaru, susține o conferință privind proiectul de lege privind întreținerea și protecția animalelor de companie
Conferință de presă cu privire la aderarea Partidului Popular Românesc (PPR) la proiectul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR)
12 Mai 2021, 19:00
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Dumitrita Culiuc
12 Mai 2021, 19:00 // Bănci şi Finanţe //  Dumitrita Culiuc

Părinții reprezintă primii profesori ai copiilor. Atunci când oferi copiilor sfaturi despre școală, viață și carieră, trebuie să le oferi și reguli financiare. Iată câteva reguli simple despre bani pe care orice mamă trebuie să i le spună fiicei sale.

1. Învaț-o valoarea banilor

Odată ce fetele vor cunoaște valoarea banilor, ele sunt pregătite pentru obiceiuri financiare sănătoase mai târziu în viață. Este bine ca fiica ta să învețe să-ți gestioneze proprii bani și cum să-i obțină. Acum există mai multe aplicații care îi ajută pe copii să învețe despre gestionarea banilor.

2. Învaț-o să fie independentă financiar

Realitatea este că 56% dintre femeile căsătorite se bazează pe soții și partenerii lor pentru a lua decizii financiare majore, ceea ce le poate răni financiar pe termen lung. Independența financiară nu  apare la vârsta adultă, independța financiară este un comportament învățat.

Cum învățăm fetele adolescente și pre-adolescente să-și prețuiască independența financiară?

  • Dacă sunteți o mamă sau o rudă a unei fete tinere, asigurați-vă că ea vă vede să luați un rol activ în finanțele familiei alături de bărbații din gospodăria dvs;
  • Vorbește deschis despre bani, astfel încât ea să facă același lucru cu prietenii și partenerul ei în viitor;
  • Dacă o înveți să înțeleagă finanțele personale și să ia propriile decizii, ea își va păstra independența și încrederea la maturitate.

3. Încurajeaz-o să studieze științele exacte și economia

Fetele depășesc performanța băieților la școală, dar nu au fost încurajate din punct de vedere istoric să urmeze o carieră în matematică și știință ca adulți. Există multe motive pentru acest lucru, inclusiv discriminarea de gen în domeniile științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (STEM), lipsa mentorilor de sex feminin și a modelelor de rol în aceste domenii și o cultură misogină care descrie matematica și știința ca expertize inerent masculine.

Mulți experți în educație consideră că cheia recrutării și reținerii femeilor și a altor grupuri subreprezentate în STEM este de a le oferi aplicații practice, reale, pentru abilități de matematică și știință, în timp ce sunt încă fete. Ce este mai practic decât banii? Știu din experiența mea personală că atragerea de fete adolescente și pre-adolescente cu adevărat entuziasmate de economisire, bugetare și investiții poate crește, de asemenea, implicarea lor în cursurile de matematică și economie.

4. Stârnește-i interesul pentru o carieră în servicii financiare

Serviciile financiare sunt de mult timp un domeniu dominat de bărbați, dar nu trebuie să rămână așa! Fiica ta pre-adolescentă ar putea deveni o persoană de știință de date fintech, un comerciant, un bancher de investiții, un analist financiar, sau un economist. Este esențial să plantați semințele de interes acum, astfel încât ea să ea să aleagă o carieră în economie mai târziu.

O metodă prin care puteți trezi interesul fetelor pentru investiții ar fi să alegeți o companie care îi place fiicei dvs și să-i explicați că ar putea deține acea companie cumpărând o parte din acțiuni. Ea va rămâne fascinată de modul în care prețurile acțiunilor se schimbă constant pe parcursul zilei.

5. Învaț-o să economisească de la o vârstă fragedă

Încă de la o vârstă fragedă fetele trebuie învățate să economisească. Când vor ajunge la vârsta adultă, chiar dacă se vor confrunta cu ideea că bărbații au salarii mai mari decât femeile, ea va ști cum să economisească și nu va intra în datorii.

 


 
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Havuzul din Grădina Publică „Ștefan cel Mare”, în reparație
Havuzul din Grădina Publică „Ștefan cel Mare”, în reparație