Din persoană non-grata în care nimeni nu voia să investească a devenit milionar

15 Sept. 2022, 13:51
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
15 Sept. 2022, 13:51 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Rob Dyrdek este un actor, producător de origine americană, fost skateboarder profesionist. El este cel mai cunoscut pentru emisiunile sale TV Rob & Big, Ridiculousness și Rob Dyrdek’s Fantasy Factory, precum și pentru cariera sa de skateboarding. Rob este, de asemenea, antreprenor și fondator al Dyrdek Machine, o firmă de branding și capital de risc. Rob Dyrdek a devenit milionar la 40 de ani.

Milionar la 40 de ani

Rob Dyrdek a lansat 17 întreprinderi în ultimii 8 ani, ieșind din 7 și înregistrând un profit de aproximativ 450 de milioane de dolari.

Construirea unui brand mare și faimos nu garantează că te vei îmbogăți. Dyrdek a aflat acest lucru direct în 2013, când a încercat să-și vândă liga profesională de skateboarding, iar potențialii cumpărători i-au spus că este „neinvestibil”.

Astfel, la vârsta de 40 de ani, a început să-și reconstruiască imperiul de la zero și a devenit milionar. În 2015 a lansat compania media (Superjacket) și a discutat cu investitorii despre performanțele pe care trebuie să le atingă compania pentru a vinde. Apoi, a angajat strategic și a vândut 3 ani mai târziu, într-o tranzacție care i-ar putea aduce 125-130 de milioane de dolari până la finalizarea earn-out-ului.

Metoda lui Rob Dyrdek

„Îți menții cheltuielile în limitele dividendelor care provin din proprietățile tale imobiliare, astfel încât practic să joci întregul joc gratuit…”

Astăzi, activele sale sunt structurate astfel:

Există două laturi ale mașinii sale de generare a averii: investiții în imobiliare cu flux de numerar (case multifamiliale, parcuri de rulote, depozitare etc.) și un studio de creare a riscurilor.

El co-fonda aproape toate întreprinderile sale, investind de obicei 500.000 – 1 milion de dolari, în schimbul acțiunilor comune, cu scopul de a deține 25% – 70% din fiecare societate la scadență.

Toate acestea sunt deținute de o singură companie numită Dyrdek Machine LLC, iar câștigurile din ieșiri, împreună cu taxele sale de talent, sunt redirecționate în LLC pentru a fi distribuite în imobiliare sau viitoare întreprinderi.

Poate mai impresionant decât realizările sale de afaceri este faptul că toate aceste proiecte îi ocupă doar 30% din timp în fiecare săptămână. Dyrdek este radical în ceea ce privește programul său, împărțindu-și ziua astfel: 30% somn, 30% muncă, 30% familie, 10% fitness (adică 2-3 ore pe zi!).

Una dintre cele două brațe majore ale afacerii sale este Dyrdek Machine, un studio de creație de risc care colaborează cu antreprenori pentru a lansa și a extinde afaceri care în cele din urmă vor fi vândute. Ei construiesc 5-6 afaceri în fiecare an.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII