Economia Rusiei nu a căzut încă: Cel mai rău lucru urmează să vină pentru Putin

13 Iul. 2022, 07:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Iul. 2022, 07:22 // Actual //  bani.md

Deși războiul declanșat de Putin în Ucraina a trecut în a 5-a lună, iar sancțiunile occidentale lovesc din plin Rusia, efectele acestora nu ies în evidență în mod vizibil. Dar, de acum încolo, ceea ce este cel mai rău pentru industria și societatea rusă urmează să vină.

Dincolo de imaginile strălucitoare ale vizitatorilor din cafenelele din Moscova și de campaniile media anti-occidentale, există o realitate complet diferită a eșecului economic și tehnologic de o ”amploare spectaculoasă”, susține Leonid Vlasiuk, fost analist al partidului de guvernământ Rusia Unită, potrivit The Media Line.

La patru luni de la începutul războiului împotriva Ucrainei, băncile rusești refolosesc cipurile cărților de credit, iar producția de mașini s-a oprit din cauza lipsei de rulmenți fabricați în Occident.

”Moscova de astăzi pare foarte normală și frumoasă. Nu poți spune că ceva este în neregulă sau că țara se luptă sub incidența sancțiunilor”, a spus Raisa Vlasova, o israeliană care s-a întors recent din capitala Rusiei.

Dacă cineva și-ar modela opiniile cu privire la evoluțiile economice globale și locale din mass-media rusă, ar crede că Occidentul este cel care suferă cel mai mult din cauza sancțiunilor pe care le-a impus Rusiei.

”Germania se confruntă cu o criză economică îngrozitoare din cauza Ucrainei” se arată în titlul unui articol publicat de agenția de știri RIA Novosti. ”Sancțiunile au lovit Europa sub centură”, este un alt titlu publicat de Sputnik.

Kremlinul încearcă din greu să-i facă pe ruși să creadă că Occidentul este cauza suferinței lor, dar chiar și în satele și orașele cele mai îndepărtate, oamenii înțeleg că, dacă mesele lor devin prea scumpe, nu este vina lui Joe Biden.

Industriile aviatică și de mașini din Rusia sunt pe butuci

”Sancțiunile împotriva Rusiei funcționează și vor continua, dar totul este, desigur, sensibil la timp. Industria grea a Rusiei este practic lichidată. Din cauza incapacității de a se asigura o aprovizionare cu rulmenți, rușii nu vor putea să-și repare tancurile sau să producă altele”, a spus Vlasiuk.

”Același lucru este valabil și pentru industria de mașini și aviatică. Astăzi, ei repară avioanele prin schimbarea pieselor între aeronave. Dar la un moment dat, vor rămâne și fără această opțiune”, a spus expertul.

Industria auto din Rusia a produs doar 3.720 de mașini în luna mai 2022, potrivit datelor biroului național de statistică. Este o scădere record, de 97%, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, când au fost produse aproximativ 112.000 de mașini.

Cea mai mare bancă din Rusia, Sberbank, a început să înlocuiască micile cipuri metalice de pe cardurile neactivate pentru a depăși deficitul cauzat de sancțiuni. Este imposibil să mai repare sau să instaleze bancomate, deoarece Rusia a folosit până acum doar bancomate fabricate în Statele Unite.

Presa de stat a anunțat că băncile locale vor începe să cumpere bancomate autohtone cu procesoare Elbrus fabricate în Rusia. Experții avertizează că aceste dispozitive nu au fost verificate pentru vulnerabilități

Prețurile la alimentele de bază și la medicamente cresc în continuu, iar muncitorii își pierd locurile de muncă. Centrul independent Levada din Rusia a constatat într-un sondaj că nivelul încrederii în Putin a scăzut de la 43% la 35% din mai până în iunie 2022.

Presiunea asupra Rusiei va continua să crească, deoarece îi va fi imposibil să mai producă noi arme sau să le repare pe cele vechi. Astfel, mașinăria de război a lui Putin va avea de suferit.

Economia rusă ar putea părea rezistentă la sancțiunile occidentale astăzi, când încă mai are rezervele sale financiare, iar Occidentul este încă dependent de exporturile de petrol și gaze. Dar odată ce acestea se vor diminua, economia rusă va fi lovită masiv și se vor produce daune enorme

Realitatea Live

27 Nov. 2025, 16:47
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
27 Nov. 2025, 16:47 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Iubitorii de cafea care speră la o ieftinire rapidă, de la cotațiile istorice înregistrate în ultimele luni, ar putea fi nevoiți să aștepte mai mult, deoarece reducerea așteptată a tarifelor vamale americane nu s-a materializat încă, susține compania italiană care se ocupă cu prăjitul cafelei Illycaffe SpA, transmite Bloomberg, citat de agerpres.ro.

Firma italiană, cunoscută pentru espresso-ul de lux vândut în cutii argintii și roșii, intenționează să majoreze din nou prețurile în ianuarie, după două creșteri din acest an, a declarat directorul general Cristina Scocchia într-un interviu.

Prețurile la boabele de cafea Arabica au crescut la un nivel record luna trecută, când tarifele vamale americane pentru principalul exportator mondial de cafea, Brazilia, au coincis cu recoltele slabe la nivel global. Prețurile au scăzut ușor după ce președintele american Donald Trump a extins reducerile tarifare la cafeaua braziliană, dar rămân la niveluri istorice ridicate.

”Există o limită cu privire la cât de mult poate absorbi o companie un anumit nivel al prețului cafelei verzi, care este unul nesănătos de ridicat”, a spus Scocchia, referindu-se la creșterea costurilor cu boabele neprăjite. ”Vom crește prețurile în toate țările și pe toate canalele”, a adăugat Scocchia.

Deciziile Illycaffe vor fi probabil copiate de alte firme care se ocupă cu prăjitul cafelei, deoarece prețurile de consum nu au ajuns încă din urmă prețurile materiilor prime. Orice creștere a prețurilor cafelei pe rafturile magazinelor tinde să aibă o întârziere de ”câteva luni” sau uneori chiar un an, potrivit lui Carlos Mera, șeful departamentului de cercetare pentru piața de mărfuri agricole la Rabobank. Carlos Mera se așteaptă să vadă și mai multe creșteri de prețuri în lunile următoare.

Illycaffe se așteaptă că prețurile boabelor de cafea neprăjită să se stabilizeze undeva între 2,80 și 3 dolari pe livră în a doua jumătate a anului 2026, ceea ce este încă peste media ultimilor cinci ani.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII