Efectele Brexit. Companiile japoneze fug din UK în UE

10 Mart. 2021, 16:55
 // Categoria: Actual // Autor:  Fetco Veronica
10 Mart. 2021, 16:55 // Actual //  Fetco Veronica
Firmele japoneze renunță la UK în schimbul UE. Scărea s-a accentuat începând cu 2016, când a avut referendumul Brexit.

Numărul firmelor japoneze cu sediul în Marea Britanie a scăzut cu 12% între 2014 și 2019, de la 1.084 la 951, cea mai mare parte a scăderii producându-se în perioada tumultuoasă din punct de vedere politic, după referendumul Brexit din iunie 2016. întreprinderile au scăzut cu 4%, potrivit datelor Ministerului Afacerilor Externe (MoFA) analizate de Rudlin Consulting, cea mai mare parte a impactului fiind asupra serviciilor financiare și a sectoarelor de producție.

„Numărul companiilor japoneze și al angajaților acestora din Marea Britanie începe să scadă”, a declarat autorul raportului, Pernille Rudlin, care a petrecut decenii la companii precum Mitsubishi și Fujitsu și consiliază firmele japoneze. „Având în vedere că acest lucru este împotriva tendinței din alte părți ale Europei, este greu de evitat concluzia că aceasta este o reacție la Brexit.”

Declinul din Marea Britanie vine dintr-o bază ridicată, Marea Britanie găzduind al doilea cel mai mare număr de companii japoneze după Germania. Marea Britanie găzduiește cel mai mare număr de resortisanți japonezi din Europa, precum și cei mai mulți angajați ai companiilor japoneze, scrie Politico.

Raportul va face o lectură incomodă pentru guvernul Regatului Unit, care speră să folosească libertățile oferite de Brexit pentru a stimula comerțul.

Raportul Asia House investighează viitorul relațiilor comerciale dintre Marea Britanie și Japonia și face două recomandări cheie pentru a stimula comerțul viitor: mai mult sprijin pentru întreprinderi la export și o extindere a capitolului de investiții al acordului comercial bilateral pe care cele două țări au convenit-o în septembrie trecut.

„Următoarea fază a relațiilor bilaterale va necesita un efort mai concertat, în special în cazul IMM-urilor”, susține acesta, indicând că capitolul de investiții al acordului comercial „ar fi putut merge mai departe”. Există un „potențial imens” de a spori investițiile între cele două țări, a spus acesta.

Realitatea Live

26 Iul. 2021, 16:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Iul. 2021, 16:04 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Există o mulțime de superiahturi extrem de luxoase acolo și nu este de mirare că așteptările continuă să crească, cu caracteristici și mai ciudate care ne fac să ne minunăm de posibilitățile de astăzi. Una dintre cele mai interesante idei vine de la o companie de producție vizuală olandeză și un antreprenor german, care doresc să transforme un vechi portavion într-un mega-iaht super-premium.

Suntem obișnuiți să vedem portavioane în modul lor gata de luptă, cu avioane de luptă acerbe care așteaptă pe punte. Dacă, în loc de asta, am vedea o imagine complet diferită? Nu doar unul cu aspect liniștit, care invită pasagerii pentru relaxare totală și indulgență pură, ci și mai îndrăzneț de atât.

Olandezul Mitsi Studio a creat un concept extrem de mare – Noah Twins Carrier nu ar fi doar primul portavion din lume transformat într-un iaht, ci ar fi construit cu punți interschimbabile, chiar dintr-o fantezie asemănătoare unui film. După cum spune Studio, designul ar fi ca un cuțit elvețian, cu posibilitatea de a schimba între o pistă de aterizare și un teren de golf. Da, o bandă de aterizare ar mai fi acolo, dar pentru un elicopter și aerotaxi în loc de avioane de luptă. Și terenul de golf cu nouă găuri s-ar putea transforma și într-o pârtie de ski cu zăpadă artificială, pentru că de ce nu?

Proiectul ambițios nu este nou, dar recent s-a apropiat de a deveni realitate. Zenger relatează că Udo Stern, un antreprenor german care face parte, de asemenea, dintr-un proiect numit Inițiativa Düsseldorf, lucrează la obținerea investitorilor în proiect să își unească forțele și să cumpere un fost portavion care ar putea aduce la viață conceptul Noah Twins.

Numit Foch, acest venerabil portavion a servit în Marina franceză, din 1963 până în 2000. Al doilea din clasa Clemenceau, această navă de război are o lungime impresionantă de 165,5 metri și o lățime de 29,5 metri, ceea ce ar face este ideal pentru acest imens proiect inovator. După 2000, a fost achiziționat de Brazilia și redenumit Sao Paolo, înainte de a fi dezafectat aproape 10 ani mai târziu. Se pare că a fost achiziționat recent de o companie turcă și riscă să fie demontat.

Va reuși Foch să fie salvat și să înceapă o a doua viață, ca un iaht ultra-luxos? Este incert încă. Dar ideea de a reface navele de război și de a le oferi o nouă întrebuințare este cu siguranță una care ar trebui să decoleze.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală