Elon Musk a elaborat planul de a concedia până la jumătate din cei 7.500 de angajaţi ai Twitter, potrivit unor persoane familiare cu acest subiect, în cadrul unei revizuiri majore de reducere a costurilor care ar putea avea loc până la sfârşitul săptămânii, scrie Financial Times.
Miliardarul intenţionează să elimine aproximativ 3.700 de locuri de muncă de la Twitter după achiziţionarea companiei de social media în valoare de 44 de miliarde de dolari, deşi numărul exact s-ar putea schimba. De asemenea, el intenţionează să impună de luni munca la birou, inversând politica actuală a Twitter, care permite angajaţilor să lucreze de oriunde, a declarat una dintre persoane.
Pierderile de locuri de muncă sunt aşteptate să aibă loc vineri, dacă nu mai devreme, potrivit unei alte persoane. Ştirea despre aceste planuri a fost raportată pentru prima dată de Bloomberg.
Musk şi-a pus deja amprenta asupra Twitter de la încheierea achiziţiei, în urmă cu o săptămână, cerând angajaţilor să lucreze non-stop la anumite proiecte.
Miercuri, Musk a anunţat un astfel de proiect: Twitter plănuieşte să ofere un serviciu premium de abonament de 8 dolari pe lună, care va verifica utilizatorii, va creşte vizibilitatea postărilor lor şi le va permite să vadă mai puţine reclame.
De asemenea, el a pus în mişcare planul de reducere semnificativă a numărului de angajaţi, după ce anterior a declarat că ar putea reduce locurile de muncă şi costurile pentru a face Twitter mai „sănătos”.
La sfârşitul săptămânii trecute, el a revizuit echipa de conducere, concediind directori, inclusiv pe şeful Twitter, Parag Agrawal. Miliardarul a adus un grup restrâns de consilieri de încredere, printre care avocatul său personal Alex Spiro, pentru a-l ajuta să evalueze cum să conducă compania.
În weekend, Musk le-a cerut unor manageri şi consilieri să întocmească o serie de liste cu lucrătorii pe care să îi concedieze, potrivit unor persoane familiare cu această chestiune, în timp ce alţi câţiva lideri din cadrul companiei, cum ar fi directorul comercial Sarah Personette, şi-au anunţat demisiile.
Măsurile de reducere a costurilor vin în contextul în care Musk se confruntă cu îngrijorarea agenţilor de publicitate, sursa majorităţii veniturilor Twitter, care se tem că planurile sale de relaxare a regulilor de moderare a conţinutului pe platformă vor duce la o creştere a conţinutului inadecvat.
L’Oréal a decis să suspende publicitatea pe platformă, în timp ce Interpublic, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, a recomandat clienţilor săi să întrerupă cheltuielile pe Twitter pentru următoarea săptămână, potrivit sfaturilor raportate iniţial de Morning Brew.
Într-un e-mail trimis săptămâna aceasta unei agenţii de presă şi văzut de Financial Times, Twitter a cerut mărcilor să „aibă răbdare cu noi în timp ce trecem prin această tranziţie”.
În cadrul unei convorbiri telefonice de miercuri cu cei mai mari cheltuitori de publicitate pe Twitter, Musk le-a transmis mărcilor că intenţionează să ofere diferite niveluri de moderare a conţinutului, similar unui sistem de clasificare a filmelor, potrivit a trei persoane familiare cu conversaţia. De asemenea, el i-a asigurat pe cei prezenţi la convorbire că nu intenţionează să renunţe la rolurile de moderare a conţinutului în cadrul companiei, a declarat una dintre persoane.
Cu toate acestea, Musk a părut, de asemenea, să respingă miercuri îngrijorările comercianţilor, postând pe Twitter un sondaj care întreba dacă agenţii de publicitate ar trebui să susţină libertatea de exprimare sau „corectitudinea” politică.