Emisiunea „10 LEI”! Anton Comac: Vreau să deschid un bar care în doi ani va ajunge în TOP cele mai bune baruri din lume

26 Ian. 2022, 09:11
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
26 Ian. 2022, 09:11 // Interviu //  MD Bani

Pandemia a dat naștere mai multor afaceri. La fel și istoria Comac Mixed Drinks, cocktailuri îmbuteliate începe în pandemie, când tot mai mulți oameni au rămas blocați în casă. Fiind barman, pasionat de cocktailuri a început prin a pregăti băuturi prietenilor. Apoi a început să pregătească cocktailuri ca idee de cadou și cererea a început să crească. A ales sticlele potrivite, a realizat eticheta, unde se găsește și semnătura lui Anton, și astfel a lansat brandul Comac Mixed Drinks. Cu toate că este fondatorul brandului nu se consideră antreprenor, preferă să fie numit artist, întrucât se implică în toate procesele de producție. Acum are un scop, să deschidă un bar care va ajunge în TOP cele mai bune baruri din lume în 2 ani. În prezent, scopul este în proces de realizare.

„Nu sunt cocktailuri de autor, nu sunt ale mele, nu eu le-am inventat. Este un twist pe cocktailul clasic, termenul de twist este o modificare a cerinței consumatorului.”

Anton Comac a absolvit Colegiul de Construcții, dar încă în perioada studiilor era pasionat de industria, sau cum o numește Anton, „cultura” ospitalității. A lucrat în calitate de chelner, iar mai târziu a devenit barman, domeniu în care a rămas și până în prezent. Întrucât a ales acest domeniu, nu a ratat nici o ocazie de a deveni mai bun, studiind aprofundat „arta cocktailurilor”.

„Am înțeles că vreau să rămân în cultura băuturilor alcoolice, să încerc să promovez o cultură de a servi corect.”

În anul 2019, Anton a fost ales cel mai bun barman din Moldova, concurs organizat de renumitul brand de băuturi alcoolice Hennessy. A fost scop și l-a realizat. Chiar dacă a eșuat de câteva ori, nu a renunțat. O experiență inedită a fost și posibilitatea de a lucra alături de cel mai bun barman al planetei, Artiom Skopenko. Ar fi acceptat să lucreze gratis în barul lui din Kiev, dar la sfârșit de lună s-a ales și cu salariu. Nu avea nevoie de bani, avea nevoie de experiență de la cei mai bune oameni din domeniu.

Acum are un alt scop, de a deschide un bar în Chișinău care, în 2 ani, va ajunge în TOP cele mai bune baruri din lume.

„Am scopul să deschid un bar. Scopul este, scopul se îndeplinește. Nu-i scopul să fim cei mai buni din Chișinău, dar este scopul ca în 2 ani să ajungem în TOP 100 cele mai bune baruri din lume.”

Anton nu se consideră antreprenor, spune că nu-i plac cifrele, de această parte are grijă partenerul de afaceri. La rândul său se implică foarte mult în procesul de „creație” a cocktailurilor.

„Eu nu sunt antreprenor. Am avut norocul să-mi găsesc un partener pe care am aruncat toate cifrele. Nu vreau să aud de cifre nimic. Eu vreau să creez, îmi place să mă numesc artist.”

Spune că a creat brandul Comac Mixed Drinks cu scopul de a dezvolta o cultură, de a oferi consumatorilor un produs gata pe care să-l consume acasă.

„Nu am lansat brandul cu scopul de a deveni antreprenor, de a câștiga bani. Am avut scopul de  a dezvolta o cultură. Dacă peste doi ani oamenii n-ar mai cumpăra de la mine produsul pentru că ei deja știu să le pregătească acasă eu voi crede că mi-am îndeplinit scopul vieții. ”

Spune că primii bani au fost investiți de cel mai bun prieten al său, cel care și a insistat pe lansarea unei afaceri.

„Noi am comandat primele sticle, investiție de aproximativ 120 de euro. Eu știam că pot face asta, avem nevoie de cineva care să participe la asta.”

Din spusele lui Anton, dacă ar fi să analizeze cifrele, atunci timp de 1,5 ani nu a fost deloc profitabil. Totul se produce manual, inclusiv cutiile, iar Anton verifică fiecare sticlă pentru a fi sigur de calitatea produsului.

„Totul se făcea din entuziasm, din dragoste și anume din feedbackurile oamenilor și din energia pe care ei o oferă.”

Anton are și o relație interesantă cu banii, spune că nu numără cât câștigă într-o lună. DE CE? Vizionați interviul integral de la emisiunea „10 LEI” difuzată pe RLIVE TV și Bani.md și veți afla răspunsul.

Realitatea Live

14 Dec. 2025, 10:22
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
14 Dec. 2025, 10:22 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Exporturile de grâu ale Republicii Moldova în sezonul agricol 2025–2026 au intrat într-o zonă de echilibru cantitativ, însă scăderea prețurilor și problemele de calitate limitează câștigurile fermierilor și traderilor. Concluzia apare în analiza economistului Iurie Rija, care a examinat evoluția livrărilor externe în perioada iulie–noiembrie 2025 .

Potrivit datelor, în primele cinci luni ale sezonului au fost exportate 583,2 mii tone de grâu, un volum cu 18% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și așa, nivelul rămâne sub recordurile din anii favorabili: 703,5 mii tone în 2023 și 894,5 mii tone în 2021, ceea ce arată că sectorul nu a revenit încă la capacitatea maximă de export.

Diferența majoră vine din preț. În perioada analizată, grâul moldovenesc a fost exportat la un preț mediu de 3,55 lei/kg, cu 2% mai mic decât în sezonul precedent și cu 14% sub nivelul din 2021, considerat reperul pre-război. Economistul explică această evoluție prin presiunea pieței internaționale, dar și prin probleme de calitate, în special la indicatorii tehnologici ai grâului.

În termeni valorici, exporturile de grâu au adus încasări de aproximativ 2,07 miliarde lei în perioada iulie–noiembrie 2025. Suma este în creștere cu 16% față de 2024, datorită volumelor mai mari, dar rămâne mult sub nivelul din 2021, când exporturile de grâu generau aproape 3,7 miliarde lei.

Structura piețelor de desfacere s-a modificat semnificativ. Italia a devenit principala destinație pentru grâul moldovenesc, cu 254 mii tone exportate, adică 44% din total, la un preț mediu de 3,59 lei/kg, peste media generală. România a coborât pe locul doi, cu 104,8 mii tone, urmată de Grecia, cu 91,8 mii tone. Cele mai bune prețuri au fost obținute pe piața din Liban, unde grâul moldovenesc s-a vândut, în medie, cu 4,08 lei/kg.

Pe partea de companii, „RUSAGRO-PRIM” SRL rămâne lider detașat al exporturilor, cu 123,2 mii tone (21% din total), urmată de „AGRO-NOVA PRIM” SRL și „OROM-IMEXPO” SRL. Primele trei companii au realizat aproape jumătate din exporturile naționale de grâu.

În concluzie, analiza lui Iurie Rija arată că Republica Moldova exportă grâu în volume rezonabile, dar pierde la capitolul valoare adăugată. Oferta ridicată din bazinul Mării Negre, concurența regională și calitatea inegală a producției continuă să apese pe prețuri, ceea ce face ca revenirea la performanțele financiare din anii de vârf să rămână, cel puțin deocamdată, improbabilă .

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII