Emisiunea „10 LEI”! Anton Comac: Vreau să deschid un bar care în doi ani va ajunge în TOP cele mai bune baruri din lume

26 Ian. 2022, 09:11
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
26 Ian. 2022, 09:11 // Interviu //  MD Bani

Pandemia a dat naștere mai multor afaceri. La fel și istoria Comac Mixed Drinks, cocktailuri îmbuteliate începe în pandemie, când tot mai mulți oameni au rămas blocați în casă. Fiind barman, pasionat de cocktailuri a început prin a pregăti băuturi prietenilor. Apoi a început să pregătească cocktailuri ca idee de cadou și cererea a început să crească. A ales sticlele potrivite, a realizat eticheta, unde se găsește și semnătura lui Anton, și astfel a lansat brandul Comac Mixed Drinks. Cu toate că este fondatorul brandului nu se consideră antreprenor, preferă să fie numit artist, întrucât se implică în toate procesele de producție. Acum are un scop, să deschidă un bar care va ajunge în TOP cele mai bune baruri din lume în 2 ani. În prezent, scopul este în proces de realizare.

„Nu sunt cocktailuri de autor, nu sunt ale mele, nu eu le-am inventat. Este un twist pe cocktailul clasic, termenul de twist este o modificare a cerinței consumatorului.”

Anton Comac a absolvit Colegiul de Construcții, dar încă în perioada studiilor era pasionat de industria, sau cum o numește Anton, „cultura” ospitalității. A lucrat în calitate de chelner, iar mai târziu a devenit barman, domeniu în care a rămas și până în prezent. Întrucât a ales acest domeniu, nu a ratat nici o ocazie de a deveni mai bun, studiind aprofundat „arta cocktailurilor”.

„Am înțeles că vreau să rămân în cultura băuturilor alcoolice, să încerc să promovez o cultură de a servi corect.”

În anul 2019, Anton a fost ales cel mai bun barman din Moldova, concurs organizat de renumitul brand de băuturi alcoolice Hennessy. A fost scop și l-a realizat. Chiar dacă a eșuat de câteva ori, nu a renunțat. O experiență inedită a fost și posibilitatea de a lucra alături de cel mai bun barman al planetei, Artiom Skopenko. Ar fi acceptat să lucreze gratis în barul lui din Kiev, dar la sfârșit de lună s-a ales și cu salariu. Nu avea nevoie de bani, avea nevoie de experiență de la cei mai bune oameni din domeniu.

Acum are un alt scop, de a deschide un bar în Chișinău care, în 2 ani, va ajunge în TOP cele mai bune baruri din lume.

„Am scopul să deschid un bar. Scopul este, scopul se îndeplinește. Nu-i scopul să fim cei mai buni din Chișinău, dar este scopul ca în 2 ani să ajungem în TOP 100 cele mai bune baruri din lume.”

Anton nu se consideră antreprenor, spune că nu-i plac cifrele, de această parte are grijă partenerul de afaceri. La rândul său se implică foarte mult în procesul de „creație” a cocktailurilor.

„Eu nu sunt antreprenor. Am avut norocul să-mi găsesc un partener pe care am aruncat toate cifrele. Nu vreau să aud de cifre nimic. Eu vreau să creez, îmi place să mă numesc artist.”

Spune că a creat brandul Comac Mixed Drinks cu scopul de a dezvolta o cultură, de a oferi consumatorilor un produs gata pe care să-l consume acasă.

„Nu am lansat brandul cu scopul de a deveni antreprenor, de a câștiga bani. Am avut scopul de  a dezvolta o cultură. Dacă peste doi ani oamenii n-ar mai cumpăra de la mine produsul pentru că ei deja știu să le pregătească acasă eu voi crede că mi-am îndeplinit scopul vieții. ”

Spune că primii bani au fost investiți de cel mai bun prieten al său, cel care și a insistat pe lansarea unei afaceri.

„Noi am comandat primele sticle, investiție de aproximativ 120 de euro. Eu știam că pot face asta, avem nevoie de cineva care să participe la asta.”

Din spusele lui Anton, dacă ar fi să analizeze cifrele, atunci timp de 1,5 ani nu a fost deloc profitabil. Totul se produce manual, inclusiv cutiile, iar Anton verifică fiecare sticlă pentru a fi sigur de calitatea produsului.

„Totul se făcea din entuziasm, din dragoste și anume din feedbackurile oamenilor și din energia pe care ei o oferă.”

Anton are și o relație interesantă cu banii, spune că nu numără cât câștigă într-o lună. DE CE? Vizionați interviul integral de la emisiunea „10 LEI” difuzată pe RLIVE TV și Bani.md și veți afla răspunsul.

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII